Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 18 door LSM ???

Gestart door ronny-vdv, 21 november 2005, 00:34:42 AM

ronny-vdv

Collega's,

Zopas gelezen op een frans forum :

PROGRAMME 2006 HO :

SNCF Mat?riel moteur

Note : Le mat?riel moteur sera disponible tant en version deux rails courant continu, qu'en version 3 rails courant alternatif.

- EAD
1) XBD4545 / XRAB 8601 sigle Nouille, du d?p?t de Marseille Blancarde, cartouches corail ?poque V.
2) XBD4501 / XRAB 8503 sigle Nouille, du d?p?t de Sotteville, cartouches corail ?poque V.
3) XBD4529 / XRAB 8371 sigle Encadr?, du d?p?t de Longueau cartouches corail ?poque V.

- CC40100
Machines CC 40110 et 40101 en version finale.

- X76500 AGC (Autorail de Grande Capacit?)
Une rame de 3 caisses en version diesel et en livr?e "sortie d'usine Bombardier" avec sigle ? casquette est pr?vue pour 2006. Les autres versions (nombreuses) viendront plus tard.

- Y7100
Disponibles cet hiver, voir les premi?res photographies.

SNCF Voitures

- Mistral 69
Les voitures qui sortiront d?sormais seront ? joints noirs et cartouches corail :
1) set de 1 B3Dtux + 1 A8u sigle nouille plaqu? et bandeau TEE
2) set de 1 Vru sans plaque + 1 A8tu plaqu? avec bandeau TEE
3) set de 1 B8u + 1 B9 1/2 tu sigle encadr? plaqu? avec bande verte.
4) 2 voitures belges A8tu avec logo sur plaque, bande rouge et cartouches corail

- Grand confort
1) 2 voitures B8u + B9 1/2tu sigle encadr? ? bande verte
Les versions "Euraffaire", "sigle nouille corail 1re classe" et TEE gris b?ton sortiront ult?rieurement, en 2007.

- OCEM parois lisses
Lancement du programme qui comportera
1) set de 1 A8mfi et 1 B9myfi en version ?poque IIIb (caisse verte, ch?ssis noir, inscriptions SNCF en jaune en bout de caisse)
2) set de 1 A8mfi et 1 B9myfi en version ?poque IVa (caisse verte, ch?ssis gris, logo SNCF encadr? jaune)

- MISTRAL 56
Les voitures Inox seront disponibles dans la version utilis?e pour les trains tels que le Goethe (Paris Francfort), le Lyonnais, l'Arbal?te et le renfort Mistral des vendredis.
1) set de 1 A8uj + 1 A5ruj (en version gris inox ? bandeau rouge TEE)
2) set de 1 Vru (DEV) + 1 fourgon Dsx (en livr?e rouge)
Les autres versions seront disponibles ult?rieurement.

- USI
Le programme s'?tend aux d?clinaisons sur bogies Y24 avec une A6t et une B10 t en ?poque III
Le programme actuel (sur bogies Y28) se poursuit avec des livr?es nationales et r?gionales.

- Voitures lit de type P
Sortiront ? Expom?trique, sous deux immatriculations, la version Fran?aise SNCF (grise ?poque IV).
Les autres versions sont ? l'?tude pour une date ult?rieure.

- Grill Express
Le Grill Express est en phase de tooling (Cf news EspaceTrain du 21/06/2005 09:54 intitul?e LSM/PROGRAMME
pour la description des ?tapes d'?tude/production d'un mod?le)

SNCF Wagons

- Gass
Le wagon Gass est en gravure. Les versions suivantes, toutes en ?poque IV, livr?e "brun-rouge UIC et marquages UIC, sont pr?vues :
1) Primeur (avec volets)
2) Normal (sans volets)
3) SERNAM (avec volets)
4) Roussillon Express (avec volets)
La version b?taill?re (G11) est envisag?e pou r2007.

- tr?mie DMH
Ce wagon est en cours de dessin. Les versions suivantes sont pr?vues :
1) set de 2 tr?mies de couleur grise avec formes hautes
2) set de 2 tr?mies de couleur brune avec formes hautes
3) set de 2 tr?mies de couleur grise avec formes basses
4) set de 2 tr?mies de couleur brune avec formes basses

Plat porte conteneur
Maintenu au programme, il demande une grande rigueur pour aborder la production de mod?les m?talliques.

Etranger

Belgique
- La S?rie 13 est bient?t disponible
- La S?rie 18, version belge de la CC40100, est pr?vue en version bleue origine et en version bleu et jaune des ann?es 70.
- Les voitures I1 et I2 e n ?poque II et IV.
- De nouveaux "bar dancing" sur base de I10 et SR3 (I10 modifi?e)
- Le plat porte conteneur en version belge
- Le porte Coil belge

Italie
Pour la marque ACME :
- L' ETR 500
- La E 402 A
- Le Cisalpino rame bleue grise
- Une rame intercity plus

Suisse
Pour Railtop :
- un fourgon postal ancien

Allemagne
- Les City Night Line,
- La version allemange des T2S

Autriche
Poursuite des programmes (2 classe ? compartiment et restaurant utilis?s dans les compositions du train Mozart)

Hollande
La rame NS-CFF diesel (TEE).

