Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

type 20

Gestart door wisselstromer, 28 september 2011, 10:13:56 AM

wisselstromer

ik heb een vraag
ik ben gisteren met een vriend van mij die bij de nmbs werkt in discussie gegaan ivm de Type 20
Klopt het dat de 20 dezer dagen geen enkele reizigerstrein meer trekt?
ik dacht dat deze loc nog steeds de IRIS deed naar luxemburg??

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Michiel

Werd het type 20 al niet in de jaren '50 uitgeschreven? Ik denk niet dat ze het einde van het stoomtijdperk heeft gehaald. Ik kan het vanavond opzoeken, als je dat wenst.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Een klassieke vergissing, maar het lijkt me toch duidelijk dat reeks 20 wordt bedoeld.

Reeks 20 rijdt inderdaad nog enkele internationale treinen, maar dat zou de komende weken zomaar voorbij kunnen zijn (evenals voor de volledige reeks) nu er in korte tijd tientallen nieuwe 18's in dienst komen.

itchy

De EC Jean Monnet zou ook eind dit jaar worden afgeschaft?!
citaat:
Geplaatst door Sicco

Een klassieke vergissing, maar het lijkt me toch duidelijk dat reeks 20 wordt bedoeld.

Reeks 20 rijdt inderdaad nog enkele internationale treinen, maar dat zou de komende weken zomaar voorbij kunnen zijn (evenals voor de volledige reeks) nu er in korte tijd tientallen nieuwe 18's in dienst komen.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

C.B.

De 2001 t.e.m. 2007 zijn nog steeds ingedeeld bij de divisie reizigersverkeer , en voornamelijk op Luxemburg,
doordat deze lok's voorzien zijn van Memor2+ als beveiliging voor Luxemburg.

Vandaag 28/09 hebben volgende lok's gereden tussen Brussel en Luxemburg:

2001: als 97 > Brussel Zuid - Zurich.
2002: als 8600 > Brussel Zuid - Luxemburg
2005: als 91 > Brussel Zuid - Chur
2007: als 296 < Basel SBB - Brussel Zuid.

De andere lok's T20 behoren tot het goederenverkeer en hebben geen Memor2+.
Groetjes.
Claudio.

swarol

ik weet niet hoe het allemaal ineen zit bij de nmbs maar,

ik woon vlak bij spoor (dus ik zie van uit men venster de treinen) en ik moet zeggen

dat de dubbeldekker wagons worden getrokken door een blauw model van de buurtspoorwegen,

maar dat dit zeker geen vaste regel is regelmatig zie ik een ander model met de zelfde wagens (soms kan je ze direct herkennen
aan de graffiti

als er defecten zijn zullen ze gebruiken wat ze nog op stal hebben zeker.

ook zie ik de nl treinen voorbij komen die zijn veel mooier dan onze dragonders, maar maken meer lawaai.

is maar om aan te geven dat bij onze spoorweg de logica ver zoek is.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

chef garde

citaat:
Geplaatst door swarol

ik weet niet hoe het allemaal ineen zit bij de nmbs maar,

ik woon vlak bij spoor (dus ik zie van uit men venster de treinen) en ik moet zeggen

dat de dubbeldekker wagons worden getrokken door een blauw model van de buurtspoorwegen,

maar dat dit zeker geen vaste regel is regelmatig zie ik een ander model met de zelfde wagens (soms kan je ze direct herkennen
aan de graffiti

als er defecten zijn zullen ze gebruiken wat ze nog op stal hebben zeker.

ook zie ik de nl treinen voorbij komen die zijn veel mooier dan onze dragonders, maar maken meer lawaai.

is maar om aan te geven dat bij onze spoorweg de logica ver zoek is.

de buurtspoorwegen bestaan al een tijdje niet meer ...

swarol

maar het logo B ziet je nog wel, ben van den oude stempel he
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Sicco

Ja maar dat is nooit van de buurtspoorwegen geweest.

Terug naar reeks 20....

swarol

daar ik nog niets van type's ken

is dit type 20



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michiel

Bijna, dit is reeks 20, en dat is inderdaad de locomotief waar men he hier over heeft.

Dit is type 20, is iets ouder, bestaat ook nog, maar als museumexemplaar:
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swarol

door al die besparingen gaan ze mss terug naar type 12



maar type 20 zie ik elke dag met dubbeldekkerwagons kapellen passeren behalve zater en zondag want dan rijden enkel die boemeltreinen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Binco

Swa, wat jij voorbij ziet komen is een hle 27 [;)]
De 20 met dubbeldekkers komt 'nooit' op L12.

[:)][;)]

stefan

@ swarol de dubbeldekkers in kappelen worden niet door de reeks 20 getrokken maar door de reeks 27.

swarol

ge ziet dat ik er niks van ken he, maar ben aan 't leren[:I][B)][V]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa