Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

De echte diesels

Gestart door vanmiegroet, 17 mei 2012, 21:12:05 PM

Havoc

Als je dat vergelijkt met wat de laaste series duite electrische locs op de baan zetten is die 6300 kWh niks bijzonder. Een BR 103.1, 189, 182 en zo die draaien daar ook hun hand niet voor om.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

We hebben de locomotief al en de trein ook.
Nu gaan we eens voor een rustige treinlijn
http://www.youtube.com/watch?v=NNp5REEx9Dk&feature=related



The Famous "Keddie Wye"  [:p]

Havoc...  DIESELS!!!   Geen E-locs[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

eigenlijk zou B and B deze route moeten namaken.
Ik ben alleszins kandidaat
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Eric3620

citaat:
Ik heb hier een film liggen van zo'n treinen op de befaamde Cahon Pass in Californie. Zeer indrukwekkend. Op een bepaald moment zie je dezelfde trein op twee verschillende niveau's rijden


Ja, vanaf 0:32 kunt je hier
//www.youtube.com/watch?v=FZWqBGzlJnM&feature=plcp
de trein zien. Let op het achtergrond, het is het BNSF trein en niet die van de Union Pacific. Spijtig war er geen DPU an het einde van de trein.


Eric



Flanders_JS

Zal wel moeilijk zijn om mee te rijden: hoelang duurt het niet als je moet remmen tot de laatste wagons reageren?

Bij de nmbs hebben ze al eens een koppeling erafgereden: even remmen en direct de gas er terug op. Resultaat maximale belasting koppeling overschreden.
 

Frank_N

Wat dachten jullie van de Zwitserse SBB RE6/6 ?
Goed voor ruim 10.000 van de onze bekende pk's.
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_6/6

Een tripel BO-BO-BO, dus.

Redelijk waanzinnig, dacht ik.  Die machines (soms in dubbel tractie)sleepten zware goederen (800 ton, helling 26 procent, op en (lagere snelheid @400 ton)af) en passagiers treinen door de oude Gotthard tunnel, met een gemiddelde snelheid van 80 km/h.
Bij onzinnige besturing gingen de koppelingen gewoon stuk.
De ontwikkelaar BBC (Brown Boverie)bedacht een systeem met een veer overbrenging. Zie Wiki.[:I]
Groet van Frank

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Havoc

Als je dat vergelijkt met wat de laaste series duite electrische locs op de baan zetten is die 6300 kWh niks bijzonder. Een BR 103.1, 189, 182 en zo die draaien daar ook hun hand niet voor om.



Precies wat ik bedoel, Johan [;)]
Je hoeft het niet ver van huis te zoeken om spectaculaire dingen te zien.
Groet van Frank

Dirky

typfoutje Frank...800 ton, 26 proMILLE ... [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Flanders_JS

Zal wel moeilijk zijn om mee te rijden: hoelang duurt het niet als je moet remmen tot de laatste wagons reageren?

Dat is de reden dat ze in America ECP gebruiken [;)]. En DAAR in het Engels. Niets gevonden in het Nederlands [;)]

evan

@Vanmiegroet,

We zijn met B&B aan een nieuw project bezig, maar dat is nog toekomstmuziek voor expo's.  Het schrijnwerk is in volle aanbouw.  Het is wel de bedoeling om met realistische eigentijdse treinlengtes te rijden. [;)] [:p]

En verder...

Wat De Europese E-locs betreft:  Mega vermogen, maar een E-loc zijn vermogen is niet te vergelijken met een diesel.  Een E-loc heeft veel meer rendement.  In Canada reden ze ook met E-locs van 7000 tot 8000 PK, maar bovenleiding is te ingewikkeld in het onherbergzame landschap en de hevige natuurgrillen zoals de winters.  
 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Dirky

typfoutje Frank...800 ton, 26 proMILLE ... [;)]



Ja sorry... Dank voor je correctie.

Tot op de dag van vandaag is het nog altijd een probleem het beschikbare vermogen op de rails te krijgen.
Met stoomloks heb je eigenlijk, ondanks het lage rendement van die dingen, het volle vermogen vanaf stilstand ter beschikking.
Het lukt met geen andere tractievorm dat na te maken! Alles werd geprobeert aanvankelijk met shunt (serie-parallel) later  technieken, met fase-aansnijding en dergelijke. Ook met diesels loopt men tegen dat probleem aan. Daarbij komt dat bij diesels (net als bij auto's met dieselmotor) het maximum koppel beperkt is.
Het is geen enkel probleem waanzinnige vermogens op te wekken met dieselmotoren (denk bv aan de kantelbak Engelse HST, uitgevoerd met Paxman Valenta turbo diesels) waarbij het probleem niet is vol-gas te gaan maar juist het tussen stationair draaien en vol gas...
De turbo chargers op de uitlaat staan roodgloeiend tijdens de rit. Die trein klinkt echt als een vliegtuig!!!
Het gaat vaak een beetje mis als die machine even "parkeert"langs het perron.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=paxman+valenta+diesel+engine&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=671&wrapid=tlif134169638832810&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=j6n4T8L5H-ab1AX2oYSPBw
Groet van Frank