3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM

Ludwigdc

Gerolf, bedankt om mij daar attent op te maken ! Ik ken nieuwzilver wel en zijn grotere mechanische sterkte ten opzichte van messing. In de handel al dingen in ge?tst nieuwzilver tegen gekomen en bij manipulatie daarvan voel je zo al het verschil in stevigheid.
Maar ik dacht ( onterecht ) dat het verwerken daarvan buiten ons ( hobby ) bereik lag.
Ik heb eens gegoogle op de term ? nieuwzilver? en ?etsen?, kreeg al direct een link van Conrad die nieuwzilver platen in verschillende dikten aanbied.
Artikelnummer  530044 - 89   en  530058 ? 89 voor telkens 5 platen.
Hierbij dient er wel positieve ontwikkelaar gebruikt te worden ( zoals bij gewonen printplaten ), voor zover ik nog weet was het bij de messing platen negatieve ontwikkelaar.

Voor roosters en fijn traliewerk zou dat wel eens een goeie oploosing kunnen zijn. Dus we zullen dat moeten uitproberen.
Maar eerst mijn zolder afwerken, eindelijk ben ik begonnen aan de inrichting ( dakramen, isolatie, verwarming elek, aanbekleding enz ).
Het word hoog tijd dat ik mijn baan weer kan opbouwen want het begint serieus te jeuken, en krabben help al niet meer !!

Ludwigdc
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door Havoc

Is deze printer al gekend hier? Ik heb niet de hele thread nagelezen, ook geen ervaring met die printer: http://cubify.com/index.aspx



Deze printer is me bekend, de resultaten zijn bevredigend voor wat het kost.  De Up printer, die hier ook staat, kan nog net ietsje fijner en geeft een veel beter resultaat.  Er zijn nog andere printers, ik test rustig verder.  Binnenkort nadat ik terug ben uit vakantie zou er een nieuw toestel moeten zijn die nog ietsje fijner kan.  We will see.

De koppen werden op de Up machine gemaakt[;)]


Grtjs,

David

modèlisme

Beste Ludwigdc,

Nieuwzilver kan ook met negatieve fotoresist.
De fotogevoelige laag ( positief of negatief  )heeft niets met het materiaal te maken.
 

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door GTTtommy

hallo,
ik ben er over aan het denken om een 3D-printer te kopen, dit kost wel redelijk wat geld, maar hier heb je wel veel mogelijkheden mee.
het nadeel is wel dat ze maar vrij kleine stukken kunnen printen (of je moest extreem dure printers kopen)
het zou wel een kant en klaar model moeten zijn en de prijs mag een 2000 a 3500? zijn,
iemand ervaring met een 3d printer,
welk merk, model,

mvgr



Etsen, in een draadje 3D print?????

Terug naar het topic, graag

Havoc

3D printen komt naar het Copy center! Vooral de voorlaatste paragraaf is prikkelend.

http://www.theregister.co.uk/2012/11/30/staples_3d_printing_service/

Dit is wel een ander proces dan tot nu toe in dit draadje besproken. Papier wordt laag per laag opgelegd, de contour uitgesneden en verlijmd. Heb daar 15-20 jaar geleden ooit over gelezen en dan is dat uit de belangstelling verdwenen als stereolithografie opgekomen is. Is wel sterk, vergelijkbaar met MDF, maar het is moeilijker om het ongewenste materiaal eruit te halen. Maar als dit komt kunnen andere processen snel volgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Ik heb ergens gelezen dat er een bedrijf zelfs wapens wil gaan maken met de 3D-printtechniek. Volgend jaar zou men daar al mee starten!

Als't zo zit, dan hoeft die 3D-printtechniek niet voor mij hoor.

Er stond wel bij vermeld dat men nog niet getest heeft of zo'n wapen wel veilig was.  :o :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Je kan van alles wapens maken: een stok, paar stenen, touw... Ga je dan alle bomen, rotsen en gras wegdoen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steven123

3D printers hebben hun belang al bewezen in de medische sector, denk maar aan alle soorten protheses en weet ik veel.  Je kan er zowat alles mee printen, geef zulke technologie aan een mens en je zal merken dat er weinig wezens zo creatief en vindingrijk zijn als een mens  :P.  Dat men ook wapens kan gaan printen is een jammere zaak, maar nu eenmaal een logisch gevolg van het feit dat zogoed als 'alles' printbaar is in 3D.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

gardevil

Citaat van: Jurgen op 01 december 2012, 11:46:34 AM
Ik heb ergens gelezen dat er een bedrijf zelfs wapens wil gaan maken met de 3D-printtechniek. Volgend jaar zou men daar al mee starten!

Als't zo zit, dan hoeft die 3D-printtechniek niet voor mij hoor.

Er stond wel bij vermeld dat men nog niet getest heeft of zo'n wapen wel veilig was.  :o :-\

Wapens zijn niet gevaarlijk, enkel diegene die ze gebruiken !
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

CiteerDat men ook wapens kan gaan printen is een jammere zaak, maar nu eenmaal een logisch gevolg van het feit dat zogoed als 'alles' printbaar is in 3D.

De meeste uitvindingen kunnen gebruikt worden als wapen, denken we maar aan bv. benzine als napalm of T1215 (Agent orange) een goede onkruidbestrijder die in Vietnam "misbruikt" werd. Het is een utopie te denken dat alle nieuwe produkten enkel een vredige toepassing zullen hebben.

De techniek van 3D staat in elk geval niet stil en ik denk dat we de komende jaren nog prachtige toepassingen mogen verwachten, en dit niet enkel bij modelspoor

Met vriendelijke groeten
Peter


Kees-Jan

Ik koop een 3D printer als ik daarmee een werkende 3D printer kan printen (dan verkoop ik die weer  ;D).

mvg,

Kees-Jan

MARKLINRIJDER

Kees-Jan,

Nog niet zo gek.  ;-)

De UP is op die wijze gebouwd, bij de software zitten alle designs van de onderdelen om bij een tegenslag een nieuw stuk te printen.

Het is aangeraden dat op voorhand te doen uiteraard.

Hert driverboard kan je uiteraard nog niet printen daarmee.

Grtjs,

David

Huugooke

Citaat van: MARKLINRIJDER op 02 december 2012, 01:24:18 AM

Hert driverboard kan je uiteraard nog niet printen daarmee.

Grtjs,

David
Maar lang gaat dat niet meer duren: klik maar eens op de link hier twee hoger.
OK, de componenten, dat is wat anders, maar het is een begin!

Havoc

CiteerIk koop een 3D printer als ik daarmee een werkende 3D printer kan printen (dan verkoop ik die weer  ).

http://www.reprap.org/
Met vakantie voor onbepaalde duur.