Modelspoor, praktijk > Weatheren, vervuilen

eerste poging kolenbelading

<< < (2/19) > >>

patatje70:
bedankt iedereen..  voor de opbouwende kritiek en tips...daarom is het ook een probeersel h?...

Havoc:
Voor diegenen die denken dat de bak te vol zit, je kan dat (grofweg) berekenen.

Gebroken kolen hebben een dichtheid van 833-1105 kg/m?. Dus...als je het laadvermogen kent van de wagen (een eaos is 60 ton dacht ik), dan kan je grofweg 60m? kolen in die bak doen. Een 1m? wordt op schaal 1.5cm? belading (dit is 1 ml). Dus je kan 60ml belading in de bak gieten.

Je kan natuurlijk ook het oppervlak berekenen en dan rekenen hoe hoog je kan gaan in de bak maar ik heb hier niet direct zo'n wagon liggen.

Sicco:
De bak zit niet zozeer te vol vanwege het (lage) soortelijk gewicht, maar vanwege het feit dat een deel van de lading zo gemakkelijk uit de wagen glijdt als het echt zou zijn.

ERVIN:
citaat:Geplaatst door Sicco
 Waar je verder op moet letten is dat kolen klein en licht zijn en dus geen steile heuvels maken omdat die snel inzakken (de onderste foto van de B Cargo zelflosser is wat dat betreft het meest 'fout'.

Sicco , ik heb mij gebaseerd op onderstaande foto's , dus " het meest foute" wil ik dat nu niet echt noemen hoor.[;)]

Sicco:
Dit punt is voor jou [:D]

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie