Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

hey Steef,

Ja, dat gaat lukken, je wordt op je wenken bediend, ik was zelf ook benieuwd hoe ie uitvalt op de module, geen mockupje vooraf, zelfs geen tekening, nieuwe module klaargezet om verder af te bouwen, daar moet nog wel wat aan gebeuren  ;D ;D en het landhuis erop gezet, ernaast/achter komt nog een ommuurde tuin, als t past klein wijngaardje erbij, als t past...voor als je van wijnhoud hahahahaha






tomenriet

Dit is weer genieten geblazen.
Ik zou alleen die bomen boven bij die hoeve iets lager houden zodat het wat meer perspectief krijgt.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Stedahult

Toch klopt het wel hoor Tom, ik zou het eerst met de achtergrond bekijken.
Huis valt totaal niet op Wim, je zet er nog wel een hekje voor??
Je weet het nooit, als de bewoner lichtelijk in de olie is valt recht lopen niet mee.
Mvh. Steef

Kautenbach

thxs voor t aandachtspunt, ga ik mee an de bak ;) ik ga nog wat experimenteren met de hoogte en de plek vd bomen, achteraan houd ik ze het hoogste, om ook de overgang in achtergronden die hier zit te verhullen 9 en als t niet lukt, langere achtergrond bestellen... daar ben ik nog niet uit) ik wil niet de hele hoeve/chateau/landhuis/wijnhuis?? in een bomengroep zetten. Hekkie ervoor komt wel boven t spoor als ik t niet vergeet! aan de achterkant dus een natuurstenen tuinmuur

Kautenbach

Ik ben inmiddels ook bezig om een grote achtergrond te bestellen. Ik doe dit bij Jowi. ik dacht eerst een uitstapje te maken naar de achtergronden van Auhagen, best mooi, maar die zijn te mat, en te laag.

Om een combinatie/op maat gemaakte achtergrond goed te krijgen lever ik iom Jowi een rastertekening aan van de modelbaan.
Dmv dit raster van 10 bij 10 cm kun je goed aangeven hoe hoog de horizon moet komen, waar evt extra boomgroepen moeten komen, maar bijvoorbeeld ook waar het klooster van Clervaux ingevoegd moet worden. Dit klooster heb ik op een vorige achtergrond laten invoegen ivm het Luxemburgse thema.
In dit geval komt ie langs het rechter en middendeel van de baan, het linker deel voorzie ik van een andere achtergrond. Er loopt een riviertje (de Wuelzerbech) voor het station langs. Daar waar deze tegen de achtergrond aanloopt wil ik een insnijding in de bergformaties, zodat het lijkt alsof de beek/rivier door dat dal loopt. Verder wil ik de hoogte vd achtergrond tpv de kerk ook wat lager hebben zodat de torenspits met de punt van het dak nog tegen de lucht afsteekt, geeft meer diepte.

de dikke zwarte lijn is de contour van de bergen/horizon van de achtergrond ,daarboven een blauwe lucht (is een keuze bij Jowi, je kunt ook wolkenluchten ect nemen)
De groene lijnen met de boompjes en de huizen/kerk is de contour van de baan zelf.
Ik bestel een extra lange achtergrond in 1 stuk tbv een volgende baan. De totale lengte wordt 7,75 meter, de hoogte 70 cm. Kwaliteit is zo zwaar mogelijk papier, UV bestendig. 

wordt vervolgd..



niko

Met of zonder tekening of mockupje ziet er goed uit.
mvg Niko

Kautenbach

Hierbij de vorderingen van de achtergrond. Ik ben al meer achtergronden verzameld in de loop van de jaren van Jowi. Het is altijd goed zoeken welk thema/opbouw je wilt hebben, klinkt eenvoudig, maar de onderstaande foto's geven de mogelijkheden weer war een achtergrond doet. foto van het zelfde standpunt, maar met een verschillende achtergrond.
Verder wil ik de achtergrond ook gaan gebruiken voor een volgende baan met Frans thema, jaja plannen genoeg (sterker nog....) Deze baan wordt ongeveer 7,5 meter lang, vandaar de totaal lengte en het thema van de achtergrond.

Voor mn huidige baan zal deze nieuwe achtergrond niet helemaal gebruikt worden, alhoewel het wel zou kunnen. (links van 2,75 meter wordt nu niet gebruikt, de berg die hier als contour staat is de berg met daarop het landhuis..)

Jowi zet een raster over het ontwerp, en tekent vervolgens het door mij aangeleverde raster in. Met name de aansluiting van het riviertje komt erg nauw. Ik heb zelf aangegeven welke achtergond tpv het riviertje moet komen, in dit geval Jowi R20. Jowi zet vervolgens de betreffende achtergrond op zn plek, en ontwerpt op basis van standard achtergronden (maar ook eigen thema's) een complete achtergrond,  die je in concept toegestuurd krijgt. hierop meet ik uit of eea klopt, voor zover mogelijk, en geef aanpassingen door. Uiteindelijk ontstaat dan het volgende resultaat. De beide bergen op de achtergrond zijn voor het Luxemburgse landschap wel wat hoog, maar ik heb er toch voor gekozen ze op te nemen, vanwege de toekomstige Franse baan en omdat een extra laag heel veel diepte in de achtergrond geeft.
Het kasteel op de achtergrond komt direct achter het stadje, nog ff uitmikken hoe eea exact aan te sluiten, die gebouwen staan nog niet helemaal definitief om die reden. Wel heeft Jowi ook al op verzoek tussen 3,5 m en 4,5 m een bomengroep geplaatst die achter de bomen komt links achter het station. Ook bijgevoegd enkele foto's van het station.

het station van Wolzerdange, op de voorgrond, de bedding van het riviertje de Wuelzerbech deze stroomt op het rechter deel naar de achtergrond, ff goed uitmikken met de achtergrond.. wel heb ik erop gelet dat de aansluiting van het beekje nagenoeg wegvalt, vandaar de kronkels en de brug, dit geeft ook weer meer diepte in de baan zelf   









OlivierV

Lekker sfeervol boeltje daar in je "hok".
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

hahahaha, ja en dan staat de ergste zooi er nog niet eens op, t is een zolderkamertje van 3,6 bij 2,6 meter....  ;D

Koen

Ziet er weer erg knap uit.
Modelbouw van een hoog niveau!
Krijgen we deze baan ook te zien op een van de expo's?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

niko

De achtergrond zorgt inderdaad voor een heel ander beeld knap werk
mvg Niko

ems

Heb je nog een stukje achtergrond over, Wim? Ik kom nog wat tekort  ;)
Groet, Edwin

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

PeterVG

Wim, je intentie om ditmaal je achtergrond te schilderen heb je laten varen ;)
Begrijpelijk hoor want zelf schilderen vraagt veel tijd. Al vind ik het zelf heel leuk scheppend werk.

Kautenbach

hoi Peter,

Met jouw beschrijving in de hand ga ik het zeer zeker een keer proberen, is idd een tijd kwestie dit keer, Edwin, ik heb nog wel een stukje van een andere achtergrond over ;)

net n pakketje Langmesser binnen , dus nu bomen bouwen, loofbomen