Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

2012 Catalogus B-models online

Gestart door eve, 14 december 2011, 14:08:24 PM

eve


Binco

Ambitieus [:D]

Alleen ...
Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk [:I]

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?

[:)][;)]

dieselfreak

CiteerGeplaatst door Binco

Ambitieus [:D]

Alleen ...
Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk [:I]

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?


Reeks 23 is idd. Van Biervliet. En van de reeks 51 gaat B- Models eerst de versies uitbrengen die er nog niet waren zoals de Tijdperk 3 versie. Voor het overige heb je gelijk, en het zou ook wel fijn zijn mocht er een nieuwe versie komen van de reeks 62 want het model van Roco is intussen ook al zo'n 20 jaar oud en voor verbetering vatbaar. Ik denk hierbij aan een versie op het niveau van de diesellocs reeks 60 van Van Biervliet.

MC

wisselstromer

goeie vraag
ze moeten mss eens de M2 of M4 wagons maken :-)
ne 62 diesel
type 16 eloc.....
ik snap hun strategie ook niet
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

Zijn jullie er wel zo zeker van dat B models alles zelf ontwerpt en maakt??
Het is maar een gedachte,koopt men ergens bestaande mallen of modellen??
wim

B-models.be

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

goeie vraag
ze moeten mss eens de M2 of M4 wagons maken :-)
ne 62 diesel
type 16 eloc.....
ik snap hun strategie ook niet



Hoi, toch even reageren
jullie mogen altijd een voorstel doormailen - zie onze website [:)] graag zelfs [:)]
wel rekening houden dat we verschillende versies moeten kunnen maken van een model daar het anders niet haalbaar is. zie ook de reportage in MSM.

'dingen die al op de markt zijn'   .  wat is er nog niet
M2 : marklin
M4 : oskar / lsmodels ?
62 : roco
16 : marklin / vitrains

'Zijn jullie er wel zo zeker van dat B models alles zelf ontwerpt en maakt??
Het is maar een gedachte,koopt men ergens bestaande mallen of modellen??'


jahoor, alle modellen die wij maken worden met eigen moules geproduceerd
er worden geen bestaande moules van andere merken gekocht

bv de Eaos wordt in 3 vormvarianten gebracht. Dit model is 15jaar terug door Klein gemaakt en dus denken we dat er wel mensen zijn die deze nog zoeken (en zeker aan betaalbare prijs)  

bedankt allen voor de interesse in onze produkten en fijn eindejaar,

Koen
B-models

chef garde

De M4 lijkt mij toch best een gat in de markt.  Vooral voor dit rijtuig blijven heel wat modelspoorders op hun honger zitten.  Er is Lima (gedateerd, is een persoonlijke indruk), en er is Oskar die enkel rijtuigen met bagageafdeling heeft en stuurrijtuigen.

Wie een deftige ram wil maken met M4 rijtuigen heeft rijtuigen 2de klasse M4 nodig en blijft tot op vandaag aangewezen op Lima hiervoor.  Vooraan of achteraan je ram, kan je dan misschien een Oskar rijtuig hangen.

Verder kan de 62 wel in verbeterde versie gebracht worden, de ruitenwissers staan bij de Roco verkeerd, en nog enkele zaken zijn voor verbetering vatbaar.

Wat de 16 betreft, sorry, heb er 2 van Vitrains en ben er tevreden van!

dieselfreak

Ook van de M2 rijtuigen zijn een aantal versies door Marklin (nog) niet uitgebracht. Ik denk hierbij aan een 1'ste klasse rijtuig en aan de groene rijtuigen in Tijdperk 4. Maar er zijn ook nog een aantal andere zaken die het best waard zijn om een model van te maken: een dieselloc reeks 64 bijvoorbeeld, of de M3 rijtuigen en de R rijtuigen. Er is nog zoveel materiaal van de NMBS wat nog niet is uitgebracht. Dat men daar eens werk van zou maken i.p.v. steeds dezelfde modellen te maken en elkaar dood te concurreren want daar wordt niemand beter van.
MC

Binco

citaat:
Geplaatst door B-models.be
jullie mogen altijd een voorstel doormailen - zie onze website [:)] graag zelfs [:)]
wel rekening houden dat we verschillende versies moeten kunnen maken van een model daar het anders niet haalbaar is. zie ook de reportage in MSM.

Koen
B-models




Een 16 hoeft voor mij inderdaad ook niet, het model van Vitrains vind ik heel geslaagd!!

Maar een oude reeks 28 ... [8)]
Die heb je met 2 soorten panto's in het blauw, en ook nog in het groen en nog met 6 cijferig nummer.

En nog door geen enkele andere fabrikant gemaakt.
Het is maar een voorstel natuurlijk [:D] (of moet dit per mail?)
HIER EEN FOTO

EDIT: Wel aangekondigd door LS Models [|)] achjhaa
[:)][;)]

Jurgen

Leuk, maar er staat niets in dat ik echt wil hebben.

Maar moest er iemand mij iets uit die catalogus aanbieden ga ik het zeker niet weigeren! [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

hapkin


citaat:

Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?


Ik moet binco gelijk geven en hoe zit het met die 23...

mvg steve



ERVIN

Ik ga er dit jaar nog , voor de eerste maal eens naartoe, en zo te zien zal ik maar genoeg geld meenemen , want voor mij persoonlijk staan er h??l wat leuke zaken!![:p]

Bedankt voor de link eve.[;)]

PeterBrz

en wat van de lang aangekondigde tankcontainers?

ERVIN

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

en wat van de lang aangekondigde tankcontainers?



Ja daar ben ik ook nog steeds vragende partij voor.

TimT

ik zie eigenlijk nog niets van 2012 hoor :o

Citaat van de site
citaat:
** we hebben wat vertraging met het maken vd catalogus, dit doordat we liever nog ietsjes wachten op een aantal prototypes vanuit China, zo kunnen deze dan ook al opgenomen worden in de cataogus.

we werken om de catalogus van B-models in november online te zetten (ongeveer 40 pagina's) **