Roco kwaliteit

Gestart door Peter, 06 oktober 2011, 11:58:34 AM

Peter

Heb gisteren mijn Roco 111 aangekregen,nieuw en gekocht bij mijn favoriete winkelier.
Bij het uitpakken merkt ik dat de kap scheef op het chassis stond. Het bleek dat de plastiek imitatie  van interieur (zijkant) in plaats van onder, naast de printplaat zat i.p.v. eronder waardoor de kap aan een kant uitpuilde en daardoor klikt langs een zijde de kap niet meer vast op het chassis. Helaas is het niet de eerste keer dat ik een probleem met de Roco kwaliteit heb, en als ik Duitse modelspoor forums mag geloven een meer en meer voorkomend probleem.
Heeft er nog iemand minder goede ervaringen, met de nochtans prachtige modellen van Roco

Ik weet, mijn winkelier geeft heel goede service, en neemt dat model terug en stuurt dat terug naar de verdeler
Ergerlijk is het feit dat dit model, de rode versie, niet meer leverbaar is bij Roco. Verdomd spijtig.

Ps: de winkelier treft geen schuld, want bij het openen van de verpakking is er niets abnormaals te zien.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

Heb dat inderdaad ook al meegemaakt ; maar ik heb zelf en zonder brokken alles opnieuw in orde gekregen !

Soms al eens wagons (bijna en) gekocht waar onderdelen ontbraken !
Mogelijks in fabriek vergeten of door klanten die het niet zo nauw namen in de modeltreinwinkel ! Worden ook vaak dingen ontvreemd en waarom ook geen "kleine verloren wisselstukken". Ik heb zelfs al forum-leden horen vertellen dat gasten zich niet altijd gedroegen als gasten en dat vaak soevenirs werden meegenomen !
Heb zelf al horen vertellen dat koppels treinen kwamen bekijken een grote doos omhoogstaken en de andere ondertss koopwaar scheef sloeg !
Een wereld met allemaal eerlijke mensen dat zou pas een droom zijn ; nu een utopie ![V]

Groeten Peter[;)]

swarol

bij men aankoop van men beginners set, bleek de cap ook scheef en los te zitten
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Ontbreken doet er niets aan het model. Enkel die kap die aan een zijde bol staat, waardoor de klips niet meer achter het chassis blijven haken. Het enige dat er aan kan gedaan worden is een nieuwe kap. Ik ken iemand die een nieuwe Lufhansa kap heeft, maar met al die veranderingen die er de voorbije jaren aan de 111 gebeurt zijn ben ik niet zeker of die kap wel past, op deze versie. En zo'n kap kopen er niets mee te kunnen aanvangen is ook geen oplossing.
Dat Roco problemen heeft met de eindkontrole is een mogelijkheid, maar dan wordt het hoog tijd dat ze er iets aan doen.

Meestal zijn het inderdaad kleinigheden dit je makkelijk zelf kan herstellen, maar dat kan normaal toch niet de bedoeling zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Is dit iets dat vaker gebeurt? Ik koop niet zo vaak nieuwe modellen, veel meer tweedehands [:I]
Ik ga ervan uit dat - indien er een eindcontrole-probleem is - het bedrijf dit intussen ook zelf al weet en tracht te verhelpen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Kan enkel op mijn eigen ervaring voort gaan, maar als ik de kommentaren op Duitse forums mag geloven [:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

niet dat iedereen de kleine probleempjes zelf oplost gerolf en dit niet meld,

kan je de loc niet terug brengen, garatie? zelf op het net heb je een wettelijke garatie peter, ze moeten dit toch oplossen al is het model er niet meer
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Ludwig

Er schijnen ook problemen te zijn met het loskomen van de wielen bij de Thalys rijtuigen van Marklin.
Iemand daar al problemen mee gehad?
Zijn alle fabrikanten aan het besparen op de eindcontroles misschien?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Sicco

Het is natuurlijk niet alleen Roco met dergelijke missers (hoewel het de laatste tijd wel vaak raak is...)

Beroemd hier is de 1100 van Roco, die erg scheef staat doordat het plastic van de ruitjes in de weg zit voor de printplaat en de printplaat zelf omhoog wipt. Ik moest mijn exemplaar behoorlijk verspijkeren voordat die recht was, maar den heb je ook een erg mooi model [:D]

conducteur

Ik weet dat er enkele roco locomotieven zijn (waarbij de kap met een kliksysteem op het chassis zit) die je enkele mm naar voor en naar achter kunt schuiven, maar wat jij beschrijft[:0]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Er schijnen ook problemen te zijn met het loskomen van de wielen bij de Thalys rijtuigen van Marklin.
Iemand daar al problemen mee gehad?
Zijn alle fabrikanten aan het besparen op de eindcontroles misschien?



Mocht het je interesseren op 3rail-forum loopt daar een draadje !
Eigenlijk is het waarschijnelijk ??n lot, waarbij de kunststoffen onderstellen die de wielen moeten vasthouden op een of andere manier niet goed gereageerd hebben bij het afkoelen na het spuiten. Hierdoor kan het gebeuren dat je trein ontspoort daar hij onderweg as(sen) verliest ! Het gebeurd bij sommigen dat ze hun treinstel oppakken en dat de assen blijven staan ! Dit zelfde euvel zou hem ook voordoen bij sommige TGV POS ! Mocht deze inf. niet geheel juist zijn mag je altijd corrigeren !
Verder zijn ze daar een beetje tegenstrijdige draadjes aan het lanceren wat is goed van en wat is slecht van Marklin ! Beslist eens de moeite om te lezen ![^]
groeten Peter[;)]

Groeten Peter

ysbeer

Ik heb met roco weinig problemen gehad,mijn winkels controleren de loks en wagens wel eerst helemaal voor ze ze sturen.
Wat bij ROCO en nog enkele andere wel een probleem blijft is het los komen van kleine delen (stekdelen)
Lijmen voor gaat rijden is absoluut een noodzaak
Merken met weinig problemen zijn PIKO BRAWA, LILIPUT ,ROCO,nieuwe LIMA
Bij mij dan tenminste
HORNBY is zeer goed in de eind controlle.
KATO en RIVAROSSI blijven kreukelaars,ik heb mijn KATO triebwagen 3 maal geruild voor ik een goede had (na 5 uur in rijden ten minste)
Mijn vorige maand gekochte BR 627 van RIVAROSSI is een absolute miskoop
Bij elke stroomonderbreking hoe klein ook staat hij stil en vliegen de motordraaistel wielen uit de rails.
Prachtig huis maar techniek slecht tot zeer slecht.
Vreemd dat B.v MIBA hier niets over zegt(behalve tussen de regels)
Ook daar al wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
Rivarossi BR627 in de winkel laten staan (mijn advies)
wim

mini-bs

waarschijnlijk is het roco-probleem iets van de laatste jaren.

Heb eigenlijk met geen enkele winkelnieuwe Roco problemen gehad, wel met een paar okkazies die dat dus niet bleken te zijn. Enfin, de kappen zijn best mooi en als scenery zullen ze ook wel hun rol spelen.
Had een tijd geleden ook eens een Trix die amper wou rijden (25.5) (wel straf voor zo'n dure lok). Heb z'n onderstel gewisseld met dat van een 22 zodat ie nu wel goed bolt; De onfortuinlijke 22 vormt nu samen met een andere 22 een vast duo die mekaar aan de waggel houden. Wie niet handig is moet slim zijn.
 

C.B.

Ik heb meer "last" van afgebroken of losse onderdelen ... bij de nieuwe produkten van Roco.
Dit was in de jaren '90 vrij onbestaand ... (bij mij dan toch)

Het probleem is zoals Peter het al aangaf , probeer maar iets te verwisselen als het amper te verkrijgen is ...
Groetjes.
Claudio.

ysbeer

Peter

Zoek jij ROCO 62403 of roco 62404[?]
rode 111

wim