Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 december 2005, 23:07:05 PM

55erke

#60

Op sommige van mijn modellen zou ik het ook niet snel door hebben dat er fouten in zitten. De locs die je in het echt ook veel ziet en bvb veel foto's van hebt door te gaan treinspotten of zo , ga je al eens vergelijken met u modelloc en dan komt ge soms wat tegen. Dan wilt ge u loc wat echter laten lijken en dan komt ge tot de vastelling dat ge t'een en het ander moet veranderen om hem er echt te laten uitzien[:D]
Het is natuurlijk niet alleen marklin die fouten maakt, maar ik zie de fouten het minst graag bij marklin modellen omdat deze meestal zeer mooi zijn (lakwerk enz...) en dan zo van die onozel fouten daarop.

Groeten
Johan

Jurgen

#61
citaat:
Geplaatst door janjozef

Bedankt jurgen als we voor u nog iets kunnen doen. Moest ge door ons vakkundig neu*** van de mieren beslissen uw marklin materiaal voor een spotprijsje te verkopen op dit forum zitten er die geintresseerd zijn, wel even in de juiste topic zetten [:D]

Jan



't Is graag gedaan Jan. [:)]
Maar verkopen van mijn Belgische modellen, ook al zitten er fouten op, daar denk ik niet aan. Er een paar extra bijkopen daarentegen... [;)]
De nieuwe reeks 59 is trouwens al besteld. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

locomotion

#62
Welke fout zat er dan wel op de eerdere reeksen 23 die M?rklin heeft uitgebracht? Bij mijn weten geen.
Welke fout zat er op de reeks 59 van M?rklin? Bij mijn weten geen.
En gaat M?rklin een foutieve schildering uitbrengen van de volgende reeks 59? Bij mijn weten niet.
De enige fout die ze gemaakt hebben is de nummering bij de zebraschildering.
En inderdaad, voor de prijs die je moet betalen mag je een correcte schildering verwachten. Of niet soms?
Locomotion

janjozef

#63
Ergens is er nog een topic waar door de klinknageltellers iets geschreven is van de fouten bij de 59. Het had iets met de schildering dacht ik, moet ge maar eens nazien. Ik bezit 59 van roco zeker niet juister maar ge kunt er 4 voor dezelfde prijs kopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

locomotion

#64
Dan moet het inderdaad over de dikte van de ruiten, de inhoud van de tank en de ronding van de wielen gaan. want eerlijk gezegd, ik heb zelden zo'n perfect model gezien. Alleen jammer van de zogezegde veelzijdige mfx decoder. Maar die heb ik gelukkig niet nodig.
En wat Rioco betreft, ik koop liever ??n M?rklin dan vier 59'ers van Roco's. Sorry

locomotion

Jurgen

#65
Fouten kan je het niet echt noemen bij de 23'en van M?rklin. Maar naar het schijnt was de dunne streep op de loc gewoon te dun. Dit staat ook ergens te lezen op het forum.
Bij de reeks 59 was de schildering niet 100 % juist op het prototype dat op N?rnberg te zien was. Zoals gezegd staat dit al ergens in een draadje.
Maar zoals ik reeds gezegd heb, van sommige fouten wist ik het niet eens. Ik hou mij bezig met modeltreinen, niet met het grote voorbeeld. Ik heb een beeld van het echte model in mijn hoofd, maar dat is ook niet volledig juist dat beeld. Als het kleine model al overeenkomt met het beeld in mijn hoofd ben ik al tevreden.
En ik heb ook al gezegd dat ik de nieuwe 59 reeds besteld heb. [:)]
Maar het is ook al gezegd dat men voor de prijs die M?rklin vraagt wel een juist model zou moeten krijgen. Dat heet prijs - kwaliteit verhouding. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#66
iedereen koopt waar hij zin in heeft en ik denk een beetje als jurgen voor mij moeten ze goed rijden en toch voor 99% in orde zijn maar alles volgens prijs/kwaliteit. In de topic van lima heb ik geschreven dat ik heel kontent met mijn lima's ben maar aan de prijs van een fleischmann om eens niet marklin te noemen zou ik er niet aan denken ze te kopen met die afwerking evenzo met de 59, die van roco kost 60? die van trix 250? wel dan wil ik van trix een 110% in orde modelen dat leveren ze niet dus ik koop het niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

#67
Iedereen mag zijn eigen mening hebben (gelukkig maar) en die meningen kunnen al eens verschillen. Persoonlijk vind ik dat Jan een gezonde mening heeft. Ikzelf denk er net zo over.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

#68
Ach ik zie het zo. Ik ben begonnen met Lima als kind zijnde dat spul deed het nooit en was troep eerste klas. Pas toen ik met Marklin begon deden de locs wat ze moesten doen rijden. En nu 30 jaar later doen die zelfde locs dat nog. En als ik zie hoe tweerail locs er na 30 jaar uitzien. Dan lach ik mij te pletter.[:D]

ysbeer

#69
citaat
---------------------------------
Dan lach ik mij te pletter.

---------------------------------

Gezellige hobby[:0]

wim

janjozef

#70
@davy : hoogstwaarschijnlijk omdat die fleischmann en roco nog beter rijden als uwen nieuwe marklin zeker, normaal blijten ze dan van verdriet of hun verstandelijk vermogen staat op 0 kies zelf

Met plezier de man gespeeld
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#71
kalm jongens
rustig aan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

#72
woef,woef,koest

wim

erik de noorman

#73
Vreemde manier van denken hebben sommige mensen op dit forum.
Een model van rond de ?200 (van een bepaald merk)dat voor 97 %naar het grote voorbeeld is, moet voor 110 % op en top zijn naar het grote voorbeeld of het is te duur.
Een model dig. 3 rail van een ander merk (om appelen met appelen te vergelijken) dat ongeveer ?100 kost moet maar voor 35% naar het grote voorbeeld zijn. Vreemde prijs/kwaliteit verhouding.

Voor alle vooroordelen weg te nemen ik heb zelf lima, roco, fleischman, kmb en marklinmodellen.

Erik

D_Loc

#74
Er is een verschil tussen een compromis (welke je dikwijls moet maken)en een domme fout. De reden dat ik van de CFL 1819 een melding heb gemaakt omdat hier sprake is van een domme fout, die makkelijk voorkomen had kunnen worden. Zelfs als er sprake was van een hobby model was dit nog steeds een domme fout. Misschien ligt de fout niet eens bij M?rklin maar de persoon die de inlichting verschaft heeft.
Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om de vete tussen M?rklin vs. de rest weer op te doen laaien maar helaas draait het daar blijkbaar altijd weer op uit [:(]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk