Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

nieuws van Roco

Gestart door n/a, 10 november 2005, 11:42:54 AM

jarikd

Ik hoop niet dat het onbeleefd overkomt, maar wie is Francois de Boer nu eigenlijk?

Ik bedoel: ik weet niet wat hij doet of heeft gedaan in de modelspoorwereld dat ik erop kan vertrouwen dat wat hij zegt ook waarheid is. Met wat ik tot noch toe van hem weet kan hij zijn petitie ook hebben geschreven omdat hij vrienden is met De Prest, uit angst voor veranderingen of uit anti-nederlandse gevoelens.

Nogmaals, ik wil niet onbeleefd overkomen, maar wie kan mij ervan overtuigen dat de actie van dhr. De Boer een ander belang dient dan puur eigenbelang.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

svvander

Ik heb ook meegedaan...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Tom

citaat:
Geplaatst door svvander

Ik heb ook meegedaan...



idem
Tom

Steven86

Misschien dezelfde petitie voor Belgische modellen ook eens aan Piko en Mehano sturen. Kwestie van wat effici?ntie en gezonde concurrentie te genereren. Zomaar een ideetje.

Gezonde koopmansgeest doet wonderen.

ronny-vdv

Niet te veel poussen.

Verscillende malen heb ik Paul (importeur Mehano) benadrukt de reeks 51 te maken. Reden : een gegeerd model.

En wat zie ik, de reeks 51 komt er !

En wat zei ik tegen Paul : je hebt ook nog 51'ers met bufferoverkapping. Foto's werden hem reeds bezorgd en ja ze zullen er komen. Nu wordt ontwikkelingsfase bekeken en misschien in de loop van 2006-2007 zullen ze op de markt komen.

Je moet wel realistisch blijven en model nemen waarvoor een afzetmarkt bestaat. Dat heeft Paul gelukkig ingezien.

Ik weet meestal wel welke modellen gegeerd zijn en dewelke niet. Je moet er gewoon een beetje gevoel voor hebben. Ik zit ondertussen reeds 30 jaar in het modelbouwvak en ik ben 34 jaar oud of jong.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Brunel

citaat:
Geplaatst door jarikd

Ik hoop niet dat het onbeleefd overkomt, maar wie is Francois de Boer nu eigenlijk?

Ik bedoel: ik weet niet wat hij doet of heeft gedaan in de modelspoorwereld dat ik erop kan vertrouwen dat wat hij zegt ook waarheid is. Met wat ik tot noch toe van hem weet kan hij zijn petitie ook hebben geschreven omdat hij vrienden is met De Prest, uit angst voor veranderingen of uit anti-nederlandse gevoelens.

Nogmaals, ik wil niet onbeleefd overkomen, maar wie kan mij ervan overtuigen dat de actie van dhr. De Boer een ander belang dient dan puur eigenbelang.



Goede vraag.
Iemand met een goed antwoord?

diesels

Ik hoor graag met inhoudelijke argumenten waarom men ondanks de opmerkingen van meerderen dat het geen verstandige actie is toch meedoet. Ik heb proberen uiteen te zetten dat de petitie zowel oneerlijk (er wordt iemand glashard beoordeeld zonder verweer of zonder enige onderbouwing of feiten) als onverstandig (het geeft ons ene hele slecht beeld!) is, maar op die bemerkingen wordt dan helemaal niet inhoudelijk gereageerd. Ik zeg niet zomaar dat ik hem niet onderteken, ik voorspel dat het een uitermate onverstandige actie is.

de kansen dat Reyne ons nog serieus neemt nemen met elke mail van de strekking dat eigenlijk van meet af aan gezegd wordt dat ze het toch niet goed zullen doen verder af.

Vergeet ook niet dat het een commerci?le business is. Men is daar Sinterklaas niet!

svvander

Waarom oneerlijk? Het gaat toch over Roco en niet over Reyne? En er is onderbouwing van feiten! Zie origineel bericht van Messing.
Vergeet niet dat Reyne dan wel de invoerder is, maar als Roco beslist om toch niet verder te gaan met Belgische producten, dan staan we nog nergens.

't Is toch zo dat ik het opvat. We moeten Reyne een kans geven, daar ben ik 100% eens mee.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

diesels

citaat:
Geplaatst door svvander
't Is toch zo dat ik het opvat. We moeten Reyne een kans geven, daar ben ik 100% eens mee.



Dat is net zoiets van: we zeggen dat we de nieuwe leraar wel een kans geven maar gaan ondertussen voordat we hem ook maar ??n keer gezien hebben wel eerst proberen hem te wippen bij het schoolbestuur.

Hele slechte zaak.

dieseltje

Ik vind het ook een beetje voorbarig om nu al naar Reyne allerlei "pseudo"-veronderstellingen/beschuldigingen te gaan sturen ...
Geef die mensen eerst een kans om te tonen wat ze doen, en om de Belgische markt te leren kennen...  In dit laatste kunnen we hen wel helpen naar Roco toe, door te komen met voorstellen en gekoppeld hieraan (want het blijft een louter commerci?le activiteit, denk niet dat bij Roco iemand een reeks 59 maakt omdat hij het zo'n mooi model vind ..) een soort van "marktstudie" met potenti?le verkoop.
Persoonlijk vind ik ook dat op de markt van rangeerdiesels nog een heel terrein braak ligt....  (Maar via Jean van MTE had ik in het verleden al een keertje gehoord dat de vraag hiernaar niet groot zou zijn, ...  hoewel de 77 van Mehano ...)

Brunel

citaat:
Geplaatst door svvander

Waarom oneerlijk? Het gaat toch over Roco en niet over Reyne? En er is onderbouwing van feiten! Zie origineel bericht van Messing.



In dat oorspronkelijke bericht van messing staat alleen maar het bericht van De Prest. Die lijkt me niet erg objectief. Over welke onderbouwing heb je het nu? Ik zie alleen maar veronderstellingen.

svvander

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Ik vind het ook een beetje voorbarig om nu al naar Reyne allerlei "pseudo"-veronderstellingen/beschuldigingen te gaan sturen ...
Geef die mensen eerst een kans om te tonen wat ze doen, en om de Belgische markt te leren kennen...  In dit laatste kunnen we hen wel helpen naar Roco toe, door te komen met voorstellen en gekoppeld hieraan (want het blijft een louter commerci?le activiteit, denk niet dat bij Roco iemand een reeks 59 maakt omdat hij het zo'n mooi model vind ..) een soort van "marktstudie" met potenti?le verkoop.
Persoonlijk vind ik ook dat op de markt van rangeerdiesels nog een heel terrein braak ligt....  (Maar via Jean van MTE had ik in het verleden al een keertje gehoord dat de vraag hiernaar niet groot zou zijn, ...  hoewel de 77 van Mehano ...)



Kwestie van geen open raam in te slaan... maar daar gaat het hem wel degelijk over. Het vertrouwen van de meeste forum-leden is momenteel zoek. Niet zozeer de schuld van Reyne of de Prest of Roco... gewoon; er is geen duidelijke communicatie. Daarom kan het geen kwaad om ons gedacht te zeggen, naar de nieuwe eigenaars van Roco. Persoonlijk heb ik ook liever dat men zegt wat er schort, dan achteraf te moeten horen dat er een probleem is of was.

Wat de rangeerdiesels betreft... ik hoor toch nog heel veel mensen vragen achter een 91 (en liefst niet zo een duur spul als dat van Jocadis). Maar ook hier weeral, wie ben ik? [}:)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Een rangeerloc zou zeker welkom zijn.
Maar laten we kijken wat ze ons tonen in Nurnberg. Er schijnt weer genoeg voor de NS markt in de pen te zitten. Nu nog hopen dat men de NMBS niet vergeet. Maar geduld.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

Als ik deze titel bekijk van het forum en het aanntal lezers en reactie erop, kan ik alleen maar hetvolgende besluiten :
Als er iets over fabrikaten of winkeliers of invoerders verschijnt wordt er ontzettend geluld en gezeverd. Bij een titel over een Belgisch model of onderwerp zijn de reactie en ook de lezers miniem in vergelijking met de artikels waar men kan fantazeren over hetgeen fabrikaten moeten of zouden moeten doen of maken.
Maar als er dan iets nieuws komt wordt er weer druk geschreven dat je best je aankopen doet in Duitsland. Vrienden steun toch onze Belgische mensen die hun nek voor jullie uitsteken in plaats van ze af te kraken.
Zijn wij modelbouwers of lullers. Je weet de beste stuurlui staan aan wal en waarschijnlijk is dat ook zo in de modelbouwwereld.( zo stel ik toch nu weeral vast )

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door jarikd

Ik hoop niet dat het onbeleefd overkomt, maar wie is Francois de Boer nu eigenlijk?

Ik bedoel: ik weet niet wat hij doet of heeft gedaan in de modelspoorwereld dat ik erop kan vertrouwen dat wat hij zegt ook waarheid is. Met wat ik tot noch toe van hem weet kan hij zijn petitie ook hebben geschreven omdat hij vrienden is met De Prest, uit angst voor veranderingen of uit anti-nederlandse gevoelens.

Nogmaals, ik wil niet onbeleefd overkomen, maar wie kan mij ervan overtuigen dat de actie van dhr. De Boer een ander belang dient dan puur eigenbelang.



Ik ken de heer de Boer persoonlijk en kan dan ook zonder enige twijfel bevestigingen dat deze petitie-aktie tegen Roco door puur eigenbelang werd ingegeven.De Belgische modellen van Roco werden steeds gemaakt met de (niet onbelangrijke )informatie ?n foto's die door een tweetal Antwerpse modelbouwers ter beschikking werden gesteld aan Roco,uiteraard met de volle medewerking van de Prest.
Voor alle duidelijkheid; de heer de Boer heeft met het tot stand komen van deze modellen absoluut niets te maken!Een van hen(ik noem wijselijk g??n namen)is vrij goed bevriend geraakt met de heer de Boer maar is door de perikelen met Roco en de Prest zijn "werk" kwijtgeraakt.Deze persoon was door deze ,toch wel bijzondere,samenwerking met Roco ,goede maatjes geworden met de Prest.Aan deze samenwerking is nu dus een plots einde gekomen.
Tot slot wens ik nog te onderstrepen dat faktoren als de dalende koopkracht ,de slechte verkoop in de modeltreinen branche ?n het heropstarten van Roco  ook meespelen in het al -of niet tot stand komen van een modeltrein.Ik kan mij dan ook zeer goed voorstellen dat ze bij Reyne eerst de belgische markt willen gaan doorlichten(als ze dat al niet gedaan hebben)voor ze zich aan een volledig nieuw en puur Belgisch model willen wagen.

Gerrit