Betonnen dwarsliggers in model

Gestart door BD1701, 27 november 2004, 16:24:23 PM

BD1701

Beste mensen, wordt er tegenwoordig al veel gebruik gemaakt van betonnen dwarsliggers, of is hout nog steeds de meest gebruikte in modelspoorland? Ik zou op mijn nieuwe baan namelijk een stukje dubbelspoor willen aanleggen in betonnen dwarsliggers, maar nu is mijn vraag: moet ik die dan ook tekeer gaan met een airbrush ofzo omdat ze er anders iets te plastiekerig gaan uitzien, of is dat niet het geval? Indien wel, hoe leg ik dat dan best aan boord? (ik bedoel welke kleur enzo gebruik je daar dan best voor)

 

Peter

BD
Raad je aan om eens langs de spoorbaan te gaan.
Hier vlakbij aan de lijn Antwerpen - Boom (52) heeft men de voorbije maanden (jaar ??) nieuwe betonnen dwarsliggers geplaatst en deze hebben inmiddels een zeer gevarieerde staat van vervuiling.
Ik heb mijn betonnen dwarsliggers (Roco-line) geweatherd d.w.z. vervuild door met MATTE Humbrol verf, veel verdund met thinner, de biels een wassing gegeven.
Ik zou zeggen probeer het eens met Humbrol 94 of nog een tint donkerder (drupje mat-zwart erbij) en verdun die verv dan met Humbrol of gewone thinner uit de Gamma of zo in een verhouding van 10 of 20 % verf en 80 tot 90 % thinner.
Peter[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Mooi artikel Peter en bedankt voor het inscannen.
De moeite om er zelf eens aan te beginnen. Wij hebben bij ons in de club meters en meters spoor liggen dat het echt te moeite loont om daarop paaltjes te zetten.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

BD1701

Alvast bedankt voor de nuttige informatie Peter, U hebt mij weer een stap verder geholpen bij de bouw van mijn nieuwe baan,
 

Peter

Hallo Loco
bedankt voor de bloemen.(bij wijze van spreken) Vind trouwens dat wij open-minded naar andere modelbouwers moeten luisteren. Ik draai zelf al wat jaartjes mee in deze hobby en leer steeds nieuwe dingen bij.
Alleen mensen die alles afbreken met hun kritiek kan ik niet verdragen. Bij gesprekken op beurzen en tentoonstellingen kom je die altijd weer tegen en meestal hebben ze zelf nog geen meter spoor op hun baan gelegd.Ik weet ook wel dat we hoge eisen moeten stellen aan nieuwigheden, maar ze moeten wel in verhouding staan. Mijn Olaerts model moet ik niet vergelijken met een serie produkt, hoewel de meeste merken uitstekende modellen maken. Wat geeft in godsnaam dat een handgreep 1/2 mm. te hoog of te laag staat.
NB: Nog bedankt voor de gezellige babbel in Muizen (de pijl) en hoever sta je al an die waggon?
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Ik herinner nog goed onze gezellige babbel. We zullen elkaar nog wel eens tegenkomen hoop ik.
Wat mijn GCI betreft, ik heb een fotoke geplaatst op http://users.pandora.be/loco02/GCI
Nu nog het dak erop en ik kan aan de onderbouw beginnen.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

erik de noorman

Peter,
Als ik u kommentaar lees, besluit ik:
gij zijt n'en man naar mijn hart. (als het over de hobby gaat natuurlijk, om misverstanden te vermijden).

Erik

tonycabus

Die Erik toch...
Maar Loco, mag je wagen in onze "Hall of Fame"?
Je had ze ook daar direkt kunnen uploaden hoor!

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Tony,
Het in niet mijn wagen maar wel die van Loco. Ere wie ere toekomt.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

[xx(][xx(]
In de war met een andere Peter[:(]
PC net "gerepareerd", w????r een nieuw moederbord (ze hebben het andere zonder sputteren teruggenomen) iets meer betaald maar dit lijkt stand te houden. Beter een groot merk dan een kleiner. Vaak heb je voor nauwelijks m??r geld 1000 keer beter!

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Euhhhh.... Loco,

WAAR IS HET TOILET???? Ik moet nodig[:D]
Hebben die echt bestaan zonder "huiske"?

Ik kan het me niet zo herinneren namelijk; die wagens reden op Hasselt-Landen v??r de 551 en de 603 (met een machien m? van die "whizzers").
Ik moet toen een jaar of vijf geweest zijn en ik weet nog wel dat de treinwachter v??r het vertrek van de trein de grendels van de deuren allemaal nakeek en sloot, en dat je het raampje met zo'n leren band naar beneden moest doen om de deur eerst te ontgrendelen, maar ik dacht dat er toch ergens wel een WC te bespeuren was, met net dezelfde gekombineerde gas- en electrische lamp erin, en een gietijzeren "pot".
O, ja, voor ik het vergeet: "whizzers" was mijn woord toen voor de drijfstangen[;)]

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)