Bolle kasseiweg

Gestart door Bert, 31 oktober 2005, 14:09:57 PM

Bert

hallo,
Ik ben bezig mijn straten aan het aanleggen en heb een vel kasseien in de winkel gekocht.
Nu is mijn vraag hoe maak je die wegen zo bol?

glamo

BERT;

neem eens een kijkje in MSM 32.
daarin staat hoe je zelf kasseiwegen kan maken met een prachtig resultaat.
ik heb al mijn vellen kassei eraf gegooit en alles vervangen op die manier.

KURT.
 

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Wel Bert,

Het is te zien, indien je een gewone weg wilt  [:p]  of een uitgereden weg wilt [B)] .

Indien je plaaster afgietsel bijna droog is, en je kan hem uit je mal halen dan kan je twee dingen doen:

a - Het afgietsel op een vlakke bodem leggen met er onder een boterpapier.
    Dan te zien volgens jou vervorming die je aan de weg wenst te geven, in het midden een staafje steken van 2 ? 5 mm steken en laten uitdrogen. Zo bekom je dan een bollerug weg.

b - Het afgietsel op een vlakke bodem leggen met er onder een boterpapier. Dan terug als hierboven vermeld, doch ook op de beide zijkanten een staafje van 1 ? 3 mm steken en laten uitdrogen. Zo bekom je een goed uitgereden kassei weg.

Zo heb ik het gedaan op een baan ontwerp van een klant en het effect was zeer zejer in de smaak gevallen.

Hoop dat je hiermee reeds een beetje geholpen bent [?].

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Bert

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?


a - Het afgietsel op een vlakke bodem leggen met er onder een boterpapier.
    Dan te zien volgens jou vervorming die je aan de weg wenst te geven, in het midden een staafje steken van 2 ? 5 mm steken en laten uitdrogen. Zo bekom je dan een bollerug weg.

b - Het afgietsel op een vlakke bodem leggen met er onder een boterpapier. Dan terug als hierboven vermeld, doch ook op de beide zijkanten een staafje van 1 ? 3 mm steken en laten uitdrogen. Zo bekom je een goed uitgereden kassei weg.


Die staafjes in  het midden en op de zijkanten hoe breed heb je die genomen en die moet je er toch eerst insteken voordat je begint te gieten?
Hoe hoog giet je dan je plaaster?

MSM 32 heb ik helaas niet.[:(]

janjozef

Bert goed lezen, Fremo spreekt over het afgiedsel dit is het gegotene

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem