Nieuwe 59er

Gestart door wisselstromer, 17 oktober 2005, 16:15:31 PM

Brunel

citaat:
Geplaatst door 2622

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

die prijs 275eur is door de winkelliers samen als basisprijs opgelegd
hier mag (onderling akkoord) niet van afgeweken worden

Is prijsafspraken maken geen vorm van concurrentievervalsing...? ;-)

(Wat er ook van zij... Ik had liever gehad dat Marklin al deze loc's zelf zou uitgebracht hebben...)



Het is niet alleen concurrentievervalsing, het is ook gewoon verboden. Maar ja.

Peter

zoals reeds vermeld: ik koop hem niet omdat hij enkel in wisselstroom komt en zelfs indienwel in gelijkstroom, dan nog niet. Ieder is natuurlijk vrij in wel of niet maar ik weiger het spelletje mee te spelen, net zoals ik geen (Limited series) heb gekocht van Roco of Club modellen van M?rklin. Toevallig zijn dit ook de twee firma's die nu in de problemen zitten. Volgens het voorwoord in de Duitse Miba is er verbetering op komst voor Roco, doch duister voor M?rklin.
A propos de prijs; terwijl men in Duitsland al het mogelijke doet om sonderangebote (o.a. andere beschildering) GOEDKOPER aan te bieden doet men hier het tegenovergestelde.
Peter [:0][V]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Is wel in gelijkstroom uitvoering leverbaar hoor (voor als je je moest bedenken [:p])

Kedeng Kedeng

Ze zijn er ze zijn er!!! (maar ik moet hem nie hebben)
dit staat op de website van de pijl:

De nieuwe schildering van de reeks 59 is in een beperkte oplage uitgeleverd aan de handelaars. Het gaat om een donkergroene livrei met gele zwaluwstaart op beide koppen en een dunne gele band op de zijkant tussen de ramen en de roosters. Onze eerste indruk is positief. Binnenin zit in tegenstelling met de eerste versie een echte Mfx-decoder met een beperkt aantal functies. Het model wordt alleen voor het drierailsysteem verkocht. Kostprijs ? 275,00. Wie geen model kan bemachtigen, moet even wachten. In de loop van januari wordt de rest van de productie verwacht.

Nu maar hopen dat er geen fouten in zitten.

Tom

Ik was vandaag bij Vanbiervliet, en daar is de nieuwe 59 al te koop.
Er stond een model te pronken op de toonbank.
Volgens mij een prachtig model, maar helaas niet voor mij. [:(]
Tom

Kedeng Kedeng

Ik vind het ook wat schandalig van marklin om er 275? er voor te vragen[:(!]  De standaard prijzen zijn rond de 200? en voor die 75? kan je nog iets anders kopen[^]

Tom

275? klinkt mischien mooier, en vooral duurder. [:D]
Tom

GeM

Dinsdag het model gezien (en getest) op de club. Mooi model, direct herkend door Central station, rijdt netjes, al wat je maar wil. Spijtig dat je er voor die prijs geen 'full sound' bijkrijgt, m.a.w. exact dezelfde functionaliteiten als de voorheen uitgebrachte 201, maar ditmaal wel met MFX-decoder. Ik had gehoopt (en verwacht) dat ze er voor die 70? extra toch wat rijgeluid bijgepropt zouden hebben.
Voor de rest vind ik het persoonlijk een zeer geslaagd model.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

treinbeginner

Heb hem ook in mijn bezit en heel tevreden. Maar tevens eens met GeM over het rijgeluid.
 

Anarchy

Ik had een hele tijd terug ook mijn exemplaar besteld. Nu kreeg ik te horen dat Vanbiervliet slechts al enkele exemplaren binnen had maar deze waren reeds uitverkocht. Dus ik zal moeten wachten op de volgende lading.

iemand FOTO'S aub? [8D]


GeM

Hoe kan dit op Ebay aangeboden worden tegen een lagere prijs, terwijl ik dacht dat deze 1000 stuks verdeeld werden onder welbepaalde dealers?
Ok, garantie of service hoef je via dit kanaal wel niet te verwachten, maar toch....
En weet iemand wat dat "Baldwin twin disk" geluid precies is? Dat zal m.i. de klaxon wel zijn, vermits ik geen enkel ander geluid uit de loc gekregen heb... (behalve als je hem laat vallen, maar dat geluid is slecht eenmalig [:)])
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

svvander

citaat:
Geplaatst door GeM


En weet iemand wat dat "Baldwin twin disk" geluid precies is? Dat zal m.i. de klaxon wel zijn, vermits ik geen enkel ander geluid uit de loc gekregen heb... (behalve als je hem laat vallen, maar dat geluid is slecht eenmalig [:)])



Ik dacht, denk of denk te weten, dat Baldwin de motor is (of het merk van de motor). Maar waar die twin disk voor staat... dubbele schijf... maar van wat? Koppeling van de motor? Ik weet het niet.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

diesels

citaat:
Geplaatst door svvander

citaat:
Geplaatst door GeM


En weet iemand wat dat "Baldwin twin disk" geluid precies is? Dat zal m.i. de klaxon wel zijn, vermits ik geen enkel ander geluid uit de loc gekregen heb... (behalve als je hem laat vallen, maar dat geluid is slecht eenmalig [:)])



Ik dacht, denk of denk te weten, dat Baldwin de motor is (of het merk van de motor). Maar waar die twin disk voor staat... dubbele schijf... maar van wat? Koppeling van de motor? Ik weet het niet.



tweetakt?

rgp

Dag,

GeM hoe dat kan ?  Heel eenvoudig !  Door de klant bij zijn kl***ten te nemen wat ze bij M* heel goed in zijn.

Men drijft eerst de prijs boven de marktwaarde en creeert een kunstmatige schaarste.  Men laat de afnemers vooraf betalen en levert dan bij mondjesmaat, waarbij sommige handelaars geen model zien VOOR de feestdagen en dus bij hun klanten een imagoprobleem creeren (de lok ligt niet onder de kerstboom).  Sommige winkeliers moeten noodgedwongen die modellen doorverkopen (de markt kan geen 1000 modellen aan 275 euro aan) aan iets boven de inkoopprijs.  Die komen dan terecht op veiligen, Vilvoorde, Houtem, ....

Oh, de inkoopprijs bedraagt ongeveer 150 euro.

Roland