Slecht contact fleischmann kruising

Gestart door Wanne, 23 oktober 2011, 17:15:09 PM

Wanne


Sinds kort begin het slechte contact van de fleischmann kruising 6160 te storen.
Telkens wanneer een loc erover rijdt wordt het elektrisch contact kort onderbroken (schokkende trein).
Dit wanneer beide wielen van een bogie tegelijk op een kunststoffen puntstuk komen.
(De afstand tussen 2 kunststoffen puntenstukken is namelijk even lang als de afstand tussen 2 wielen van een bogie).


imghttp://i1104.photobucket.com/albums/h335/VanCampWanne/Verborgen_Afbeeldingen/IMG_3093_t1024-1.jpg/img


Wat zie ik over het hoofd of hoe hebben jullie dit opgelost?

Mvg.
Wanne
 

ysbeer

Is maar een idee ik rij geen fl.
Die korte stukjes rails in de midden voeren volgens mij geen spaanning.
Je zou kunnen proberen ze op spanning te zetten.
Moet dan wel met een rails omgeschakeld worden anders komt er kortsluiting.
Verder zou ik het biet weten.
wim

Michiel

Gezien je over een "bogie" spreekt, verondertel ik dat het om een loc gaat met 2 draaistellen, en 2 assen per draaistel. Normaal zou het ander draaistel voor de stroomvoorziening moeten zorgen indien de eerste op de kruising zonder stroom valt. Heb je je loc al eens gecheckt of alle wielen wel goed stroom opnemen. Drukken alle sleepkontakten nog wel goed aan tegen de assen of wielen?

Je zou kunnen gaan frunniken met de kruising (geleidende lak, fosforbronzen inleg...) maar ik vrees dat dat nooit lang goed kontakt zal blijven geven.

Je zou kunnen opteren, indien je met vaste samenstellingen rijdt, de 1ste wagon na de loc mee stroom te laten opnemen, en verbinden met de loc. 't is maar een idee.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel

Je zou kunnen gaan frunniken met de kruising (geleidende lak, fosforbronzen inleg...)
Of nog beter: de kunststof puntstukken vervangen door metalen - te maken van gesoldeerde stukjes rail. Niet eenvoudig om dat goed te krijgen, maar wel de beste oplossing. Die stukken ga je dan ook nog moeten omschakelen, afhankelijk van welk spoor bereden wordt.

De stroomafname van je materieel verbeteren is natuurlijk ook nuttig [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Wanne

Bedankt voor het meedenken,

Ik heb het probleem gevonden. Bij het inbouwen van de decoders in de loc's was ik overal een verbinding naar het 2de draaistel vergeten waardoor er maar 1 draaistel stroom afnam. [:I][:I]
Nu ik deze verbinding maakt is het probleem opgelost [:)] Het probleem lag dus wel degelijk bij het materiaal.

Wanne
 

ERVIN

Hoi Wanne , ik lees nu pas je vraag , ikzelf heb ook zo'n kruising en hier doen mijn locs het allemaal goed , maar blijkbaar heb je het probleem zelf gevonden , de stroomafname dus h?.[;)]

Hier zie je een oude foto van mijn kruising , de locs kunnen hier zonder problemen over kruipen....


argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loebaske

Dat is nog niets, er liggen ingewikkelder straten op Erwin eijn baan(tje) [:D][:D][:D]