Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Tjalling

#15
Hoi Wim,

Zo te zien zul je nog wel wat verf over gehad hebben, en kunnen wij nu raden naar de kleur van je treinenkamer?[}:)][:D][}:)]

Ik zeg rose![:o)]

Groet,
Tjalling
 

Paulogic

#16
Tja Wim...

Als dit hetzelfde kleurtje is als de kinderkamer...
pas dan maar uw baannaam aan naar : van Wolzerdange naar Echternichtje [:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

#17
Mooi kleurtje [:D]

Kautenbach

#18
.....Paul, tjalling,

jullie begrijpen het niet, kijk eens hoe knap, net 5 en dan al in spiegelbeeld je eigen naam, en je favouriete band.. En je niet beperkt voelen in je creativiteit[:D][:D]

haha, ik heb net de basis gelegd voor de nieuwe baan, het frame staat, ik kan nu starten met de 1e sporen, en het frame van het station... ook in het roze..[}:)]

mn zolderkamer meet dus 2,6 bij 3,7 meter, en onderin 4 meter (schuin dak)
De sporen liggen in een wokkel/spiraal rondom in de kamer (passend bij het roze thema) omhoog, onderste niveau komt echternicht euh nach, daarboven (35 cm hoger)/schuin erachter een 5 sporig schaduwstation, en dan met de volgende rit omhoog naar 55 cm plus, waar Wolzerdange komt. Echternach en wolzerdange liggen in een keerlus, zo ontstaat in feite een hele grote hondebot dus.

Paulogic

#19
Het komt goed hoor, roze of niet. Het zal weer de moeite zijn als we kijken naar
wat je met Kautenbach hebt gerealiseerd ! [^][:p]
mvg,
Paul(ogic)

Kautenbach

#20
de voordelen van het verkopen van een deel van je baan, er is weer ruimte en ook financieen voor het vervolg.

Ik heb inmiddels Tillg wissels en rails besteld, en van een mede spoorgroep Luxemburg lid divers materieel, een prachtige bus (van de CFL, eigenlijk de veroorzaker van het sluiten van zowel Attert als Sauer lijn)postwagens en 2 biervrachtwagens.

En voorzichtig aan het opstarten om met het bouwen van ede geebouwen te beginnen.





En een deel van debebouwing wordt gemaakt op basis van (onderdelen van) bouwpakketten van Langmesser en fassade modellen van Architec, wel alle aangepast/omgebouwd.


Kautenbach

#21
, beetje rommelig, maar zojuist de onderbouw/frame van de rechter bak van het station in een aller aller allereerste opzet neergezet, voor de vorm uit de rommeldoos gebouwen geblaatst,
om een heeel klein beetje een beeld van het geheel te krijgen

het rechter deel ligt nog helemaal los, ik bouw een soort half open frame, met platen op spoor, weg en rivierbedding niveau, daartussen straks de opvulling met Styrodur platen, licht en stevig, en ook zeer geschikt om bomen in te prikke,





mvdr1

#22
Grapje :

het wordt tijd dat je het zaagblad van je decoupeerzaag eens vernieuwt ... [;)]
SNCB-SBB fan

Durango

#23
Leuke doorkijk[:)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Martin Welberg

#24
citaat:
Geplaatst door mvdr1

Grapje :

het wordt tijd dat je het zaagblad van je decoupeerzaag eens vernieuwt ... [;)]



Dat had ik eigenlijk niet als grap willen zeggen [:D] Klein tipje Wim, plak wat afplakband op je zaaglijnen voor het zagen, helpt ook tegen splinteren...
Toffe start btw !!

Kautenbach

#25
... hahah, ja, haastige spoed zelden goed (nou ja, in gveval van Marty..erg goed) of eerst gedaan en dan gedacht[:I]

nu weer verder gebouwd, de 2e module is klaar, 1e ook verder afgebouwd, en goeie koppelingen gemaakt tussen beide segmengten, ik doe het op de IKEA manier, met deuvels die aan 1 module zijn gelijmd simpel en doeltreffend.

De kurkbedding ligt ook grotendeel, veel Tillig railmateriaal binnen, begonnen met de 1e landschapscontouren van Styrodur, en vanmorgen een allereerste aanzet voor het stationsgebouw gedaan, de gevels effe voor de vorm aan elkaar gezet om de massa tov de modules eens te bekijken.








Tjalling

#26
Hoi Wim,

Dit ziet er heel goed uit zo! Wat vind je van de Tillig rails in vergelijking met Peco?

Groet,
Tjalling
 

martintje

#27
ik zie dit draadje nu pas, anders had ik al eerder gezegd.......... klaar voor begin maart ?? ?? [8D][8D][:D]
Mvg Marty

Martin Welberg

#28
Aardig aan het bouwen Wim ! Ziet er goed uit !!

ems

#29
Gaat goed Wim, ik kan de sfeer nu al proeven [:)] !
Groet, Edwin