Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nieuws van Roco

Gestart door n/a, 10 november 2005, 11:42:54 AM

n/a




Subject: Fw: ROCO distributie
>
>
>> Beste vrienden,
>> De faling van Roco heeft ook zijn gevolgen voor een groot aantal
>> invoerders
>> en hun medewerkers in de rest van Europa.
>> Ook ons land ontsnapt hier helaas niet aan. De modelbouwers naar Belgisch
>> voorbeeld zullen  in de toekomst niet veel meer moeten verwachten van
>> Roco.
>> ----- Original Message -----
>> From: "Marc De Prest" <m.deprest@mail.be>

n/a

Deprest zal geen invoerder meer zijn van Roco.
Dit wordt de firma Reynen uit Nederland.
Maar dat is helemaal geen verbetering hoor!

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Opletten Paul  [:D]  !

Sommige van de leden  [;)]  van dit forum hebben zeer lange lichaamsdelen.
Je begrijpt wel wat ik bedoel h? !

Maar.

Ik ben het volledig eens met je conclusie. Het is echt geen verbetering, als men weet wat voor domme [:(]  dingen de nieuwe vertegenwoordiger reeds heeft uitgespookt op de NL markt.

Genoeg hierover of ik wordt weer levend opgeeten   .

Tot later, [^]
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ysbeer

aan alle belgen
reynen uit nederland nu ook in belgien voor roco

de hemel sta jullie bij,maar gedeelde smart is halve smart.

met groet wim

diesels

citaat:
Geplaatst door ysbeer

aan alle belgen
reynen uit nederland nu ook in belgien voor roco

de hemel sta jullie bij,maar gedeelde smart is halve smart.

met groet wim



Toch knap dat jullie in Belgi? allemaal nu al weten hoe slecht Reyne het gaat doen, terwijl ik in Nederland daar niks over kan zeggen [:p]. Eerst maar eens kijken of Reyne bereid is tot luisteren naar de liefhebbers, en zo ja dan kunnen wij als liefhebbers er zelf ook deels wat aan doen om er wat van te maken. Het van tevoren al tot een fiasco bestempelen helpt niet echt, hoor. [:D]

groetjes Sicco

guy holbrecht

Sicco,

Allemaal is nu toch wel even overdreven, vind ik. Het is niet omdat twee (belgische)gebruikers van het forum nogal negatief reageren, dat de rest met dezelfde gedachten zit. Laat ons rustig afwachten wat REZ zinnens is te investeren in de Belgische markt. Wellicht vernemen we daar binnenkort meer over. En wat Roco betreft, denk ik niet dat Nederland en Belgi? zo'n exotische markten zijn, dat ze zomaar genegeerd kunnen worden. Is de Oostenrijkse markt dan zoveel groter? En de Duitse? Die is vandaag al meer dan verzadigd genoeg. Zelfs de huidige Duitse constructeurs, om nou even geen namen te noemen, voelen de omzetdaling. Is het dan nog wel verstandig om alleen op dergelijke markt je inspanningen te richten?

Groeten,
Guy


ysbeer

[:D]ik ben wel nederlander en ken de firma reynen wel degelijk
ik zeg niks ,maar probeer maar eens reserve delen te kopen
tegen redelijke prijs en levertijd[V][V][V][V]

dan praten we verder[8)]

glamo

all? de berichten die we uit NEDERLAND krijgen zijn echt hoopgevend als ik het goed begrijp,maar we zien wel.

KURT
 

n/a

Het negatieve over Reynen kwam uit Nederland. Wij zijn voorzichtig !

janjozef

De ervaring leert dat de meeste nederlandse firma's niet met het hart maar met verstand werken. Een goed verstand kan beter zijn dan een slecht hart. Veel keus zullen we inderdaad niet hebben maar laat ons reynen een kans geven. Het probleem van niet toekomende reserve stukken hebben we nu reeds in Belgie en dan is iedereen goed in mekaar te beschuldigen hiervan, dat zal dus ook niet veel veranderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Enkele jaren geleden was de verdeler voor FLEISCHMANN BENELUX gelegen in BELGIE,niets dan problemen,en weinig kennis van zaken,nu heeft HOBBYTIME NL.deze zaken over genomen,jongens wat een service,zij kunnen werkelijk alles geregeld krijgen,en ik kan het weten!!
Dus niet te snel conclusies trekken over onze zuiderburen.

Brunel

citaat:
Geplaatst door ysbeer

[:D]ik ben wel nederlander en ken de firma reynen wel degelijk
ik zeg niks ,maar probeer maar eens reserve delen te kopen
tegen redelijke prijs en levertijd[V][V][V][V]

dan praten we verder[8)]



Al vaak gedaan en de service is dan snel en uitstekend. Hoeveel vertegenwoordigers willen zelfs kleine onderdelen direct aan de consument leveren?
Het is overigens Reyne (niet Reynen). Wie ge?nteresseerd is //www.rez.nl Kun je gelijk zien dat de laatste producten voor de Nederlandse markt er goed uitzien en een Belgisch tintje hebben. [:)]

jarikd

Als Nederlander heb ik de afgelopen jaren op beneluxrail.net veel klachten gezien over Reyne, mijns inziens waren veel daarvan onterecht. Die klachten komen ook altijd van dezelfde 25 personen, die overigens over werkelijk alles en iedereen klagen. De overige 5700 forumleden hoor je nooit klagen over Reyne.

