Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

c-rails baanplan obicham

Gestart door obicham, 30 november 2005, 20:55:53 PM

obicham

http://i22.photobucket.com/albums/b333/obicham/treintjes/baanplan.jpg

dit is een ruwe schets zoals de baan moet worden.
Er is geen plaats voor schaduwstation tussen de 2 lussen.Waarschijnlijk wel nog 1 niveau lager.
De kopspoortjes zijn voor een lokloods en de wissel daar staat ter hoogte van de bocht.
De langste trein zal 4 personenwagons tekken.

Gerolf

#1
Een gevouwen hondenbeen als basis: mooi.
Heb je toegangsluiken voorzien linksboven? 120cm is trouwens overal te ver om aan baandelen te geraken, maar vooral in de hoek.
Het station ligt in een boog - ook mooi, maar ik zou trachten de boog v??l ruimer te nemen, naar de voorzijde van de baan toe - je hebt er ruimte voor.
Als je op een van de - of beide - hondenbeen-lussen een spiraal toevoegt, kan je inderdaad makkelijk een schaduwstation toevoegen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

obicham

#2
[/quote]Geplaatst door Gerolf_Peeters
ik zou trachten de boog v??l ruimer te nemen, naar de voorzijde van de baan toe - je hebt er ruimte voor.
[/quote]

je bedoeld dus ipv vertikaal diagonaal ?
goeie tip, had ik zelf kunnen bedenken :-)


obicham

#3

glamo

#4
overzichtelijk en veel plaats voor landschapbouw, zo zie ik het graag.

succes verder KURT
 

Gerolf

#5
Mooie tekeningen, zo met wintrack.
Ik merk echter aan het baanplan zelf niet veel verschil met je eerste schets.
Ik heb niet de indruk dat je goederenverkeer wil toepassen, of althans geen rangeringen voorziet. Jammer, want dit verhoogt wel het spelelement van een baan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

#6
eigenlijk heeft GEROLF wel gelijk, je trein rijdt rondjes maar je hebt mogelijkheden om een wat groter goederenstation te maken op de achterkant van de baan. dat verhoogt het spelplezier. aan het hoofttraject zou ik echter niets veranderen. ik hou nu eenmaal van een eenvoudig concept.

mvg KURT
 

obicham

#7
gooi er eens een schetsje tegenaan

is mijn eerste baan en wil het meteen goed doen.
voor de kleine van me moet het natuurlijk ook leuk zijn :-)

gelukkig nieuwjaar allen

obicham

#8
CiteerGeplaatst door Gerolf_Peeters

Mooie tekeningen, zo met wintrack.

dit is trouwens gedaan met de demo versie
de 3d tekeningen laten zich gelukkig wel opslaan

Gerolf

#9
Een schetsje, gebaseerd op je ontwerp:



Toegevoegd: toegangsluik, schaduwstation bereikbaar via klimspiraal, fabrieksaansluiting met rangeermogelijkheid die het hoofdverkeer niet stoort (uithaalspoor rechtsonder)
Getekend met Corel, geen rekening gehouden met de maten van C-spoor.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

obicham

#10

Gerolf

#11
Ik zie geen bestaansreden voor het verbindingsspoor tussen goederenloods en rangeergedeelte. Je hebt ook geen plaats meer om een toegangsluik te zetten, wat zeker geen overbodige luxe is.
Verder begint het zeker op iets te lijken. Alleen die krappe boog in het gedeelte rechstonder komt toch nog wat te speels over. Of je moet die zwaar gaan camoufleren met scenery ...
Heb je een schaduwstation toegevoegd?
Nu ja, dat is alleen maar mijn mening - ik weet niet wat anderen ervan denken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

obicham

#12
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik zie geen bestaansreden voor het verbindingsspoor tussen goederenloods en rangeergedeelte.


welk spoor bedoel je via de bochtwissel of via de 3weg wissel?
citaat:

Alleen die krappe boog in het gedeelte rechstonder komt toch nog wat te speels over.

Met 1 straal groter kom ik niet weg,dan is de plaat te klein.
citaat:

Heb je een schaduwstation toegevoegd?

Nee niet toegevoegd,voorlopig ook nog niet echt nodig met 2 lokjes
citaat:

Nu ja, dat is alleen maar mijn mening - ik weet niet wat anderen ervan denken ...

Je mening werd nou ook net gevraagd :-)


glamo

#13
dat is zo een beetje wat ik in gedachten had, al is een schaduwstation geen overbodige luxe hoor. ik zag vroeger ook het nut ervan niet in maar wat blij dat ik er toch een voorzien heb.

mvg KURT
 

obicham

#14
citaat:
Geplaatst door glamo

dat is zo een beetje wat ik in gedachten had


Hoe zou jij het dan doen?

ff schetsje maken met paint over mijn plannetje :-)

Zeg ook niet dat een schaduwstation niet makkelijk is, ben gewoon eigenwijs :-)