Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

afgieten met gips

Gestart door glamo, 22 oktober 2005, 12:27:42 PM

glamo

dag allemaal;

een tip voor al wie soms afgiet met gips.
er is een produckt dat gips kan vervangen, en dat veel meer voordelen heeft.
namelijk ZELLAAN. het is ook een poeder dat je mengt met water maar het is veel sterker en laat geen luchtbelletjes achter. het is ook niet poreus en slorpt geen verf op. het laat zich ook heel goed bewerken nadien.
voor kostprijs en waar het verkrijgbaar is kijk op website www.vosschemie.be

veel succes KURT
 

ERVIN

HEY,bedankt KURT,dat ga ik h??l zeker is proberen,hier in MOL kan ik dat verkrijgen vlakbij mijn deur.U bent net op tijd om dat te melden want ik wou volgende week gips gaan halen,dan ga ik eerst die ZELLAAN eens proberen.Nogmaals MERCI.[;)]

bartie

Hallo,

en wat kost dat produkt? Is het veel duurder of valt dat mee?

Bart.

Gerolf

Minder dan ?1 per kilo, als ik het goed gezien heb op hun site.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo


beste Gerolf,

je hebt het niet goed gezien, het produckt kost als je 5 kg koopt 4euro en een beetje.Maar het blijft ten overzien van gips toch de helft duurder maar veel beter bewerkbaar

Kurt
 

glamo

beste Bartie

je hebt de website www.vosschemie.be

klik het product aan ZELLAAN en je hebt de kostprijs
voor u alleen 4,6 euro als je het per 5kg koopt

groetjes Kurt
 

glamo

dit alles per kilo natuurlijk
 

Gerolf

Fout, dus ... ?4,6 per kilo indien gekocht met 5 kilo ... dus ?23 voor 5 kilo.
Dat is niet niks voor een vervangmiddel voor gips... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

t'JA,dat is al wat anders h?,en ik heb veel meer nodig dan die 5kg,ik ga het toch maar eens proberen??

bartie

Heb eens gekeken, is inderdaad niet bepaald goedkoop.
Wel goed wanneer je perrons, voetpaden,... wil gieten, maar voor een hele baan is het te duur vind ik.
ERVIN, als je het geprobeerd hebt, laat dan is iets weten want ben wel benieuwd naar het resultaat.

Bart.

Rochevalien

Ik gebruik altijd dit produkt:http://photobucket.com/albums/a179/Rochevalien/?action=view¤t=Afbeelding.jpg en ben daar h??l tevreden over.Het is gewoon te koop in de Gamma en kost niet bijzonder veel.Het is wel een gipsprodukt en moet dan ook als dusdanig bewerkt worden bv in verband met het schilderen.Ik gebruik dat voornamelijk voor het afgieten van muurdelen ,kasseiwegen en voor in de Woodlands scenics mallen.

Gerrit

Gerolf

Ik gebruik tot op heden voor gips-afgietsels en hard-shell landschapsbouw 'Cantillana fijne plaaster' uit den Brico, en soms de bekende 'Polyfilla' voor kleinere herstellingen.
Met die laatste heb ik nog geen afgietsels geprobeerd, iemand van jullie wel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik gebruik altijd knauf modelbouwgips veel fijnder natuurlijk dan gewoone knauf, te koop bij Van Den Broek in Lier 5? voor 2,5kg.
Altijd goede resultaten met gehad maar het blijft gips.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

hoi GERRIT;

ik ga het produkt BEAMIX 210 modelgips eens proberen. zellaan is wel zeer goed voor voetpaden en kassiewegen maar voor rotsen te maken neem ik ook knauf modelgips, kwestie van de prijs. jou idee lijkt mij een goed alternatief.BEDANKT VOOR DE TIP.

KURT