weatheren in de AMSAC(inmiddels volzet)

Gestart door Metpetergaathetbeter, 14 november 2011, 18:40:12 PM

Baureihe 103

#60
Beste Allemaal,

Ik heb een persoonlijke mail verstuurd aan Peter met daar onder andere in dat ik het erg gezellig was, met zeer gezellige mensen
,super organisatie (rest is ik zij het al persoonlijk).
Verder mogen de dames en de heren die zorgden voor de catering en het geweldige eten niet vergeten worden. De gastvrijheid die je mag ontvangen in het zuiden is gewoon super. Ik snap niet dat ik niet hoefde te betalen[:D] )
Al met al een dag om niet snel te vergeten, ondanks dat je het druk hebt voor mij voor herhaling vatbaar is.
De dag is was te kort ik realiseer mij dat ik niet iedereen voldoende heb kunnen helpen en dat vind ik jammer sorry daarvoor.
Dus of een nog een dag een weekend of een lange dag met een kleinere groep. Mocht iemand nog wat vragen hebben over het verhaaltje dat ik in elkaar heb gestoken, of na gisteren schroom niet gewoon vragen ik zal zeker een reactie geven.
Ik hoop dat een aantal mensen het vol weet te houden en straks een prachtig geweatherd wagen park hebben.

Nogmaals hartelijk dank voor de dag en dat ik in het Gentse heb mogen komen.

Groetjes Bert de bijna Belg uit het altijd zonnige Gouda[;)]

ps waar blijven de foto's ik had geen tijd weten jullie nog wel[:o)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

#61
Bert,

Ben zo getroffen door al die complementen dat ik alles een beetje moet laten bezinken ![:D]

Moet zeggen alles in orde krijgen en in orde houden klinkt eenvoudig maar vraagt gedurende de dag toch de nodige aandacht ![^]

Dat eten dat zijn wij hier zo gewoon, misschien gaat de liefde hier iets meer langs de maag (zoals Ria Valk ooit zong)dan in Nederland ![:p]

Alhoewel die andere manieren ook zeker niet moeten onderschat worden,
en die neem ik dan plichtsbewust bijzonder ernstig ![^][:p]

Verder veel possitieve reacties gehad en daar doet het mens toch voor ! De gezelligheid en het wederzijds genoegen om elkaar iets te leren en te leren kennen ![:)]

Groeten Peter[;)]

bellejt

#62
Kan er mss iemand de meest gebruikte basiskleuren hier opnoemen ?
Zou makkelijker zijn voor de aanschaf.Zowel voor de modellen als voor landschapsverven.Mss in een lijstje.

Metpetergaathetbeter

#63
antraciet 36109  
steingrau36175    
rost        36183    
brown      36185  
dark earth36182      
geel                      
wit           36105    
ziegelrot   36136      

transparante lak mat 36102  

dat waren degene die wij gebruiken Groeten Peter[;)]

bellejt

#64
thks Peter.Heb er meteen een leuk lijstje van gemaakt:



Ook verkrijgbaar als Excel bestand.

bellejt

#65
en meteen een bestelling gedaan in UK: 10 potjes aqua color inclus verzend voor 22,13 euro = 2,21 euro/stuk.Alle 88 kleuren verkrijgbaar.

doomslu

#66
citaat:
Geplaatst door bellejt

thks Peter.Heb er meteen een leuk lijstje van gemaakt:


Ook verkrijgbaar als Excel bestand.

Ik weet niet wat je ons wou tonen, maar ik zie "Access forbidden"...

[edit]: probleem opgelost[;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

#67
Zoekt u voorbeelden om een wagon te weatheren probeer deze site eens

http://www.toshphotos.com/Wagons/home/18952303_XFTLn4

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

#68

PeterC

#69
Beide sites als bookmark opgeslagen: een bron van voorbeelden! Bedankt!
Net nog wat verf besteld [;)]
Groetjes, Peter


trains

#70
Ik heb nog een adres gevonden waar men aan allerlei materiaal kan geraken om het wheateren tot een goed einde te brengen , zie onderstaande link ,

groetjes ,

Franky


http://www.obeeliks.com/index.html



 

bellejt

#71
om jullie aan te zetten met weatheren (ondanks dat ik niet kon blijven) vandaag het bestelde ontvangen uit Nederland :



En nu maar aan de slag.Moet wel nog wachten op de aqua color uit UK.Kan alvast proberen met de flessen die ik hier heb.

bellejt

#72
gisteren op internet een plaats gevonden waar ze maar gemiddeld 1,65 euro komen inclus verzendkosten als ik er 10 neem (van elk nummer).Zijn er nog geinteresseerden ?

dirkkerckhofs

#73
Spijtig dat ik dit gemist heb! Als het nog een keer doorgaat, hoop ik het dan op tijd te lezen ...

Dirk

PS: ik kocht mijn airbrushmateriaal ook bij Oobeliks tot mijn grote tevredenheid

bellejt

#74
wat mij nu wel opvalt is dat we van Peter in een mail een attach hebben met deel 2 maar geen mail met deel 1 erin.Of is dit normaal ?