Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

PeterC

Citaat van: doomslu op 10 februari 2013, 21:50:58 PM
Weet moeder dat, van die gaten in de muren?  :o ;D

Hier weet ze het niet  :) :) :) en ik ben blij dat ik niet de enige zot ben die zoiets doet...
Groetjes, Peter


Martin Welberg

Yep, bouw er kastjes onder voor haar zooi  ;D

Martin Welberg

Heb er ook nog maar effe een overgangetje ingedonderd...



zooi maar 's laten drogen voordat ik verder ga ..

Martin Welberg

Citaat van: PeterC op 10 februari 2013, 21:57:01 PM
Citaat van: doomslu op 10 februari 2013, 21:50:58 PM
Weet moeder dat, van die gaten in de muren?  :o ;D

Hier weet ze het niet  :) :) :) en ik ben blij dat ik niet de enige zot ben die zoiets doet...

Was voor mij iets makkelijker, gewoon de zaag erin. Scheidingswanden uit hout en plaat. Als het aan mij ligt tik ik de hele wand eruit  ;)

Martin Welberg

Zo vanavond maar 's het laatste kastje waar m'n modules op liggen erin gejast..Later wat geknoei met grassen. Had nog een zooi van die lelijke voorjaarsvezels van Noch, maar met wat van hun moerasgras ziet het er al een stukkie toonbaarder uit...







Nu nog wat kleine dingsen aan Testard & Son, kan die ook op z'n plek en de scenery afgebouwd worden ...

Martin Welberg

Ondertussen groeit er meer gras, start gemaakt met het perron, basis van Testards ingebed en een tweede laag grassen aangebracht op sommige stukken..








Martin Welberg

Zal een dezer dagen 's een grassen handleiding maken. Moeilijkste is wel de nieuwe stukken  naadloos over te laten gaan in de al reeds "affe"stukken. Moet nog wel effe goed met de stofzuiger eroverheen...








Martin Welberg

Voordat ik een SBS over gras ga doen maar 's eerst wat plaatjes nadat er wat onkruid etc is toegevoegd..







ben me nog niet zekers van het lichte groen, misschien een washje ?

Tjalling

Hallo Martin,

Het groen lijkt me erg, hoe zal ik het zeggen, lentebuitjes goed bemest grasveldgroen zegmaar. Als het zo nat en vruchtbaar is op de plek waar je je baan gesitueerd hebt, dan mist er een hoop onkruid op de rotsen.

Als je groen wat meer "net te droog en veel zoute zeewind"groen wilt hebben, zul je het wat dorder moeten maken. Als je snapt wat ik bedoel  ;D

Groet,
Tjalling

 

OlivierV

Het groen zoals de laatste foto in je post op de rots op de voorgrond is wel geslaagd vind ik. Op de achtergrond is het wat te groen. Of geld hier de, het gras is altijd groener aan de overkant-regel?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Dang, die in de achtergrond zijn mijn favoriete Noch vezels..................ooit eens een zak vol van gekocht...Tjalling refereer je daaraan ?? Wil niet veel zeggeb maar met google searches op acadia maine etc zie je toch echt veeeeeeeeeeeeeel groen

Martin Welberg

Effe laten zien dat het groen kan zijn


grove den

Da wil ik Tjalling toch een beetje gelijk in geven want op de rotsen ( getoonde plaatje) is het GRAS idd niet zo sappig groen!meer stro-achtig.
Wel de grovere planten en heestertjes zijn wat groener en natuurlijk de schitterende bomen ;D ( mooi hè dat grijsgroen!)

Het is en blijft een mooie baan van je Martin!!!

Jos

Martin Welberg

Klopt ook wel, maar een 6de laag dan... ;)

Paar bakkies op z'n plek gedrukt, past maar wel errug pas. Moet wat materiaal van een mm aanschaffen voor de achtergrond. Paar stukkies rails erin en we hebben weer wat rijlengte..







Zo maar 's een wedstrijdje pakken.........en wat biertjes...

Gerolf

Op die laatste foto's ziet je groen er een pak minder "fluo" uit.
Ik dacht wel dat het iets met de belichting te maken had  ;)

Amuseer je met de wedstrijd  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw