Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuwe 59er

Gestart door wisselstromer, 17 oktober 2005, 16:15:31 PM

Anarchy

Mooi zo, is er iemand op dit forum dat deze loc al heeft? Kan deze wat meer foto's maken? [:p]

treinbeginner

citaat:

Oh, de inkoopprijs bedraagt ongeveer 150 euro.
citaat:



Inkoopprijzen hoeven toch niet. Als we niet tevreden zijn met de prijs, moeten wij deze niet kopen .En bij inkoopprijs komt nog 21%BTW bij 31,5?.Huur en andere onkosten. Verdienen ze teveel een goede raad waaron stoppen er dan zoveel?
Wil geen discussie opstarten deze is al enkele keren op deze site gevoerd!
 

rgp

Dag,

Treinbeginner, idd die is al enkele keren gevoerd, maar dit wil niet zeggen dat je op een vraag niet moet antwoorden; dat noemden ze in mijn schooltijd: ELEMENTAIRE BELEEFDHEID.

Alle prijzen zijn BTW incl.  De BTW van je aankoop gaat namelijk in je (driemaandelijkse) BTW -rekening tezamen met je BTW van verkoop; en die is beiden 21%.

Waarom er zoveel gestopt zijn: door de concurrentie niet de baas te kunnen wat komt door een gebrek aan "handelaars"geest.  Zijn product niet opvolgen, niet weten wat ze verkopen en nog minder weten hoe het werkt.

Roland

treinbeginner

RPG daar zit zeker een heel groot probleem "de geest" of weten met wat men bezig ben.Groot gelijk.
Maar wou geen zware confrontatie zoals begin 2005.
Dat was enkel wat ik wou bedoelen.Een antwoord vind ik tof ondanks positieve of negatieve reacties .Leer van beiden.(Wie zei er ooit nooit te oud om te leren[:)]?)
 

ronny-vdv

Ik heb ook gezien dat hij in gelijkstroom verkrijgbaar is.

Zin dat enkele winkeliers die de ombouw op eigen houtje doen of is het een origineel trix-onderstel ?

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Als ik me niet vergis is er alleen een 3-rail versie door M?rklin gemaakt.
Een 2-rail versie zal dus eigen ombouw door de winkelier zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Je kunt inderdaad bij sommige handelaars een tweerail model bestellen. Het zou natuurlijk kunnen dat zij hieronder een Trix chassis plaatsen, maar ik vrees van niet.
Deze handelaars nemen dus zelf initiatief om deze ombouw te laten uitvoeren. Meestal kennen zij wel iemand die dit zeer deskundig kan uitvoeren en met originele M?rklin/Trix onderdelen. Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Waarschijnlijk krijg je ook nog garantie.
Waar ik me wel zorgen over maak is de mfx decoder. Of zij deze ook gaan vervangen door een ander type moet je vragen aan de verkoper. Waarschijnlijk halen ze hem eruit en zetten ze er geen andere in. Met ander woorden, je krijgt een een analoog model terug. Ik weet ook niet wat je voor deze ombouw zult moeten betalen, Misschien gratis. Als je dan toch moet betalen voor de ombouw, vraag dan ook een decoder die jij wenst en niet diegene die ze er voor jou zullen in plaatsen. Je loopt de kans dat je een oud type decoder krijgt.
Misschien dat er hier op het forum leden zijn die zulke ombouw ook voor jou kunnen of willen uitvoeren.

Loco

ronny-vdv

Hallo,

Voor diegenen die het model gekocht hebben.

Hoe ziet de lok eruit ? Ook fouten zoals op de 2380 ? Is alles in verhouding ? Mooie schildering (zwaluw, fabrieksplaten, ...)?

Is het een geslaagd model die zijn prijs waard is ? Daar bedoel ik mee dat het model correct is. En niet zoals de 2380 waar ze ook rond de 200 euro rekenen.

Ik hoop op jullie eerlijke reactie en dank bij voorbaat.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

GeM

Ronny, op de website van De Pijl (http://www.de-pijl.be) vind je bij de afdeling Gazet (gazet nr 156) een vergelijking waarin de 201.001 (waarop de zwaluw-versie gebaseerd is) besproken wordt, ook qua details. Misschien helpt je dit reeds vooruit?
Ik heb het model reeds kunnen bewonderen en vind het persoonlijk zeer mooi, maar kan niet oordelen of het volledig natuurgetrouw is uitgevoerd, daarvoor heb ik niet genoeg kennis of foto-materiaal in huis.

Gert
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loco

De M?rklin versie is inderdaad de meest complete en correcte versie van de twee. Wanneer je het Roco model naast de M?rklin plaatst, en vergelijkt met foto's van het werkelijke model, dan zie je dat M?rklin bijna de perfectie benadert. Het Rocomodel zou je kunnen vergelijken met een Duitse stomer die verbelgist wordt. Het lijkt er op, maar dan van ver. Vroeger hadden we niets anders en waren we heel gelukkig met deze Roco. Ik heb beide modellen in huis, maar mijn voorkeur gaat overduidelijk naar de M?rklin versie en daar betaal ik met plezier meer voor.

Loco

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door loco

De M?rklin versie is inderdaad de meest complete en correcte versie van de twee. Wanneer je het Roco model naast de M?rklin plaatst, en vergelijkt met foto's van het werkelijke model, dan zie je dat M?rklin bijna de perfectie benadert. Het Rocomodel zou je kunnen vergelijken met een Duitse stomer die verbelgist wordt. Het lijkt er op, maar dan van ver. Vroeger hadden we niets anders en waren we heel gelukkig met deze Roco. Ik heb beide modellen in huis, maar mijn voorkeur gaat overduidelijk naar de M?rklin versie en daar betaal ik met plezier meer voor.

Loco



De eerste lok 201 van trix is reeds in mijn bezit. Daar ken ik de eigenschappen van.

Maar, ik wil gewoon weten van diegenen die het model gekocht hebben of de lok er goed uitziet ? Ook fouten zoals op de 2380 ? Is alles in verhouding ? Mooie schildering (zwaluw, fabrieksplaten, ...)?

Is het een geslaagd model die zijn prijs waard is ? Daar bedoel ik mee dat het model correct is. En niet zoals de 2380 waar ze ook rond de 200 euro rekenen.

Ik hoop op jullie eerlijke reactie en dank bij voorbaat.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Zijn er mensen die een foto hebben van de lok 201.054 in grootbedrijf ?

Daar zouden jullie mij een groot plezier mee doen !

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

201.045 wel ... in het boek van Max op p154 [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Collega's,

Wanneer wordt de tweede levering verwacht van de lok 201.054 ?

Of wordt hij niet meer geproduceerd ?

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

GeM

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv


Wanneer wordt de tweede levering verwacht van de lok 201.054 ?
Of wordt hij niet meer geproduceerd ?


Naar het schijnt is de firma die de schildering deed failliet. Hopelijk vindt M?rklin een andere contractor zodat de overige bestelde modellen (waarbij mijn exemplaar [:)]) kan uitgeleverd worden.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I