Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

[:D] Zit nog te denken om wat pleepapier en andere restanten in 't water te modellen...

Martin Welberg

Niet helemaal gelukkig met de nieuwe bruinige kleur van de werf heb ik het ding opnieuw geschilderd met acrylverven om een wat meer grijzige geweatherde look te krijgen






Dirky

alhoewel het thema niet mijn ding is geniet ik hier wel van Marty! [:)]

coalminer

"Let the beast go" zou ik zeggen .Laat de foto's maar komen . Absoluut klasse modelbouw, en zeker goed genoeg om op de front page van Model Railroader te staan . Ikzelf zou niet zo'n punt maken over de kleur van onbehandeld en geweatherd hout .Dat is zo tussen bruin en grijs in , zelfs een beetje zilverglans zit erop ,maar dat komt in verschillende schakeringen .

Ren? .
 

Martin Welberg

Moest vanavond effe een paar uurtjes op de kids van m'n zussie letten, altijd een leuke gelegenheid om de box met bloemistendraad en ander hobbyspul voor bomen mee te nemen en daar wat aan te prutsen. Vond dat ik nog wat naaldboom-achtigen nodig was op de werf, niet teveel maar wel wat. Stan is van een stuk rondhout, stevig bewerkt met een grove vijl en de rest bloemistendraad. Aardige jongens, meten zo'n 475 mm..







Takkies nog wat ordenen en verder bewerken, maar denk dat het wel wat gaat worden?

Martin Welberg

De veel batterijen slurpende grasmaster een beetje zat heb ik er maar een voeding achter gehangen?



batterijhouder opengesneden, rode en zwarte er bij in gesoldeerd...



daarna doorgelust naar een uit een overleden router gesloopte female plug..



hierdoor wel de optie om 'm met batterij te gebruiken behouden, denk dat ik maar een gat in de schroefdop boor om de zooi onder te verstoppen?.werkt super  !

Martin Welberg

Ondertussen begonnen aan een 3de naaldboompje, probeer hierbij van diverse stappen foto's te maken. Eerdere probeersels leiden tot deze werkwijze. Top van de boom uit een kern van 1,5mm bloemistendraad omwikkeld en gelusd met 0,6..



zelfde maat gat geboord in een taps toelopend stuk rondhout, bewerkt met een grove vijl. Voor de tijd de top eraf geknipt met zo'n plintenschaar en het bloemistendraad erin gelijmd?



hierna willekeurig gaten boren in de stam en er 2 of 3 draden 0,6mm bloemistendraad in wordt gelijmd?



Probeer alle volgende stappen te fotograferen, zo "stay tuned"

Martin Welberg

Tussen al de klant bezoeken deze week, moet ook gebeuren anders komt er geen brood op de plank, even een uurtje aan m'n naald boompies gewerkt?.effe in de primer gespoten..



en met wat eigen recept schorspasta van D3 houtlijm, gezeefd MDF zaagsel en wat op kleur gebrachte latex de overgang tussen de houten stam en de top wat verdoezeld..



tevens wat op de zwaar gegroefde stam aangebracht om het geheel wat verschillende texturen te geven..



Ben er met 3 bezig op het moment maar als ik er meer moest hebben bouwde ik wat anderen in de droogtijden. Heb er voor m'n baan wel meer nodig maar er zijn ook wat andere dingen te doen op de modules voor OnTraX..
Thats it for now, more to follow?
Stay tuned..

Martin Welberg

Vandaag thuis van een klus om 17.00 de eerste klant deze avond om 20.00 om 21.00 weer thuis had ik tussendoor een klein beetje de tijd om een van de naaldboompjes af te maken. Spuitlijm en wooly fibers met daarna een zwart, camobruine coating...



De kleur is er voor mij om het makkelijker te maken de kleine uitstekende vezels te herkennen , die knip ik dan weg met een grote lompe maar scherpe schaar...de grootste uit he action pakket



Knip alles weg wat ik zie en teveel uitsteekt...Nu is het tijd voor de grassmaster..spuitlijm, ding aan de grondpen en de 6mm grasvezels strooien (alles met mate uiteraard)..en weer de kleur coat..



close up



Hierna is het ijd voor de groene, omdat het schaal 0 is heb ik de stap met de 2mm vezels voor kleinere takkies ertussen uit gehaald maar dee in groen wel als naalden gebruikt, weer spuitlijm en de grassmaster...



en een close uppie...



en nog dichterbij...



Mijn streven was om een boom te maken met een uiterlijk van echte naalden, dit is de eerste die ik zo maak en denk dat ik de techniek nog wel wat meer onder de knie krijg...

Martin Welberg

Kon het toch ook niet laten even wat opnieuw te arrangeren met het boom gebeuren, naaldboompie op z'n plek op de heuvel..




PeterC

Martin, knap resultaat en knappe uitleg!
Die voeding op de Grassmaster: dat is nog eens een tip!
Groetjes, Peter


Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door PeterC

Martin, knap resultaat en knappe uitleg!
Die voeding op de Grassmaster: dat is nog eens een tip!




Dank je Peter, pas wel op met de + en - een engelse maat van me lette er niet op en het ding begon te roken (zegt ie)...

PeterC

Een 9V aansluit-kussentje en omgekeerd aansluiten!
Groetjes, Peter


Martin Welberg

Tussen de bedrijven door?werk?de volgende bomen ging ik niet redden, even wat klein spul?pods..12mm hoog 15mm breed en 20mm lang , geen idee of het daadwerkelijk zo is?.nog niet geschildert,,scratched van 0,6mm bloemistendraad en .7mm houten strookjes?.


Gerolf

Leuk gebouwd, maar wat zijn pods?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw