Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Treinongeval in Godinne

Gestart door Peter, 11 mei 2012, 14:13:07 PM

B-Cargo

#30
Wat betreft tracking via GPS kan ik wel zeggen dat dit idd de snelheid weergeeft, maar we krijgen slechts een punting om de 20 minuten.
De interval tussen de puntingen kunnen we zelf bepalen maar dan wordt het een kostelijke zaak.
Verder sluit ik me aan bij OMC, laat ons de resultaten van het onderzoek afwachten. Gelukkig geen menselijk lijden en dat lijkt me het belangrijkste!
Groetjes,

mark7758

#31
Laatste over de blackbox.
Ze weten alles hoe snel je tractie geeft en hoe hard je remt.
En via de GPS weten ze ook hoe snel je was.
Na een ritje met een trein die gepland heen en terug met goederentrein was, kreeg ik het commentaar dat we te snel gereden waren. We hadden namelijk 100km/h gereden terwijl we maar 80km/h mochten. Ja was het antwoord. Maar we waren losse loc en die mag 100km/h rijden. Oh ja dan heb ik niets gezegd.
Of te wel. BIG BROTHER Kijkt toe.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

C.B.

#32
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Wat betreft tracking via GPS kan ik wel zeggen dat dit idd de snelheid weergeeft, maar we krijgen slechts een punting om de 20 minuten.



Ach zo , ik dacht dat dit bij jullie meer uitgebreid was , niet dus [:D]... (zoals bij ons dan.)
Groetjes.
Claudio.

vanmiegroet

#33
Op het nieuws iets gezien.
Ik zag waarschijnlijk een 3000 want de locomotief
had een bordeaux band.
Of er moet een goederenwagon zijn met een gele ingedeukte cabine,
ventilators, pantografen  en een witte kast.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

B loc

#34
 

PeterVG

#35

Door de versperring van de Athus-Meuse lijn kon ik enkele cargos fotograferen op lijn 162.  Een welkome afwisseling



Het viel me trouwens op de de locs reeks 13 die ingedeeld zijn bij Blogistics hun B logo verloren hebben. De plek waar ze stonden is nog duidelijk herkenbaar doordat de rest van de loc eerder vies te noemen is.

Havoc

#36
Daarnet op het journaal wat gezien van het wegtakelen van de loc. Die is voor de schroothoop. Compleet verwrongen chassis vrees ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

#37
Ik heb even het fragment opgezocht van het VRT-journaal. Die loc ziet er inderdaad schrootrijp uit. De cabines zijn gewoon in elkaar gedrukt, het middelste gedeelte ziet er wel nog goed uit, maar dat wil niets zeggen natuurlijk.

Ik denk dat dit ongeval wel het een en ander zal gaan kosten. Ik wil niet in de plaats van die verzekering zijn. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

#38
Dat rekend de verzekering wel door aan de klant door de premie te verhogen. U en ik betalen het gelach.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI