Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nieuws van Roco

Gestart door n/a, 10 november 2005, 11:42:54 AM

Steven86

Volledig mee eens. Roco heeft al heel wat modellen in portfolio, dus varianten van bestaande modellen dat moet kunnen [:)].

Overigens, het feit dat banken nu Roco in handen hebben hoeft niet per se negatief te zijn. Indien de banken Roco goed beheren, is dat op lange termijn enkel positief. Ach ja, misschien dat we op korte termijn een lokje moeten missen, maar als het bedrijf er gezonder door wordt...

Groetjes,

Steven

svvander

Ik denk dat de banken niet Roco beheren, maar wel de rekeningen en schulden van Roco.
Het zou me heel onlogisch lijken, dat een bank zich gaat bezighouden met productiefacetten van een modelbouwbedrijf. Ik denk eerder dat ze gaan toezien op het management en het beheer van de rekeningen.
Zij zullen er ook voor instaan dat de vooropgelegde winst behaald zal worden, door haalbare targets op te leggen aan Roco.
Maar dit heeft op zich  niets te maken met Reyne!

Wat JanJozef verteld is 100% juist en ik steun hem daarin ook. Als je de modellen gewoon bewerkt, dan heb je al een andere uitvoering. Maar je moet is nagaan: Als een Duits model, dat reeds bestaat uitgebracht wordt, dan ga je daarvan wereldwijd misschien 1.000 exemplaren kunnen verkopen.
Maak van ditzelfd model, de Belgische versie... wereldwijd misschien maar 250 exemplaren (waarvan er 245 in Belgi?). Snappen jullie wat ik bedoel.
Er gaat geen enkele leverancier, invoerder of fabrikant, "zijn broek afdoen" om een aantal mensen gelukkig te stellen.
Misschien denken veel van de nationale importeurs hier ook zo over.

Wat Reyne betreft; zoals reeds gezegd, we kennen de brave man nog niet goed. Geef hem eerst een kans of 2 en dan kunnen we kritiek met hopen geven. Wat onze Noorderburen zeggen of denken, is misschien helemaal niet van toepassing voor ons. Daarom laat ons nog eventjes afwachten en zien.

Het is wel zo, denk ik dan toch, dat deze brave man (Reyne), minder voeling zal hebben met de Belgische markt en de wensen van de Belgische klanten.
Hier is het misschien wel is interessant dat ons lijfblad in aktie schiet en Reyne is gaat opzoeken voor een interview ofzo?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Brunel

Nederlandse ervaringen zeggen inderdaad niet alles. Het geeft wel aanwijzingen. Op basis van de ervaringen in Nederland zijn er niet veel echt nieuwe modellen te verwachten, maar juist wel allerlei varianten van oudere modellen of eenvoudigweg technisch verbeterde uitvoeringen van oudere modellen.

Dat een vertegenwoordiger in Nederland zit, zegt niet alles. Hobby-time (Fleischmann) is tegenwoordig actiever voor Belgi? dan voor Nederland. Bij de gratie van de herstelbetalingen van ruim 85 jaar geleden natuurlijk, maar toch.

"De goede man" geeft denk ik toch een wat verkeerd beeld van het bedrijf. [:D] Reyne & Zn is een vrij grote vertegenwoordiger van een aantal belangrijke modelbouwmerken: Roco, Lenz, Electrotren, Tamyia en nog zo wat. Reyne is geen bedrijf dat bij wat tegenwind gelijk omvalt.

svvander

Voila, dat bedoel ik Brunel... ik ken hem niet persoonlijk, noch zijn bedrijf, maar als je mij vertelt dat hij bijvoorbeeld Tamiya heeft als merk... dan twijfel ik niet aan zijn kunnen. Maar vooralsnog, geen kritiek op voorhand.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Persoonlijk vind ik het nogal unfair van iemand direkt af te breken, zonder hem de kans te geven het tegendeel te bewijzen.
Er zullen altijd mensen ontevreden zijn over een "invoerder" of "winkelier". Je mag wel niet vergeten dat zij ook dikwijls afhankelijk zijn van het bedrijf dat de goederen produceerd.
Ik weet dat een invoerder dikwijls druk kan en zal uitoefenen om een bepaald model geproduceerd te krijgen, maar uiteindelijk is het  bedrijf (Roco, M?rklin enz) dat beslist. Indien zij geen winst zien in een bepaald model komt het er NIET, wat die invoerder ook mag zeggen. Dus laten we afwachten wat Reynen er van terecht brengt. Geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel.
Peter [:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

jarikd

Vreemd dat Reyne wordt afgekraakt omdat Roco al 15 jaar niet meer met nieuwe Nederlandse modellen op de markt komt, terwijl Hobbytime word bejubbeld. Fleischmann heeft immers ook al 15 jaar geen geheel nieuw ontwikkelde Nederlandse modellen meer uitgebracht.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Tom

Het idee dat Reyne zich zou voorstellen in MSM vind ik wel goed. Dan weten we meteen met wie we te doen hebben, wat zijn standpunten zijn, en wat hij voor de Belgische markt wil doen.
Tom

johan

Van Fran?ois DeBoer ontving ik vandaag volgende tekst:

"Beste modelspoorvrienden,

De Firma Roco heeft eenzijdig besloten de verdeling van  hun materiaal toe te wijzen aan een Nederlands verdeler.  Dat betekent dat het Belgisch materiaal dat gepland werd voor de toekomst niet meer op de markt zal verschijnen (behalve waarschijnlijk de zwevende cabine,  van reeks 52.)  Voor andere modellen hebben zij geen planning of ontwerp meer, want dat gebeurde steeds in Belgi?.  Hiertegen willen wij met klem protesteren.

Wij willen dan ook een actie ondernemen die deze beslissing ongedaan maakt.  Hiervoor ontwierpen wij een e-mail die kant en klaar kan verzonden worden aan twee marktonderzoekers van Roco.

Wij zouden U dan ook willen verzoeken deel te nemen aan dit protest en het ook kenbaar te maken in uw club.  Want niets doen betekent dat alles definitief wordt. U kunt een link vinden op onze site  http://wwwho-modelspoorwegen-modelbouw.be/index.html.

We willen wel benadrukken dat dit geen initiatief is van de betrokken importeur maar van enkele modelspoorliefhebbers.

Met vriendelijke groeten.

de Boer Fran?ois"


Doen zou ik zeggen
Groeten
Johan
 

svvander

Johan, de link werkt niet...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

diesels

Even afgezien van het feit dat je link niet werkt (ook met punt na www niet) zie ik een hoop drukke kleurtjes, linkjes, bewegende dingetjes en zaken op je site, maar niet de link die je bedoelt.

Actie ondernemen: ja. Wel gestructureerd en netjes als het even kan. Ik wil me daar wel voor inzetten.

Edit: gevonden, hij stond er dus b?ven.
Ik ben zeer beslist tegen het versturen van de tekst zoals hij er staat, omdat hierin direct wordt gesteld dat het overgaan naar Nederland DUS impliceert dat er geen Belgische modellen meer komen. Dat gooit de deur dicht voor elk overleg, en zal de relatie met het nieuwe Roco en de nieuwe importeur geen goed doen. Ik denk dat als je op zo'n manier wat wilt bereiken, dat het effect meer dan averechts zal zijn.

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Beste mensen, leden, vrienden, [:)]

Op volgende link  kan je deelnemen aan een pettie ivm ROCO, echter daar in staat vermeld de firma "Modellspielwaren Gmbh", wat echter verkeerd is [}:)].

De juiste naam van de nieuwe ROCO uitgever is "Modeleisenbahnen GmbH".

Hier is de link;
http://users.pandora.be/francois.de.boer/rocoindex.htm

Rechtzetting;

Anderzijds is het zo dat de firma De Prest de vertegenwoordiging van "R O C O" moet doen tot en met de 31ste december 2005. Vanaf 01 januari 2006 wordt dit de firma Reyne & Zn.

Dus niet zoals ik reeds gemeld had, bericht gekregen van een handelaar, eindigend begin deze week. Blijkbaar was deze toch een beetje voorbarig met zijn conclusies.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

boke

Hallo allemaal,

Zou het abonnement op folders met Roco-nieuwigheden dat de firma De Prest aanbood ook verder lopen bij de nieuwe invoerder? Weet iemand hier iets meer over?

Groeten,

Boke

Kedeng Kedeng

Ik heb een email gestuurd naar Reyne met de volgende tekst:

Beste firma Reyne en zonen

Ik heb gehoord men besloten heeft dat u importeur word voor de Belgische markt.
Jammer genoeg heb ik ook gehoord dat de Belgische markt wat minder aan bod komt
Ik hoop dat dit niet waar is en dat u daar misschien iets kan aan doen.


Ik weet niet wat u van plan bent om voor de Belgische markt te doen maar hier zijn een paar voorstellen:

Een her uitgaven van de reeks 76, de 7617 deze heeft een groene kleur of de 7603 met zwarte schrikstrepen.

Een her uitgaven van de reeks 62, de 6227 met opschrift TBL2 en het B-logo

Voor deze modellen is al een mal dus zal het niet echt moeilijk zijn
ze oppernieuw te produceren.


Heb bericht terug gekregen:

Het gerucht dat de ontwikkelingen voor Belgische modellen minder zal worden, is zeker niet waar.
Wij zullen ons zeker niet minder in gaan zetten op het gebied van productontwikkeling dan dat wij voor de Nederlandse markt doen.
Wij hopen daarmee ons gevoel, dat er nog een behoorlijke groei in de Belgische markt zit, bewaarheid te kunnen maken.

In ieder geval bedankt voor uw informatie, wij zullen dat archiveren voor ontwikkelingsdoeleinden.

Modelleisenbahn GmbH en wij, Reyne en Zonen BV, zullen zeer binnenkort met een offici?le berichtgeving komen m.b.t. de Belgische markt.

Tom

Hoeveel hebben er al meegedaan aan de petitie?
Tom

glamo

ik heb ook een mailke gestuurd, en kreeg een positief antwoordt terug. laat ons afwachten wat er gebeurd, ik geloof er allesinds in dat ze hun best zullen doen.

KURT