Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cockerill ertswagon

Gestart door n/a, 07 november 2005, 23:12:34 PM

n/a

plannen zijn niet gemakkelijk aan te geraken en kosten styeeds handen vol geld.
Van sommige locs en rijtuigen en wagons kan men planen aankopen bij de NMBS. Maar ik verzeker je ze zijn duur. Ik zelf heb al zeker tussen de 3 en 4.000 euro's aan plannen uitgegeven. Je begrijpt dat dan ook die plannen niet zo maar gegeven worden. Alleen de tekeningen van Rik De Blezer kan men goedkoop aankopen. ( Zie mijn site ).

n/a

Bedankt voor de reactie en er zijn reeds een aantal inschrijvingen binnen. Maar ik denk toch wel nog eerst goed na alvorens iets te organiseren. Ik heb op het moment ook geen tijd om zo een les te organiseren. Maar uitstel is geen afstel! Dus misschien. In iedergeval hou ik de kandidaten die iets laten weten in een database. Zij zijn dan de eerste die iets vernemen over een mogelijke startdatum.
Paul.

n/a

Nog een foto van de Cockerill ertswagon. Deze maal de onderkant van de wagon.http://www.mijnalbum.nl/Foto=XPKC4NHS

Havoc

citaat:
Je begrijpt dat dan ook die plannen niet zo maar gegeven worden.


Begrijp ik maar al te goed, daarom dat ik vroeg of die plannen te koop zijn. Of ik nu jou betaal voor een plan of de NMBS is voor mij portemonee hetzelfde. Het antwoord is dus "nee, je moet bij de nmbs zijn". Geen probleem, als ze eens goesting hebben tussen hun krant en de lotto uitslagen om een plan te zoeken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Het spijt mij Havoc, maar ik verkoop geen plannen. De plannen die ik aankocht zijn bedoeld voor mijn realistaies en de zaken die ik wil maken, strooi ik niet rond alvorens ik iets konkreets kan tonen.
Als je plannen zoekt schrijf dan naar de NMBS Zuidstation te Brussel. Daar is het tekenbureau en beheren ze die plannen. Dat gaat redelijk vlot hoor. Zij zoeken de titels van de plannen, geven die dan door met de prijs en je bestelt dan die plannen of niet. Vanaf het bedrag voor de plannen op hun rekening staat sturen ze die dan op. Ook zijn er plannen te koop in het muzeum van het Noord station te Brussel. Natuurlijk zijn die plannen niet op schaal HO of schaal O. Maar plannen met de werkelijke maten, die moet je dan zelf op schaal brengen. Ook kan je daarom nog niet alle plans die ze opgeven gebruiken. Het zijn geen simpele plannen, maar de plannen die gebruikt zijn voor de bouw van de echte wagons of locomotieven.

matti


Toffe realisatie Paul, reserveer mij maar alvast een kitje .

 [8]

Havoc

citaat:
Het spijt mij Havoc, maar ik verkoop geen plannen.


Zoals gezegd, geen probleem het was enkel een vraag. Had je dat wel gedaan, dan had ik minder werk :)

citaat:
Ook zijn er plannen te koop in het muzeum van het Noord station te Brussel.


De laatste keer dat ik daar geweest ben (deze zomer) was dat niet meer het geval.

citaat:
Als je plannen zoekt schrijf dan naar de NMBS Zuidstation te Brussel. Daar is het tekenbureau en beheren ze die plannen.


Is dat dan voor de oude dingen (stoomlocs etc) of voor het huidig materieel? Ik ben vooral op zoek naar materieel dat tussen de oorlogen rondreed. Of moet ik daarvoor eerder naar het archief?

citaat:
Natuurlijk zijn die plannen niet op schaal HO of schaal O. Maar plannen met de werkelijke maten, die moet je dan zelf op schaal brengen.


Sinds de uitvinding van de rekenmachine is dat geen probleem meer. Eigenlijk beter zo, want de aanpassingen die je moet doen zijn toch voor elke schaal verschillend.

Bedankt allesinds.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

In de kelder van de NMBS op het zuid in Brussel Hebben ze de meeste oude plannen op micro fiches. Op vraag drukken ze die af, maar kosten uiteraard meer dan gewoon planafdruk.
Maar ze hebben bijna alles nog.
Probeer maar.

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

De verwijzing naar deze wagen bij Makette, was enkel om aan te tonen dat het model reeds te koop was voor de markt [8D]  .

Ik weet ook dat er een beduidend verschil is tussen hars en messing.

Nu hars [}:)]  modellen moet ik niet op mijn modulles.

Als ik iets mocht zeggen, het model is goed en is meer voor periode III A + B (HL 36, 29, 48, / HLE 101 )dan voor periode IV.

Wat ik nog zocht, zijn die lage ertswagens die voor deze van vb. Dacker of M*/-&?'(?n uitgave rond reden op onze Belgische sporen.

[^]   Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

glamo

hey PAUL;

laat eens weten welke plannen je wilt, ik zal eens kijken om er aan te geraken want ken nogal wat mensen. kan niets beloven maar zal zeker mijn best doen.

KURT

ps: mijn nieuwe aanwinst geeft al heel wat meters afgelegt, kan er niet genoeg van krijgen om zo een stel te zien rijden op mijn baan ook al is ze nog ver van af.
 

n/a

Hello Glamo,
Bedankt voor je aanbod.
Wat ik zoek zijn plannen van kolen bunkering voor stoomlocomotieven. Ik heb ooit zo'n istallatie gezien op Den Dam in Antwerpen. Daar zoek ik plannen van. Enfin van al de speciale gebouwen of installaties die ooit op een stoomdepot stonden zoals bv. Den Dam.
Foto's daarvan zijn ook welkom en ik moet die niet gratis hebben hoor!.
Groetjes,
Paul.