Het is terug raar dat LSM concurrentie wil aangaan met Marklin door ook de reeks 18 en de CC40100 uit te brengen.
Het zal wel een goed model zijn zonder fouten en niet zoals de 2380 van Marklin.

Heel goed nieuws, dus, van LSM !!!

Al beginnen sparen.

Mvg,

Ronny
Mvg,

ronny-vdv

diesels

Hoi,

Sowieso enkele onverwachte en spectaculaire aankondigingen, zoals de AGC en het NS-SBB TEE-stel. Die laatste is trouwens ook geschikt voor de Belgische baan tijdperk III-IV natuurlijk. Hetzelfde geld voor de Caravelle (gerenoveerde versie zo te zien), die heeft nog net naar Dinant gereden.
Ik denk verder dat dit niet alles is voor Belgi? en b.v. Nederland, want ik zie b.v. de ICR- en BNL ICR-rijtuigen er niet tussenstaan.

Ook wat betreft goederenwagens ziet het er veelbeloven uit... ik ben echt benieuwd.

groetjes Sicco

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv


- De nouveaux "bar dancing" sur base de I10 et SR3 (I10 modifi?e)


Yes daar zat ik op te wachten[:p].

n/a

Aankondigen kan iedereen. Maar uiteindelijk raliseren is iets anders.
Kijk maar naar het type 13, hoelang is die al niet aangekondigd en nu ziet men pas het einde van de tunnel.
Als ik Mehano zie, die kondigen aan en het jaar daarna is het verkrijgbaar.
Iets zeggen is steeds gemakkelijker dan uitbrengen. Ik ben benieuwd.
Dat ze maar oppassen en niet te veel hooi op hun vork nemen, we zijn al tevreden met enkele modellen op een jaar. Roco is ook ten onder gegaan van het te grote gamma. En men moet nog kunnen volgen met betalen h?. Al de trein hobbisten zijn geen multmiljonairs h?. Men moet toch nog eten, enfin ik althans.

Gerolf

Die TEE zie ik wil zitten. Ik hoop wel dat ze hem betaalbaar houden. [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Was de reeks 18 trouwens al niet aangekondigd door M?rklin? Of was dat een ander model.
Ik dacht dat ik dat eens op de site van Go-rail gezien had. Of ben ik nu volledig aan't flippen?
Een mens zou van minder met zoveel Belgische aankondigingen, zo ver op voorhand dan nog.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Het is duidelijk dat LSM ambities heeft. Het zal zich niet alleen meer bezig houden met rijtuigen en goederenwagens. Ze hebben trouwens heel wat ervaringen opgedaan met de reeks 13, daardoor zou het bij volgende modellen vloter moeten verlopen. Wat de reeks 18 betreft denk ik dat hij in dezelfde prijsklasse ligt als de reeks 13. Ik be alvast aan het sparen.
Tom

BD1701

Prachtig wat LS-Models op de markt zal brengen in 2006 (als alles goed verloopt uiteraard?). Ik schrok even bij het lezen, dat ze een serie 18 gaan uitbregen, niettegenstaande ben ik daar heel tevreden mee. Alleen is mijn vraag komt de reeks 15 er dan ook nog, zoals die al gepland was, of zal deze uitgesteld worden? Of komen ze gewoonweg allebei? De Bar-Dancing SR3, daar zat ik al op te wachten, en gelukkig komt deze ook uit, nu nog wachten op de komst van de I11-stuurstand, meetrijtuigen, ...
Verder had ik nog een vraagje i.v.m. de goederenwagons van Belgie die uitkomen, weet er ieamnd namelijk welk type goederenwagons dat zijn die ze uitbrengen?
 


svvander

Heb ik da nu goe gelezen? Die 18 is wel in schaal N en niet H0? Is dit juist?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

hobbyist

Als ik het goed gezien heb zijn de locs in HO en de wagons in Ho en N

n/a


Voor N worden de I4, I5 en de Mistral 69-rijtuigen aangekondigd, alsook het slaaprijtuig type P. De rest is allemaal H0. Van een reeks 18 in N kunnen we dus voorlopig enkel dromen.

svvander

Oeps, dan heb ik het niet goed gelezen... All? goed nieuws voor mij dan he! [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

De 40100 heeft in z'n laatste periode wel met de zijraampjes dicht gereden. Vraag me af welke versie ze dan gaan uitbrengen. De oude Lima was er eentje met open raampjes. Die verhuist dan ook binnenkort naar de loods als interieurdecoratie ;-) Zelfde lot allicht voor de 18's van Lima.

Tom

citaat:
Belgique
- La S?rie 13 est bient?t disponible
- La S?rie 18, version belge de la CC40100, est pr?vue en version bleue origine et en version bleu et jaune des ann?es 70.
- Les voitures I1 et I2 e n ?poque II et IV.
- De nouveaux "bar dancing" sur base de I10 et SR3 (I10 modifi?e)



[^][^][:p][:p]
Tom