Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

REEKS 59

Gestart door ERVIN, 15 oktober 2005, 14:19:45 PM

ERVIN

Ik heb net het geluk gehad om de 210.010 samen met 3 hele oude reizigerswagons en twee 53ers te zien in het station van MOL,het was de eerste keer dat ik de reeks 59 zien vertrekken heb,jongens wat een GELUID!!!!:pHij is om 13.00u.vertrokken richting NEERPELT.Mijn dag kan niet meer stuk!!:)

matti


Ik heb vandaag de vroege (6 tot 14 u) gedaan in de haven van Antwerpen . Ik heb gehoord dat deze trein tot aan de Berendrechtsluis is gereden . Ik zat aan de andere kant van deze sluis en wist er helemaal van niks . Ter ere van welke gebeurtenis reed deze trein eigenlijk ???

       [8]

ERVIN

Ik zou het niet weten,ik kwam toevallig voorbij het station van mol,en zag toen die trein daar staan,er waren enorm veel trein-spotters,de passagiers waren allemaal engelsen met het nodige lawaai en bier.

Dieter

AAAAAAAAAAAAH en ik heb dan vandaag de hele dag in Mol, bij m'n vriendin, gezeten en ik heb dat gemist !!! [:(][:(][:(]
Zou dit een rit van Mercia Charters (of hoe men het ook schrijft) kunne geweest zijn? Een groep van engelse spoorwegfanaten?

mvg Dieter. (met spijt in het hart die dit moois gemist heeft)
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

ERVIN

MAAR NATUURLIJK!!"MERCIA CHARTERS"dat bordje hing vooraan de reeks 59,ben jij trouwens ook van MOL,DIETER?Mss kunnen we dan eens iets afspreken?

ERVIN

DIETER,je hebt een priv?-mail.

Dieter

Ervin:
Ikzelf ben van Ekeren. Maar mijn vriendin is van Mol.

PS mailtje op retour [;)]

mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

trainfreak

Het was een rit van Mercia charters, de trein reed ook naar Kinkempois, Brussel-Zuid, Gent-st-Pieters enz...
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Het was een rit van Mercia charters, de trein reed ook naar Kinkempois, Brussel-Zuid, Gent-st-Pieters enz...

Bedankt trainfreak,dat weten we dan ook weeral h?!![;)]

trainfreak

Als je met iemand op stap die de reis regelde en eigenaar van die rijtuigen is kom je veel te weten.
Jammer genoeg heb ik de 5910 zelf niet kunnen spotten omdat ik op tsp-uitstap was.
Spoorse groeten
Dimitri

svvander

Misschien een domme vraag... maar de 59, had die geen 2-takt motor?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Break302

citaat:
Geplaatst door svvander

Misschien een domme vraag... maar de 59, had die geen 2-takt motor?


Foei Sven !

Zeg nooit twee takt tegen een Baldwin Cockerill ! [}:)]

De motor van de 59 is van de zelfde familie als de 51 - 60 - 61 en 64 , ook gebouwd door Cockerill onder licentie van Baldwin !

De twee takt motors GM zitten in de 52 - 53 - 54 - 62 - 63 - 65/75 - 44 - 45 - 46 en enkele ES motor wagens !  

Maar het is U vergeven [:)]

Jos

svvander

Vandaar waarschijnlijk mijn vergissing... mijn excuses!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

M4m

Ik zie ze al met hun brommerkes op het spoor rijden.(solex ed.)
Ik heb hier iets bijgeleerd, een motor is een motor, maar ge hebt veel soorten, heel veel.
Spoorse groeten, Peter