Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Styrodur

Gestart door n/a, 05 november 2005, 16:35:29 PM

n/a

Hello iedereen,

Ik ben op zoek naar winkels die mij platen Styrodur zouden kunnen verschaffen. kent iemand onder jullie zo'n winkel in het Antwerpse ? Ik zoek tevergeefs met Google.

Dank bij voorbaat
Jean-Pierre

Peter

Bij Brico hebben ze platen (gele) van verschillende diktes.
Bij Woodtex op de boomsesteenweg hebben ze ook de groene in verschillende diktes maar wel enkel in platen van ongeveer 3 x 0.5 meter
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Bedankt Peter. Ik zal ze een bezoekje brengen [:)]

Jean-Pierre

eric

Of zoals wij. Als je ergens iemand een nieuwbouw of verbouwing ziet doen, de overschotten gaan vragen.

Tom

Ga je bergen maken zoals er eens in MSM getoond werd?
Tom

n/a

O neen, geen bergen. Hoop en al heuvels. Ik kamp met een ernstige beperking. Mijn baan zit op de zolder. Ik woon in een zeer oud huis (gebouwd v??r 1880) en de zolder steunt maar op ??n muur ??n steen dik en ik kan geen gebruik maken van de buitenmuren. De architect heeft afgeraden zware spullen op die plaats te zetten.

De baan is gebouwd op gewone triplex-platen die zelf op schragen rusten. Het decor moet heel licht zijn. Geen hout, geen plaaster, geen papier-mach? of gelijkaardig en handig materiaal, allemaal te zwaar. Daarom Styrodur, misschien.

Jean-Pierre

glamo

hoi JEAN-PIERRE;

een geraamte overspannen met gaas en bekleed met keukenpapier of wc-papier en een fijn laagje gips is toch ook zeer licht hoor. ik denk zelfs lichter?

KURT
 

Gerolf

Jacques le Plat heeft zelfs zijn hele baantje 'Ferbach' opgebouwd uit piepschuim (zie maar eens in zijn boek) - dus zelfs zonder die triplex ... maar hij heeft er nog wel een laagje polyfilla overgesmeerd. Lichter kan niet, denk ik...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dancer

Een laagje polyfilla?
Welk soort polyfilla?  Hetgeen men gebruikt om verrotte ramen te restaureren? (dit wordt echt keihard!), of is het polyfilla houtvulpasta voor binnenshuis?

Gerolf

Pollyfilla binnenvulmiddel
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

br212

Waarom geen roofmate of xpu gebruiken? Heeft volgens mij dezelfde eigenschappen als styrodur en is makkelijk verkrijgbaar tegen een nette(re) prijs.

http://www.google.be/search?hl=nl&q=roofmate+ondergrond&meta=

dancer

Ik heb voor de isolatie van mijn garage styrodur gekocht: voor 3 platen ongeveer 35 euros, verkrijgbaar bij HUBO

loco

In De Pijl gebruiken wij eveneens styrodur (geen piepschuim) en een mengsel van houtvezels met plaaster om de bergen aan te kleden op de modulebaan. Praktsich alle heuvels zijn hiermee gemaakt. Deze laatste techniek hebben we uit het boek van Jaques Le Plat overgenomen. Deze methode geeft voldoende elasticiteit aan je baan en het is nog redelijk licht ook. Styrodur heeft een grotere dichtheid dan pieschuim of zoals wij het kennen als Isimo.
Wist je trouwens dat de grondstof voor Styrodur in Tessenderloo gemaakt wordt. Vandaar gaat het bijna dagelijks met een trein naar ergens in Duitsland voor het maken van de platen.

ludol

@amelchon, kijk eens op
http://www.loyaerts-verbist.be/ dat is in 2100 Deurne
daar kocht ik vroeger mijn bouwmaterialen en ook Styrodur.