Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM



loebaske

Is precies een micro oven  :)
Is wel een heel klein oppervlak om te printen, toch precies beter? en mooier dan zo een open 3D printer  ;)

dani

hoe je het ook draait en keert, of het nu een open model is of een gesloten kast maakt niet zo veel uit.  Het is de technisk en de precisie die van belang is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

100µ resolutie - 999 dollar bij Amazon - Tja ...  ::)
Naar mijn idee toch nog steeds veel geld ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Just Gerolf, men moet al heel veel print opdrachten hebben tegen dat het terug betaald is...

Huugooke

Citaat van: loebaske op 22 januari 2015, 09:31:57 AM
Just Gerolf, men moet al heel veel print opdrachten hebben tegen dat het terug betaald is...
Dollars, geen €, dus even omrekenen.
Zoiets koop je niet om mee te verdienen, dan zal je in een hogere klasse moeten gaan.
En het is voor de hobby nietwaar; als je het er aan wil geven.
Voor mij nog steeds heel duur, maar er komt meer en meer concurrentie en dat zou wel eens de prijs omlaag en de kwaliteit omhoog kunnen doen gaan.
Vergeet ook niet dat je met de nodige software moet kunnen omgaan.

Gerolf

Citaat van: Huugooke op 22 januari 2015, 09:47:33 AMDollars, geen €, dus even omrekenen.

Aan de huidige koers toch nog pakweg 800,- Eurookes - en zoals je schrijft geen high-end toestel.

... de evolutie (technologie, concurrentie) afwachten is wat ik ook doe.
Misschien ooit ... maar de vraag is ook wat je er uiteindelijk mee doet (zelfs voor de hobby)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Gerolf,

800€?

Vergeet niet de Btw, inklaringskost en verzendkosten mee te rekenen hé.

Grtjs,

David


conducteur

Kijk eens rond en voor dezelfde prijs heb je al een 50µm resolutie printer...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

LockyLuke

David hoe staat het met locje type 91? al een foto  :P
 

dieselfreak

David, hoe staat het met de L en de R rijtuigen? al een foto :P
MC

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

het addertje is de instabiliteit die ik verwacht van die "armen".   Dis zijn nogal relatief lang en als je een beetje druk vanje filament krijgt, riskeer je vervormingen.

Het principe is niet slecht, maar toch zondigen ze tegen hun eigen  stelling...

Ze beweren dat andere printers 3 assen gebruiken , wel zij ook.  Alleen zitten die 3 assen in de afgeronde hoeken van de "body". 
Er is geen "lineaire" beweging van de koppen, maar swivel en tilt...  dat verontrust mij een beetje, vooral naar resolutie toe ook.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Ander addertje: het lijkt er op dat ze onderdelen in China laten maken  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw