Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

reeks 18

Gestart door glamo, 11 november 2005, 11:04:48 AM

glamo

hoi mannen;

er werd mij een reeks 18 aan geboden van LEMACO, naar het schijnt een zeldzaam ding volgens de verkoper. er zouden een 50tal exemplaren van gemaakt zijn. daar ik niet zo thuis ben in de prijzen van loc's en wagon's wilde ik wel eens weten of de vraagprijs (350euro) nu wel degelijk een koopje is zoals de verkoper beweert. op mijn duitse baan kan hij zeker goed terecht. hij geeft ook een bundel MEMLING (10stuks) voor 200euro te koop van EUROSCALE.
als dat een koopje is of een goede prijs dan haal ik ze binnen.

greetz KURT
 

n/a

Ik zou zeggen, KOPEN...!!! [:)] (Als de loc nog in goede staat is tenminste...? [?] )

(Nieuw kostte die dacht ik immers een goeie 1000 Euro...!) (Als het niet meer was...?)

n/a

Hello,
Een Lemaco aan 350 euro is zeer weinig, daarom geloof ik niet dat het een Lemaco zal zijn. Opgepast het is waarschijnlijk een Lima of een Jouef type 18.
Een Lemaco kan je niet voor minder dan 1250 euro kopen hoor!
En er is maar een uitvoering waarvan de oplage klein was  ( 20 stuks ) En dat is de Lemaco blauwe versie. En die gaat meer dan 2.500 euro  als die wordt aangeboden op ebay. De laatste dat ik weet die verkocht is was bijn 3.000 euro En daar komen dan nog de onkosten bij. Dus vraag eerst of het wel degelijk een Lemaco is. En als dat is , is het waarschijnlijk een loc die gevallen is of gestolen. Hetzelfde voor de Euroscale modellen. 200 euro voor 10 stuks. Niet te geloven. Voorzichtig ermee.

guy holbrecht

Ik kan Paul alleen maar bijtreden. Dergelijke prijs voor een echte Lemaco is haast niet te geloven. Controleer alvast of het model volledig in metaal is. De Lemaco's zijn immers, als ik mij niet vergis, volledig in messing gebouwd. Ook de prijs van de rijtuigen is ver beneden de verkoopwaarde.
Indien het echt om dergelijk materiaal gaat, zou ik niet twijfelen. En kan je er niets mee doen, dan is dit een vrij goede investering voor de tweedehandsmarkt of het veilinggebeuren.

Groeten,
Guy

glamo

hey PAUL en GUY;

het zijn wel degelijk LEMACO en EUROSCALE modelen hoor, ze zitten in de originelen verpakkingen en zijn volledig in messing en schadevrij.
de persoon in kwestie had dringend geld nodig door allerlei problemen dus moest alles vlug geregelt zijn. ik heb ze na jullie berichtjes hier onmiddellijk gaan ophalen en de loc geeft al zijn eerste meters gereden op mijn baan. ik moet zeggen dat dat een uitzonderlijk model is en prachtig uitgevoerd. ik heb dus een slag gedaan zoals ze bij ons zeggen. mijn perrons op mijn baan zijn ongeveer 3m lang dus een sleep van 10 rijtuigen is geen probleem daar mijn paradestuk ook 9,50m is.

bedankt voor de info KURT
 

n/a

Niet te geloven. De wonderen zijn de wereld niet uit.
Je hebt daar een prachtige investering gedaan. Alhoewel men nooit mag spreken van een innvestering met het kopen van treintjes.
Je ziet wel die man heeft ze jou cadeau gedaan. Ik zou onmiddellijk het dubbele eraan geven. De Lemaco's type 18 zijn zeer gezocht. En men geeft er gekke prijzen aan.
Heeft die nog materiaal aan die prijs. Zo ja, laat het mij maar weten. Ik ben kandidaat.

Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

n/a

Dieter vind jij 350 euro prijzig voor een Lemaco type 18. Daar geeft men op ebay 10 x meer voor.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dieter

Nee nee Modeltreintjes, ik had het over de 18 die op ebay te koop staat. 350 is idd niets vergeleken met die van op ebay (2700 en euro's op de moment) Dat vind ik dus wel prijzig.

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

glamo

tja ik heb gewoon geluk gehad h?. tis een fantastische machine,de meestte belanden in de kast als verzamelobject heb ik begrepen maar de mijne rijdt bijna dagelijks zijn meters op mijn baan met een bundel van 10 wagons. een indrukwekkend zicht is dat.

KURT
 

Brunel

En je bent er heel zeker van dat de verkoper ook de eigenaar van de modellen was? Een verhaal over snel geld nodig hebben, is snel bedacht.

glamo

ik ken hem persoonlijk wel niet zo goed maar hij woont bij mij in de buurt en ik heb de trein en wagons bij hem thuis afgehaalt. hij heeft me vertelt hoe de vork in de steel zit maar dat moet ik hier op het forum niet uitsmeren h?!! ik wis zelf ook niet dat die modellen zoveel waarde hebben want hij had ook nog een LEMACO dieselstel TEE van de zwiterse spoorwegen denk ik. het is jammer genoeg ook al verkocht.

KURT