N

Gestart door doomslu, 31 januari 2012, 22:50:09 PM

Binco

Die i2's zien er fantastisch uit [:p]
Ik kijk er al naar uit!

Voor de rest, goede foto's Luc,
Heel duidelijk met die witte achtergrond!

[:)][;)]

bollen neus

De I2 ziet er inderdaad goed uit, mooi, zal zeker niet misstaan achter de dubbeltractie 202/203 anno 1955.Zoals deze in Parijs de testritten hebben gedaan en dan zal ik nog moeten wachten tot de I1 erbij kunnen.[:)]

Binco

citaat:
Geplaatst door bollen neus

De I2 ziet er inderdaad goed uit, mooi, zal zeker niet misstaan achter de dubbeltractie 202/203 anno 1955.Zoals deze in Parijs de testritten hebben gedaan en dan zal ik nog moeten wachten tot de I1 erbij kunnen.[:)]



Gaat mooi worden Eric,
Bij mij wordt het HLE16 - DMS - I6 - I6 - I2AR - I6 - I2 - I2
aanpassing naar modelbaan uiteraard, exact is niet te doen, 7rijtuigen vind ik een mooie lengte en dan is het de kunst om de trein in die 7 rijtuigen herkenbaar over te brengen
[:p]

[:)][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Binco

Die i2's zien er fantastisch uit [:p]
Ik kijk er al naar uit!

Voor de rest, goede foto's Luc,
Heel duidelijk met die witte achtergrond!

[:)][;)]


Ik heb die I2 rijtuigen in de hand gehad en moet het eerlijk toegeven, ze zijn zo mooi dat ik er alvast enkele wil, al passen ze niet in mijn tijdperk.

@Binco: De foto's zijn dan nog uit de hand genomen. Onze huisfotograaf Gerard Tombroek wat ondertussen druk in de weer met stafief en de foto's voor het blad zullen uiteraard nog stukken mooier zijn.

Tegen deze avond hoop ik nog wat sfeerbeelden te plaatsen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nederbelg

Wat ik mis is een handmodel van "Van Biervliet" betreffende de 23, 25 en 25.5.
Niks gezien of gehoord?

Dave

Peter

Ik wacht geduldig op de mooiste stoomlok die ooit in het Schwarzwald, op de H?llentalbahn, heeft gereden, en eindelijk brengt Roco er een H0 model van, namelijk de baureihe 85. Er bestaan reeds twee modellen van.
M?rklin/Trix hebben een model, doch dat is sterk vereenvoudigt en al jaren oud (goed voor in die tijd)
Weinert heeft een prachtig model, bijna perfekt, doch niet inzetbaar op een baan met bochten die kleiner zijn dan de Roco R9
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

En zo wordt weeral eens het bewijs geleverd dat het in de modelbouwwereld het altijd wel "iets" zal zijn wat niet gaat of niet goed is. Indien de mensen wat meer content moesten zijn met "iets" minder dan zou het heel wat gemakkelijker gaan zeker?[:)]

Ralf Wittkamp

Hello Dave.
Nothing was displayed from the "Van Biervliet" Serie 23, 25 or 25.5. The information at the LSM-booth was, that LSM still plans the deliverey of first versions of the models to "Van Biervliet" before end of the year 2012.

We have to wait and see [:)].


greetings
Ralf Wittkamp


citaat:
Geplaatst door nederbelg

Wat ik mis is een handmodel van "Van Biervliet" betreffende de 23, 25 en 25.5.
Niks gezien of gehoord?

Dave

 

Anarchy

Valt er al nieuws te rapen over de verschillende versies van de reeks 51 van B-models (schilderingen, nummers) ?

Gert1

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Ik heb vernomen dat hobbytrade failliet is ,klopt dat ?



Ik heb navraag gedaan in Denemarken bij enkele modelspoorders aldaar.

Het resultaat: "I det centrale virksomhedsregister (CVR.dk) st?r der at alle selskaberne bag Hobby Trade er normale og uden verserende sager. Og det er jo et godt tegn."

Als ik dat even uit de losse pols vertaal, dan betekent dat: Het Centraal Zaken Register (CVR.dk) vermeldt dat alle bedrijven achter Hobby Trade normaal functioneren en er geen lopende zaken spelen (men bedoelt vermoedelijk dat er geen faillissement is aangevraagd). En dat is een goed teken.

Verder laat Kasper Bang Jensen (de man die bij HobbyTrade werkte als de technisch ontwikkelaar) op een Deens forum het volgende weten: "Jeg har ganske rigtig opsagt min stilling i HT sidste efter?r og stoppede i virksomheden pr. 31/12 - jeg ?nskede at pr?ve noget nyt og har nu min egen konsulent- og udviklingsvirksomhed..."

En dat betekent: Ik heb afgelopen herfst ontslag genomen bij Hobbytrade en heb mijn werkzaamheden daar per 31 december be?indigd. Ik was toe aan iets nieuws en heb nu mijn eigen advies- en ontwikkelingsbedrijf.

Vermoedelijk heeft het ontwikkelingswerk bij Hobbytrade de laatste tijd dus op een laag pitje gestaan en heeft men daarom behalve het koninklijke rijtuig nog niets anders aangekondigd. Dat zou ook de reden kunnen zijn dat men het niet handig vond om HobbyTrade op de Spielwarenmesse nadrukkelijk te profileren. Verder dan enkele modellen en wat folders was er dus niets te zien. Waar het gerucht over een faillissement vandaag komt weet ik niet. Voorlopig ziet het er naar uit dat het slechts een gerucht is en niet meer dan dat.

mvg,
Gert

modeltreinbart

@ Gert : De informatie die ik ontvangen heb is van de persoon achter het groterdam project, deze persoon was aanwezig op de messe in nurnberg .
Ik ga zeker ook niet twijfelen aan uw woorden, daar uw woorden van internen komen van bepaalde instantie neem ik aan.
En kan dan ook begrijpen dat ook bij een te weinig aan ontwikkelen dat Zij dus ook niet aanwezig zijn op de messe.
Ik neem de persoon achter het groterdam project dus ook niet kwalijk voor zijn bericht op facebook, omdat het mogelijk op de messe anders is verteld.
Maar we weten nu dus allemaal dat de firma dus niet failliet is en dit kunnen we enkel toejuichen, daar er al heel wat fabrikanten  failliet zijn gegaan door de crisisen, en dat ze werden overgenomen door grotere spelers op de markt.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)


Chris

@Modeltreinbart

Dank u :) De bronnen waren er heilig van overtuigd en dat werd over de hele beurs verspreid. Ik kijk toch de kat nog even uit de boom en heb deze info weer terug gekoppeld aan de beurs die nog steeds bezig is.
Ik ziet ook weer thuis en zal morgen een groot verlag en 13 movies op mijn site plaatsen.

mini-bs

citaat:
Geplaatst door doomslu

Op de stand van Brelec zagen we bijzonder fijne Belgische lantaarnpaaltjes voor op Belgische perrons. Ze zijn exact op schaal 1/87.



aha,  zijn dat dan die met die scheve kapjes ?
Dat zou fantastisch nieuws zijn. Enkele jaren geleden al aangekondigd door de invoerder van Viessmann maar daar was blijkbaar een kink in de kabel gekomen. Goed initiatief van Brelec, benieuwd naar de eerste foto's !
 

Anarchy

Op verzoek zal de blauwe 5515 van M?rklin omgedoopt worden tot de 5510. Dit om een dubbele bezetting van het nummer 5515 (B-models) te voorkomen.