Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

cataloog spoor O

Gestart door hobbyist, 26 oktober 2005, 21:48:57 PM

hobbyist

Op deze site vind je alle onderdelen voor maken van treinen en wagons voor schaalgrootte O ( vergelijkbaar met PBMESSING)
Duitse site. kijk onder download.

http://www.schnellenkamp.com/index.htm

locomotion

#1
Schnellenkamp is inderdaad een zeer goede leverancier van onderdelen voor schaal O. Zeker omdat wij voor Belgische onderdelen gemakkelijker bij onze Duitse broeders de geschikte stukken vinden dan in Engeland waar schaal O ook zeer populair is. Jammer zijn die Duitsers ook veel duurder. Maar voor kwaliteit betaal je.
Een gelijkenis met PB zou ik niet durven stellen. ... Ten minste voor zover hij ook gietstukken en onderdelen zou hebben voor schaal O. Dit wil niet zeggen dat ik de inspanningen van PB zou willen minimaliseren.
(Omdat ik mij negatief en kwetsend heb (of zou hebben) uitgelaten over sommige fabrikanten heb ik een stukje uit de tekst verwijderd)
locomotion

n/a

#2
Inderdaad, de duitsers hebben immers geen schepens ventilatoren en die heeft pb messing modelbouw wel. En er zo zijn nog vele andere onderdelen in schaal O die verkrijgbaar zijn bij pb messing modelbouw. Ook is er de 608 en de Maybach 601 in schaal O.De stoomloc type 18 en 17 en de diesel shunter 230 en ze zijn bezig met het ontwikkelen van de M2 rijtuigen in schaal O.
En de gietstukken ervoor zijn ook apart te verkrijgen.
Alleen hebben ze nog geen melding ervan gemaakt op hun site.
Maar ze hebben mij verteld dat er aan gewerkt wordt.
Dus locomotion hou je mond als je niets zeker weet en verspreid toch geen negatieve berichten over onze Belgische kleinserie fabrikanten.

Gerolf

#3
Locomotion (Peter) heeft zich blijkbaar wat laten gaan, en heeft zijn reactie intussen aangepast.
Voor de goede sfeer hier zou ik 'messing' en 'modeltreintjes' (waar zijn jullie namen, trouwens?) willen vragen ook hun repliek wat te temperen.
Als dat gebeurd is, zal ik deze inbreng verwijderen, zodat we - met een schone lei - het terug kunnen hebben over links voor O-spoor... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#4
Hello Gerolf,
Als je wil kan je toch zien wie ik ben. Je hoeft maar te mailen naar mij en je ziet onmiddellijk wie ik ben.
Waarom reageert locomotion niet zelf. Kritiek kan hij wel uiten, presteert hij ook nog iets anders in de modelbouwwereld of breekt hij alleen maar mensen die finacieel inspanningen doen om iets te brengen af.
Groeten.

Gerolf

#5
Ah, Paul, gij zijt het ... [:0]
Ik bedoelde alleen maar dat er een afzender-naam onderaan je bijdage ontbreekt. Nu ja, nu ik weet wie je bent verklaart dat je ietwat gepikeerde reactie wel.
Peter/locomotion heeft overigens w?l gereageerd, maar mischien niet opvallend genoeg: door zijn bijdrage aan deze draad aan te passen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#6
Ok? Gerolf we sluiten het incident.
Tenslotte zijn de treintjes toch een hobby nietwaar!

Gerolf

#7
citaat:
Geplaatst door messing

Ok? Gerolf we sluiten het incident.
Tenslotte zijn de treintjes toch een hobby nietwaar!

Helemaal mee eens, Paul!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

#8
WWAAAW vandaar die naam messing, we hebben een echte kenner aan boord wat die prachtige materie betreft.
trek je dat niet aan PAUL je levert fantastisch werk.

KURT.
 

rgp

#9
Dag,

Ik heb vanop de "tribune" deze draad gevolgd omdat ik van in het begin merkte dat er nogal wat "gesmeten" werd.
En toch zijn er nog steeds een paar details die ook moeten gezegd worden, ZONDER iemand daarvoor de schuld te geven.
PB levert idd prachtig werk en levert al JAREN onderdelen voor schaal 0 (Ik heb hier ergens een cataloog van 1998).
Er werd gewag gemaakt van wat PB allemaal "maakt".  Juister zou zijn "levert".  Idd de stoomlocs van reeksen 17 en 18 kun je ook in Engeland krijgen en het grote probleem is dat je als je de plas oversteekt die modellen veel goedkoper zijn.
Een vriend heeft namelijk een aantal jaar terug een lok in kit in Engeland gekocht.  De door hem betaalde prijs + zijn Eurostarticket was minder dan de prijs bij PB.  En dat is het probleem ook.  
Ik zeg dus niet dat PB woekerwinsten maakt, he.
Wat zijn eigen ontwikkelingen betreft, deze kunnen we alleen maar steunen en ik ben idd benieuwd naar die M2.

Roland

n/a

#10
Het type 18 en type 17 werden exclusief door een Engelese firma voor pb messing moedlbouw gemaakt.
Zij mochten ook geen verkopen, daar pb de volledige kosten voor de ontwikkeling en de matrijzen heeft betaald aan die firma die ook toen de modellen verkocht.
Als iemand anders de ontwikkelkosten betaald is het natuurlijk gemakkelijk onder de prijs te verkopen.
Die firma handelde helemaal buiten het kontrakt. Daar werd op gewezen en zij hebben toen de verkoop gestaakt.

n/a

#11
IK wil ook nog even kwijt dat de Engelse firma alleen de messing onderdelen verkocht zonder motor, wielen en tandwielkast.
Deze zijn bij pb messing modelbouw eveneens in de prijs van de kit begrepen.

FREMO e.V. - afd België

#12
H? Paul {Messing} [;)]

Heb je al eens rondgekeken voor mijn klein probleempje waarvoor ik je ll heb gecontacteerd [?]

Dank voor het vlugge antwoord. [^]

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

rgp

#13
Dag,

De lok die toen gekocht werd was geen 17 of 18.

Maar toch bedankt voor deze zeer nuttige info.

Roland

n/a

#14
Mag ik vragen om welke loc het ging. Ze hebben ook voor mij de diesel shunter type 230 in HO gemaakt. Zij mochten alleen deze loc in schaal OO en O aanbieden.
Omdat ze niet hun woord hielden, zullen ze voor mij ook niets meer mogen ontwikkelen. Ik heb de volledige ontwikkelingskosten betaald. En geloof mij dat doe ik nooit meer.