Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gebouw in wording.

Gestart door ERVIN, 30 juli 2011, 23:03:20 PM

ERVIN

Een bescheiden deel van mijn eerste laser gesneden architectenkarton gebouw ( wat een naam!! ) is vorm aan het aannemen , natuurlijk nog heel wat werk aan , maar het lukt tot nu toe vrij aardig.:I

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen190.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen194.jpg/IMG

loebaske

Knap werk Erwin, is wel een groot gebouw in laserkarton...is dat van Roco???

marc goovaerts

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit en vraagt waarschijnlijk heel wat plaats.

Wat ik me afvraag: Kan je lasergesneden karton ook wheateren, of verdraagt het karton geen 'washes' ?

loebaske

Dat kan je perfect doen Marc, al de lasergebouwen van C-traccs heb ik wheateerd [:)]

ERVIN

Met weathering heb ik mij nog niet bezig gehouden , eerst rustig dit gebouw verder afwerken.
Het gaat idd om een model van Roco , art.nr. is 15002 , en art.nr. 15000 staat reeds klaar om ook gebouwd te gaan worden , maar daar ga ik nog v??l meer werk aan hebben.[:p]

OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Johan Poelmans

De 15000? Sinds wanneer zijn er mijnschachten in de antwerpse haven te vinden? [:D]
 

ERVIN

Die mijnschachten komen aan de andere kant van de baan te staan , bedoeling is dat er een gat in de muur gaat gemaakt worden met daarachter een groot "zichtbaar"schaduwstation , die mijnschacht komt dan voor dat gat te staan zodat het lijkt dat de kolentreinen verdwijnen in dat groot gebouw , dan kan ik met de kolentreinen van de ene kolenterminal naar de andere rijden.
Naast de nog te bouwen gebouwen komen dan nog een paar sporen te liggen waarlangs de andere goederentreinen eveneens verdwijnen in het schaduwstation.
Nog wel wat werk in het vooruitzicht h?.[^]
Maar dat zal voor in het najaar zijn.

Johan Poelmans

Leuk idee.

Maar dat betekent dat je bijvoorbeeld geen passagierstrein naar je schaduwstation kan sturen?
 

ERVIN

Nee , maar dat hoeft ook helemaal niet , ik heb 10 opstelsporen in mijn kopstation , eer die allemaal volstaan , ben ik reeds op pensioen ( als LS zo blijft verder gaan natuurlijk).
Nee , de nadruk ligt hier vooral op de goederen h

Paulogic

Ziet er goed uit Erwin. Mooi gebouw. Valt de montage
wat mee qua passen ??? I
k had op Ontrax een klein posthuisje gekocht van D makelij
maar t'is een postruine geworden. Enkele stukken pasten echt
niet (vloerstuk was veel te groot) en ja ik heb goed gekeken.
T'is dus een poubelleke van 36 euro [xx(]
mvg,
Paul(ogic)

rixke rail

Geweathered gaat er dat nochtans nog b?ter uitzien ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Ja hoor Paul , alles blijkt tot nu toe prima te passen , maar dat mag natuurlijk ook wel h?, gezien de kostprijs , al moet ik er wel bijvertellen dat ik beide bouwdozen ( art.nr. 15000 en 15002) voor een prikje heb kunnen kopen bij een nederlandse winkel die er jammer genoeg mee gaat stoppen.[:(]

Gerolf

Ferm gebouw, Erwin [8D]
Al is het lichtjes - verweren is zeker te proberen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

inderdaad een gebouw met karakter, toont gewoon leeftijd,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem