Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

op reis naar Wallis

Gestart door LordTD, 23 augustus 2011, 21:59:25 PM

LordTD

Ik ga met mijn vriendin twee weekjes naar Zwitserland, we logeren in Eison St. Martin in de buurt van Sion. Is er spoorgewijs iets te zien in dit kanton? Modelspoorwinkels zijn ook welkom.
 

karthuizer

citaat:
Geplaatst door LordTD

Ik ga met mijn vriendin twee weekjes naar Zwitserland, we logeren in Eison St. Martin in de buurt van Sion. Is er spoorgewijs iets te zien in dit kanton? Modelspoorwinkels zijn ook welkom.



De spoorlijn van de Dampfbahn Furka Bergstrecke situeert zich in de kantons Wallis en Uri (Oberwald - Gletsch - Realp).

Zeker een bezoekje waard! Nog tot begin oktober rijden de historische stoomtreinen tijdens de weekends op dit prachtige spoortraject.

//www.furka-bergstrecke.ch
//www.v-f-b.info
//www.dieselcrew.ch

Kusttrein28

In Sion zijn er twee modelspoorwinkels waarvan ik weet heb.  Kan je niet helpen met een adres of routebeschrijving maar ze zijn er!

Langs de autostrade tussen Bern en Sion (via Montreux) kom je regelmatig de spoorlijnen tegen, een idyllisch stationnetje en een futuristische tunnel zijn nooit ver weg.  Als je tijd hebt om te stoppen, zeker doen!

Er loopt een (berg-)spoor van Martiny (niet ver van Sion) tot in Verbier.  Ik weet niet hoe de route loopt en of het de moeite is, ik heb hem enkel eens zien rijden wanneer ik aan het (apres-)ski?n was.  Uitbater van het spoor blijkt na opzoekingen op het www een kleinere priv? firma te zijn, nl. TMR.  Meer info op www.tmrsa.ch.

Vanuit Sion is er zeker veel te bereiken per trein.

Hopelijk heb je er iets aan.

In ieder geval wens ik jou en je vriendin een goeie reis!
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Kusttrein28

Oh ja, een foto bij terugkomst wordt verwacht h
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door karthuizer

citaat:
Geplaatst door LordTD

Ik ga met mijn vriendin twee weekjes naar Zwitserland, we logeren in Eison St. Martin in de buurt van Sion. Is er spoorgewijs iets te zien in dit kanton? Modelspoorwinkels zijn ook welkom.



De spoorlijn van de Dampfbahn Furka Bergstrecke situeert zich in de kantons Wallis en Uri (Oberwald - Gletsch - Realp).

Zeker een bezoekje waard! Nog tot begin oktober rijden de historische stoomtreinen tijdens de weekends op dit prachtige spoortraject.

//www.furka-bergstrecke.ch
//www.v-f-b.info
//www.dieselcrew.ch

Best vooraf online te reserveren.
Want als je aankomt en de trein is gans de dag volzet, mag je terugkeren.

ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

karthuizer

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door karthuizer

citaat:
Geplaatst door LordTD

Ik ga met mijn vriendin twee weekjes naar Zwitserland, we logeren in Eison St. Martin in de buurt van Sion. Is er spoorgewijs iets te zien in dit kanton? Modelspoorwinkels zijn ook welkom.



De spoorlijn van de Dampfbahn Furka Bergstrecke situeert zich in de kantons Wallis en Uri (Oberwald - Gletsch - Realp).

Zeker een bezoekje waard! Nog tot begin oktober rijden de historische stoomtreinen tijdens de weekends op dit prachtige spoortraject.

//www.furka-bergstrecke.ch
//www.v-f-b.info
//www.dieselcrew.ch

Best vooraf online te reserveren.
Want als je aankomt en de trein is gans de dag volzet, mag je terugkeren.

ronny-vdv



Op de website van de "Dieselcrew" kan de aktuele situatie m.b.t. de reservaties geconsulteerd worden.