Neem bijvoorbeeld de service:
Jarenlang leverde Reyne reserveonderdelen zonder daar verzendkosten voor te rekenen. Soms kregen ze zelfs geen rekening voor de reserveonderdelen. Dus gingen sommigen 2e hands modellen kopen op beurzen en internet. En ontbrekende onderdelen wilden zij liefst gratis krijgen van de importeur. En toen ging Reyne verzendkosten rekenen. Meteen een storm van klachten, want de verzendkosten waren meer dan de ?0,39 voor een postzegel. Dat Reyne de onderdelen moest verpakken, en dat het verwerken van een bestelling tijd (en dus geld) kost, dat vergaten de klagers voor het gemak maar even.

En toen kwam het gerucht dat Reyne grote schoonmaak ging houden in zijn magazijn. Een hoop reserveonderdelen zouden in de toekomst niet meer leverbaar zijn. We hebben het dan over onderdelen van modellen die al 15 jaar niet meer leverbaar. Persoonlijk vindt ik het juist service als een importeur die reserveonderdelen nog zo lang op voorraad heeft. Ik ken merken die geeneens onderdelen kunnen leveren voor modellen die nog in de catalogus staan.

Of het assortiment:
Reyne zou nooit met nieuwe modellen voor de NL-markt komen. Oke, de meeste nederlandse Roco modellen waren er al voordat Reyne importeur werd. Maar de afgelopen 22 jaar zijn die modellen allemaal verbeterd (betere detaillering, betere aandrijving, digitaal voorbereid, nu ook leverbaar voor wisselstroom). En ik meen dat de NS1000 en NS1600 locomotieven pas door Roco zijn geproduceerd nadat Reyne importeur werd.

Ook komt deze kleine groep klagers soms met opmerkingen als:
-de lakkleur is niet hetzelfde als op mijn foto's;
-de koplampen hebben niet dezelfde kleur als op mijn foto's;
-toen ik in mijn jeugd naar treinen keek klonk het geluid heel anders dan bij loksound;
Vooral die laatste persoon moet toch een geweldig gehoor en geheugen hebben.[:D]

Tot slot, als je wil kan je altijd iets vinden om een importeur af te kraken, maar ik denk dat we in Nederland, en straks ook in Belgie, niet ontevreden mogen zijn met een importeur als Reyne.

Groeten,

JarikD
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

ysbeer

oke[:)]

we (ik) geef reyne (zonder n) het voordeel van de twijfel.
wil echter wel zeggen dat ik zelf matige ervaringen heb ,maar goed ik ben ook maar alleen en ondertussen is e.e.a ook al enige jaren herdus wie weet is er wat verbeterd.[:)]
die ervaringen waren dan niet het roco product,want dat was goed maar de service van reyne en de onderdelen prijs (t.o.v roco zelf)[:0][:0]

vooruit vrolijk verder

wim

Brunel

citaat:
Geplaatst door jarikd


Neem bijvoorbeeld de service:
Jarenlang leverde Reyne reserveonderdelen zonder daar verzendkosten voor te rekenen. Soms kregen ze zelfs geen rekening voor de reserveonderdelen. Dus gingen sommigen 2e hands modellen kopen op beurzen en internet. En ontbrekende onderdelen wilden zij liefst gratis krijgen van de importeur. En toen ging Reyne verzendkosten rekenen. Meteen een storm van klachten, want de verzendkosten waren meer dan de ?0,39 voor een postzegel. Dat Reyne de onderdelen moest verpakken, en dat het verwerken van een bestelling tijd (en dus geld) kost, dat vergaten de klagers voor het gemak maar even.




Goed idee om eens op Beneluxrail.net te kijken op zoek naar meningen over Reyne. Ik denk dat ik zelfs de bewuste thread heb gevonden.
http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8536&postdays=0&postorder=asc&highlight=reyne+onderdelen&start=0
Zo te zien ging de discussie niet over verzendkosten (zelf heb ik altijd al verzendkosten moeten betalen en terecht), maar over een soort van minimum bedrag dat Reyne vanaf begin 2005 in rekening brengt bij iedere bestelling van onderdelen. Ik blijf daar even buiten. Maar als je in die thread even niet op die discussie let, dan lees je verder alleen maar positieve reacties over de onderdelenservice als zodanig.

Je kunt daar overigens ook de nodige discussies vinden over al of niet vermeende foutjes waar de ??n zich wel druk over maakt en de ander niet. Maar dat kennen we hier ook. [:D]