Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

N

Gestart door doomslu, 31 januari 2012, 22:50:09 PM

doomslu

De redactie is goed en wel in de buurt van N?rnberg aangekomen.
Morgenvroeg om 9 uur openen de deuren van 's werelds grootste speelgoedbeurs. Wij zullen er staan!

Natuurlijk kan je hier en op onze website alle laatste nieuws verwachten in verband met onze hobby.

Tot morgenavond! ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Luc

Tot donderdag! Dan ben ik er ook!

Kees-Jan

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Luc

Tot donderdag! Dan ben ik er ook!

Kees-Jan

Tot dan!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wisselstromer

ik ben er de zondag
mss tot dan ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

Vandaag de eerste dag N?rnberg.
Geen spectaculaire nieuwtjes opgeraapt, dat was ook te verwachten.

Op de stand van LS-Models is een geschilderd prototype te zien van de reeks 18. Het model komt dus waarschijnlijk toch dit jaar op de markt.

Bij Piko komt er een reeks 29, na het succes van de 28.

We konden de nieuwste productie van Olaerts fotograferen, namelijk het type 29. Het is opnieuw een prachtige machine geworden.

Bij B-models wordt binnenkort een nieuwe 55 verwacht, namelijk de TVM-versie. En ook de reeks 1800 van de CFL komt er aan.

Op de stand van Brelec zagen we bijzonder fijne Belgische lantaarnpaaltjes voor op Belgische perrons. Ze zijn exact op schaal 1/87.

Morgen meer nieuws en dan hoop ik ook wat fotootjes te kunnen tonen... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Veel plezier. We gaan zo op weg naar Nurnberg. Spreek je daar nog wel.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu







Vanavond meer...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BD1701

Luc, alvast bedankt voor de eerste foto's met daarop de nieuwigheden. Ziet er vrij goed uit, hopelijk volgen er nog wat meer foto's met Belgische nieuwigheden als die er nog zijn tenminste?
Ik heb wel gezien opeen ander forum dat er blijkbaar bij ACME, een paar verschillende nieuwe types van containerwagons zijn aangekondigd voor dit jaar, waaronder het type Sggmrss. Dus ik hoop dat daar dan ook een aantal Belgische varianten zullen van gemaakt worden?? Misschien kan jij daar iets meer van teweten komen en ons positief nieuws brengen, is LS-Models trouwens nog invoerder van ACME voor Belgi
 

janjozef

Luc geen beeld van de 29 bij brelec
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

TimT

ziet er al goed uit laat die fotos maar komen :D
trouwens is het exclusiviteits contract tussen classix en nmbs gedaan duurde toch maar tot feb 2012 dacht ik :D dus waar zijn die m6'en :D

Driesel


En Luc, vergeet de kleintjes niet h?! (bvb Siemens 18 in N bij Hobbytrain)


Metpetergaathetbeter

ik denk dat Luc niet veel tijd zal hebben voor de treinen ; niettegenstaande hij thuis anders vertelde :
http://www.youtube.com/watch?v=eBHppvG8DQ8

Groeten Peter[;)]

cyberbeast

Is die 55 van B-models of Marklin?
Als die van B-models is, dan hebben ze een gigantische stap voorwaarts gemaakt in hun schildering. Alles mooi dekkend, niet zoals nu, waar het geel door groen komt en de aflijning uitloopt.
 

TimT

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Is die 55 van B-models of Marklin?
Als die van B-models is, dan hebben ze een gigantische stap voorwaarts gemaakt in hun schildering. Alles mooi dekkend, niet zoals nu, waar het geel door groen komt en de aflijning uitloopt.


Denk dat ie wel van B-Models is kan me niet direct zon mooi afgewerkt model voorstellen bij Marklin trouwens de marklin versie is toch blauw :D
Grtz Tim

doomslu

De 55 op de foto is inderdaad een model van B-Models. De schildering is inderdaad heel mooi.

Bij M?rklin staat de blauwe 55 ook in de vitrine.
Morgen maken we foto's bij M?rklin.
De nieuwigheden kennen jullie: een set M2 met stuurstand in groene livrei en een set met bordeaux rijtuigen, inclusief de stuurstand voor diesel. Een setje met een type 96 en enkele goederenwagons. De 96 krijgt een nieuw nummer. Een model van de 2501 in 't geel was nog niet te zien. De 1803 met blauwe en gele streep is ook te zien, evenals een set blikken rijtuigen I3.
De vorig jaar aangekondigde reeks 28 komt nu toch binnenkort.

In de cataloog van Rivarossi vinden we een Thalys is de huidige schildering.

Olaerts brengt binnenkort ook de Break in new look.

De class 77 van ESU ziet er gelikt uit.

Foto's probeer ik te plaatsen later op de avond...

Bij Heris staan nog wat I10-en op de planning alsook de I11.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *