Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stationsborden.

Gestart door Peter, 25 juli 2011, 13:59:45 PM

Peter

Hoe kan ik stationsnaamborden maken en afdrukken
Het gaat om blauwe borden met witte letters en rode met witte letters.
Ter info nog: Handig met computers ben ik nu bepaald niet.

Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

citaat:
Geplaatst door Peter

Hoe kan ik stationsnaamborden maken en afdrukken
Het gaat om blauwe borden met witte letters en rode met witte letters.
Ter info nog: Handig met computers ben ik nu bepaald niet.


Eventueel kan ik dat voor u doen.
Als dagdagelijks CAD-tekenaar denk ik dat wel te kunnen.
Laat maar iets weten.
Paul

Peter

Hallo Paul,

de bedoeling is stationsnaamborden te maken zoals op onderstaande foto.
Op de blauwe met witte tekst staat Gengenbach
Op de rode met witte tekst staat Schwarzwaldbahn(apart bord)

Vergroten en/of verkleinen via Photoshop kan ik ondertussen ook (maar dan is dan ook alles)

Bedankt alvast

Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Peter,
Als je PhotoShop hebt, kan je een perspectief recht zetten (eens googlen voor de nodige stappen - weet ze ook niet direct) en dan een uitsnijding maken en afdrukken?  Wel te verstaan als het de borden zijn die op de foto staan.
Groetjes, Peter


marc goovaerts

Het is theoretisch heel simpel. Zet de foto op het scherm. Klik op het cropping tool (vierkantje met uitstekende streepjes). Bovenaan kan je een vakje 'perspective' aanklikken. Trek nu met dat cropping tool een kader dat je bord omvat. Sleep de hoeken van dat kader naar de hoeken van het bord. Dubbelklik. Het bord staat nu los en het perspectief is gecorrigeerd.

In theorie althans. Wat het kan ook de verhoudingen van je bord tegelijk naar de vodden helpen, door het korter of minder hoog te maken. Het is dan ook geen mirakelmiddel, dat het meest benaderend werkt bij een goede close-up met weinig perpectief.

Zijn de verhoudingen niet meer juist, dan is er nog het hulpmiddel 'transform' en 'free transform' om ze terug juist te krijgen.

Heb je enig idee van het gebruikte lettertype ofte font en de afmetingen ?

mini-bs



Met een tekenprogje als corel lukt het ook.
Denk je dat dit het juiste lettertype is ?
Zo ja, stuur maar de maten van die plaat en de tekst door, dan bezorg ik je een file die je kan laten afdrukken als foto bij kruidvat.
Dan kan je je bord heel mooi uitknippen en opkleven.
 

2012

Hier op dit forum heb ik es een online borden generator link gezien, ma vind die nergens meer terug  :(
zoektermen als borden generator, borden maken en diverse andere in zoek functie gezet, ma vind ni terug, iemand die de link staan heeft ?
je kon er onder andere bebouwde kom borden enz mee maken...

iemand ?  8)


Michael

Dirk dat is een leuke weet je toevallig of er ook zoiets bestaat waarmee je belgische naam bordjes in de goed kleur en lettertype  kan maken?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

2012


2012

die link stond/staat hier ergens op forum zunne, maja, zoek da maar es, met generator en verkeersborden, stadborden in zoek functie kom ik er niet  >:(


loebaske

Dat maak je toch simpel zelf in een tekenprogramma zoals CorelDraw... heb zo ook alle mogelijke nummerplaten voor men HO auto's gemaakt en afgedruk op zelfklevend papier, kon meteen beginnen kleven.

Michael

Eric, kan je eens een naambordje van een station laten zien die je gemaakt hebt? Ik ben niet zo goed met al die software.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske