Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

nieuws van Roco

Gestart door n/a, 10 november 2005, 11:42:54 AM

jarikd

Brunel,

Dat is inderdaad het draadje waarop ik doelde. Het waren inderdaad niet de verzend, maar de handelingskosten. Mijn fout, sorry.
Hoe dan ook. Reyne brengt voortaan alle gemaakte kosten in rekening, en er volgde meteen 5 pagina's over de service en de hoogte van het bedrag.

Groeten,

JarikD
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

n/a

Hi Messing,

De Firma Reyne & Zn is samen met de firma Hobby-Time de betere vertegenwoordiger voor en van deze hobby. Dus een klein beetje dimmen lijkt mij iets beter, dan al gelijk af te geven op iets wat onbekend is.

Wim.

Brunel

Toch leuk zoeken op dat Beneluxrail.

Er staat een thread waarin Belgen vertellen onderdelen liever bij Reyne te bestellen dan bij De Prest, omdat het dan een stuk sneller gaat. Helaas wilde Reyne daar meestal niet aan meewerken. De Hollanders op dat forum zullen wel te hulp zijn geschoten, maar binnenkort hoeft die omweg niet meer.

http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=114244&highlight=reyne+prest#114244


Kedeng Kedeng

Ik denk dat het besten is eerst eens te kijken wat Reyne voor Belgi? kan doen in de plaats hem nu al te beoordelen.

En als Roco niet meer echt is ge interesseert dan moeten wij ons laten horen want anders komt er niks van,

Misschien kunnen we Reyne een opdracht geven om een trein te maken
Een her uitgaven maar dan verbetert.
De reeks 52,53,54,59,62 zijn de laatste jaren al uitgegeven maar er is er nog een! De reeks 76
We kunnen is proberen en wie er niet is ge interesseert die koopt hem niet.
?wie niet waagt, nie wint ?

Er staat op dit forum dat er geen stommen vragen zijn, dus een stom voorstel dan ook niet

mark7758

Ik zou zeggen mail het hun. Met foto's en al en vraag of er intressen is in meer foto's mocht men er intresse in hebben zal men zeker antwoorden. Nee heb je en ja kan je krijgen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kedeng Kedeng

Bedankt Mark,
Ik dacht wel dat ik er een reactie ging op krijgen maar dacht zeker geen positieven.

Zijn hier soms nog mensen die ge?nteresseerd zijn in de reeks 76?

Wie foto?s van de reeks 76 heeft mag ze mij altijd opsturen.
(liefst nr 7617)
We gaan het is proberen.

svvander

Wacht misschien nog heel even tot Reyne zelf met voorstellen afkomt.
Ga dan pas reageren en dan kan je met een goed doorgrond voorstel afkomen.

Neem van mij aan dat ze niet gaan staan springen om een splinternieuw model op de markt te brengen. Zeker en vast niet alleen voor de Belgische markt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Ik denk dat men wel geintresseerd is naar de wensen van de Belgen.
En er komen zeker nieuwe modelen.
Ik verwacht in Nurnberg een wensenlijstje te ontvangen. Zo van wat willen jullie dat wij (reyne) gaan doen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

citaat:
Geplaatst door mark7758


Ik verwacht in Nurnberg een wensenlijstje te ontvangen. Zo van wat willen jullie dat wij (reyne) gaan doen.




Hazo Mark, jij werkt voor Reyne?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Nee. Ik ben in Nurnberg als winkelier. En ik zie Reyne nog wel eens met de vraag komen wat ze van ons (Winkelier) verwachten van de Belgische markt. En dan direct wat welke modellen we (Winkeliers) graag wensen.
Sorry als ik die indruk wekte. Ik werk voor geen 1 importeur. Al komen we wel regelmatig vragen en heb ik ooit een Nurnberg Messe als importeur mogen werken. (Vanwege ziekte van de importuer zelf.) Dus heb ik een aardige kijk in de wereld van de modelbouw.
Maar het liefst rij ik toch grote treinen. (Snap je het nog.? Nou ik niet meer.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

Marc,
Van wanneer ben jij winkelier! Ik dacht dat jij een verzamelaar was van Luxemburgse modellen en een bestuurslid van de Luxemburgse club in Nederland. Of vergis ik mij nu zo sterk.
Ik heb je toen gezien op de stand van Piko omdat de vertegenwoordiging ( invoerder ) vanuit Nederland door ziekte niet op de beurs aanwezig kon zijn.
Als jij denkt genoeg gewicht in de schaal te kunnen leggen bij Reyne, probeer maar, maar ik vrees ervoor. Alleen ik hoop op succes!
Wat ik nog kwijt wil wat betreft Roco. De firma Roco is nu eigendom van de banken en die kennen niets van treinen, bij hun telt alleen de winst op het einde van het jaar. En als dat niet positief is hebben die geen pijn er een streep door te trekken.

mark7758

Je loopt achter.
Klopt wel (Ergens in de jaren 80 ben ik ergens begonnen. Meer details krijg je niet.)
Klopt ook.(Maar liever SNCB.)
Klopt niet meer. (Redactie medewerker)
Klopt helemaal.
En ik kan niets in de schaal leggen. Buiten mijn kennis van de NMBS (Is ook niet veel) [8)]
En mijn inzet. Dus afwachten. Maar er zijn importeurs die pas folders maken na een telefoontje of mailtje aan mij.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

FREMO e.V. - afd België

Hoi, [8D]

Heb dit bericht binnen gekregen van ??n van mijn onderdelen leveranciers ivm # R O C O #.

Qoute

Het Modelbouwcentrum laat je weten dat vanaf deze week Dhr. Deprest niet meer de invoerder van Roco is voor Belgi?.
Roco Belgi? zou nu verdeeld worden door Roco Nederland - alvast geen goede vooruitzicht voor nieuwe belgische modellen [}:)]  .
Groeten

Unqoute.

Je kan deze reactie uit de professionele wereld niet onderschatten [8)]  , want het is ook een invoerder voor andere merken.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Tom

"Geen goed vooruitzicht voor nieuw belgische modellen". Volgens mij zijn er veel te veel vooroordelen over de nieuwe invoerder. Omdat het een Nederlandese firma is wil toch niet zeggen dat er geen of slechtere modellen zullen komen. Ik denk dat het nog te vroeg is om te oordelen over de nieuwe invoerder en dat we nog eventjes moeten afwachten en kijken wat Reyne voor de belgische markt doet en pas daarna onze conclusie's nemen. Al vrees ik wel dat de aangkondigde reeks 21/27 nog niet voor 2006 zal zijn.
Tom

janjozef

Ik begrijp dat het te duur is een volledig nieuw model te ontwikkelen maar wat toch goedkoop kan en waar we dan bij reyne eenvoudiger kunnen op aandringen is een nieuwe versie van een bestaand model. Ik stel maar wat voor maar de expo versie van een diesel 59, of een belgische versie van een duitse stomer of een heruitgave van een eloc type 29. Moet niet voor 2006, 2007 is ook goed. Mischien zijn er die nog betere voorstellen hebben. Wat natuurlijk ook leuk zou zijn is dat Reyne zich even zou voorstellen in MSM, zou het vertrouwen kunnen opkrikken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem