LS Models 2012 alweer nieuwe PRENTJES

Gestart door eve, 30 december 2011, 19:06:58 PM

eve


mark7758

#1
Laat ze a.u.b. eerst eens de ooit in 19xx aangekondigde rangeerdiesels maken. (Reeks 72/73/74/82/84/85)
Ze roepen veel en veel te veel. Reeks 19 komt ZSM. Hij is er nu nog niet. [V][V]

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

#2
ik heb de indruk dat dat voor Erik weinig belang heeft, hij is meer ge?nteresseerd in de SNCF [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eve

#3
citaat:
Geplaatst door janjozef

ik heb de indruk dat dat voor Erik weinig belang heeft, hij is meer ge?nteresseerd in de SNCF [;)]

Jan



Oeps, neen. Enkel DB epoche III a.

Erik

Peter

#4
Wanneer komt nu eindelijk die ET 403 in grijs/rood/witte kleurstelling.
Alles wat je van LSM te weten komt is "verwacht"[:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

#5
ik denk dat marklin nog rapper gaat zijn met zijn ET403
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

eve

#6
citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik denk dat marklin nog rapper gaat zijn met ijn ET403



Dat zal wel waar zijn. Maar M?rklin maakt het model dan ook weer niet kompleet...(ca. 1:93)[:D][:D][:D]

Erik

Peter

#7
Dan kan ik eigenlijk net zo goed het Lima model kopen. Dat was helemaal niet slecht, en voor 12,5 euro heb je al een volledige nieuwe beglazingsset. Die was wel veel meer op schaal. 1/93e hoe verzinnen ze het.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#8
citaat:
Geplaatst door Peter

Dan kan ik eigenlijk net zo goed het Lima model kopen. Dat was helemaal niet slecht, en voor 12,5 euro heb je al een volledige nieuwe beglazingsset. Die was wel veel meer op schaal. 1/93e hoe verzinnen ze het.



tss-maat tss 1/87en 1/100 om de concurrentie met merken aan te gaan die op 1/87 modellen uitbrachten ! Wat soms eigenaardig is dat Marklin modellen bouwde op 1/93 en Trix 1/87 ??!!!

Groeten Peter[;)]

Jurgen

#9
citaat:
Geplaatst door eve

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik denk dat marklin nog rapper gaat zijn met ijn ET403



Dat zal wel waar zijn. Maar M?rklin maakt het model dan ook weer niet kompleet...(ca. 1:93)[:D][:D][:D]

Erik



Wel compleet, niet op de juiste schaal. Klein verschil, maar totaal andere betekenis. [:D][;)]

De maatvoering van 1/93,5 of 1/100 is omdat de rijtuigen anders te lang zijn voor de boogstralen.
M?rklin heeft nu eenmaal de kleinste boogstraal van alle merken. Zij zijn volgens mij ook het enige grote merk dat onder de benoeming "speelgoed" geklasseerd is. Daarom hebben zij hun stekkertjes ook moeten aanpassen om te voldoen aan de veiligheidsnormen voor speelgoed.
Maar dat terzijde.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#10
Spijtg genoeg blijft M?rklin (en daardoor helaas ook Trix) koppig volhouden aan hun 1 mm te hoge buffer stand, omdat ander hun koppeling blijft haken, waardoor bij sommige modellen een vreemde opgestuikte indruk ontstaat. Ik was van plan eind vorig jaar om de nieuwe M?rklin/Trix baureihe 50.40 te kopen, maar na dat in de winkel het model naast het Roco/Weinert model stond , ben ik maar vlug van idee verandert.
Een Roco onderstel met Weinert bouwset kosten bijne evenveel als het (toch erg vereenvoudigde) M?rklin model.

Terug over de ET 403, op Ebay staat er een nieuwe van Lima voor 49,00 euro (bieden is bijna gedaan) en NEE ik koop nooit meer op Ebay, dus wacht ik og wel wat
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

#11
citaat:


Wel compleet, niet op de juiste schaal. Klein verschil, maar totaal andere betekenis. [:D][;)]


Niet op de juiste LENGTEschaal... Er mankeert een stuk. Dus is hij niet kompleet. De ironie ontgaat u blijkbaar...

citaat:

M?rklin heeft nu eenmaal de kleinste boogstraal van alle merken.



Roco Geoline R2 : 358 mm
Trix C-gleis : 360 mm
M?rklin C-gleis : 360 mm
Tillig Elite : 366 mm

Hiertussen zijn fabrikanten die WEL op 1:87 lengteschaal fabriceren. Het een heeft met het ander niets te maken. Men is niet verplicht om die "hoeken" te gebruiken. Net zoals men niet verplicht is om de "onvolledige" M?rklin-"modellen" te kopen...[8D]

Erik

ward

#12
Op de website van het spoor staat dat ze ook de reeks 13 zullen brengen, al dan niet met sound.
Voorzien voor maart 2012.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

TimT

#13
er zijn weer nieuwe prentjes :D
Ze brengen oa
de Bistro en Disco rijtuig uit :D