Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zeildoeken belading zelf maken

Gestart door kasteel, 20 oktober 2005, 17:10:54 PM

kasteel

vraag van Havoc

Maak uit wat restafval (bv hout) een vergelijkbaar 'model' van het te laden voorwerp bv de omvang van een kist - een voertuig.
Bedek dit met enkele laagjes van een oude vertrouwde verbandwindel of verbandgaas of papieren zakdoekjes.
Insmeren met 'POWERTEX' en laten drogen - kan dan worden geschilderd in de gewenste kleur.
Bij voorzichtig losmaken kan het 'model' terug worden gebruikt.
'Powertex' = milieuvriendelijke decoratieverharder voor het maken van kunstwerkjes - te verkrijgen oa De Banier Antwerpen aan 7.95 euro voor 500 gr ( goed voor jaren )
Jan

erik de noorman

Ik doe het op een nog andere manier.

Vb: vrachtwagen met huif. Pak de vrachtwagen in met een laagje alluminiumfolie. De onderkant gelijk knippen en open laten.
De folie instrijken met behangerslijm. Enkle laagjes wc papier over draperen en instrijken met behangerslijm en uitstrijken met een half zacht penseel. Een nachtje laten drogen. Schilderen met latex verf en laten drogen en uitharden. Haal de vrachtwagen vanonder het ondertussen uitgeharde dekzeil.  Schilderen met de airbrusch en je hebt een vrachtwagen of eender welk voorwerp onder een dekzeil.

Erik

Ik plaats nog wel een foto.[img][/img]

glamo

heb op de manier van ERIK ook al zeilen gemaakt, werkt prima en is goedkoop.

KURT
 

rixke rail

CiteerWaarschuwing: er is al ten minste 200 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken
.

Toch vond ik het nuttig, dit stokoude draadje te heropenen.
Ik vond namelijk een foto van de fameuze "Deur tot deur"-containers van de NMBS uit 1963.
Men is hier bezig ze met zo'n zeildoek te bedekken.
Misschien leuk idee voor belading :
]

Nu nog een manier vinden, om dat nummer er op te drukken ...
Iemand een idee ?
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

PeterC

Net een berichtje gepost in een ander draadje omdat ik het één en ander onder een canvas verberg:


Tissue en verdunde houtlijm en reeds van een basislaagje verf voorzien (nu nog washes en vooral drybrushen om de textuur te doen uitkomen).
Groetjes, Peter