Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

HLE 23.80 # Z E B R A # Super boullette !

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 10 oktober 2005, 18:11:06 PM

FREMO e.V. - afd België

}:) :0

Het was te verwachten, maar toch geef je altijd iedereen een kans.

Wel M?rklin heeft dit jaar de STOMMITEIT van de oude firma " ROCO " wel verbetert.

Men neme een model HLE 23. Schildert dit in Groen/Geel/Zwart en fijne groene strepen en men plaats een lokomotief nummer aan ??N CABINE ZIJDE op BEIDE KANTEN.

Moet er nog zand zijn? :(! En an nog durven een prijs van rond de 210,00,-? ? 245,00,-? per stuk vragen! Neen, dit kan echt niet meer door de beugel.

Welke IDIOOT geeft hier weer niet opgelet?

Nu, ik vrees dat er niet veel van verkocht zullen worden, want op onze interne rapporten zal deze toch VOLLEDIG worden AFGEKEURD!

t' Is maar dat je verwittigd bent.

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mark7758

#1
Mag het wat minder.
Je mag dan gelijk hebben. Maar om zo te reageren.[:(!]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Havoc

#2
Hoeveel volk leest die interne rapporten, en hoeveel van die die dat gelezen hebben trekt het zich aan?

Als niks goed genoeg is moet je zelf dan maar een bedrijf oprichten en het beter doen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#3
Ik moet Mark hierin bijtreden, man! Los van de inhoud van je boodsvchap, vind ik het ook geen goeie manier/stijl, zeker niet als je tegelijk Fremo wil promoten ..
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dieseltje

#4
Allez, Allez, niet goed verkocht ?  Dat wordt een collectors item ...
Binnen 50 jaar spreken ze hier nog over, en dan kost die lok wel 5 keer zoveel ....
Nee, nee, M..., maakt niet zomaar een fout, mark(lin)eting heet zoiets ... [:)]

Trouwens, wie zonder fouten is, ontwerpe de eerste locomotief...
Iets minder fel, is ook al ok [:o)]

Benny

diesels

#5
Een mooi voorbeeld van hoe de vorm de inhoud (weer) voorbij streeft in de openingsmail, vrees ik. [:D]

Het zal zeker geen marketingstunt zijn, want dan hadden ze de Zebra 2380 nooit uitgebracht. Dat is namelijk helemaal geen 'gat in de markt' en ik ben alleen bang dat tegenvallende verkopen M?rklin er alleen maar meer van gaan weerhouden w?l populaire varianten uit te brengen, van de elocs of van de 59. Het is immers wel duidelijk, dat er een groot gapend gat blijft tussen de modelspoorfabrikanten en het grootbedrijf.
M?rklin wilde bezuinigen, sneed daarom in de modellen die het dit jaar uit wilde brengen - maar stelt breed gewenste modellen als de CFL 3600 en SNCF 12100 in tijdperk IV en een variant reeks 59 met viercijferig nummer uit en maakt w?l een variant die de gewone hobbyist niet kent (en dus niet koopt) en de kenner niet interesseert omdat hij weet dat die maar zo kort gereden heeft.
Ik vraag me verder af wie de modellen van M?rklin goedkeurt voor productie, want na de veel te dunne lijn op de 2377/2381 is dit ook weer jammer... ik moet echter wel bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat de nummers van de 2380 indertijd inderdaad beide aan de linkerkant gestaan hebben.

groeten Sicco

n/a

#6
Ik weet niet wie er afgekeurd is. Je keurt maar af hoor. Ik weet niet eens waar je het over hebt. Belgisch en Nederlands materiaal heeft nu niet echt mijn interesse. Een stoomloc misschien daar gelaten.

Wel de manier om met zulke schreeuwerige letters iets te vermelden. Het slaat helemaal nergens op.

Dieter

#7
Och all?! Ik wist niet dat dit een kleurvariant was die echt zo heeft rondgereden. [:I] Nog een gat erbij! [:D] Heeft er toevallig iemand daar foto's van?

En inderdaad probeer zinnen in HOOFDLETTERS en KLEURTJES te mijden.
Het kan misschien je handelsmerk zijn. Maar ik wordt niet graag afgeblaft.

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

FREMO e.V. - afd België

#8
Enkel dit nog.

Op de beurs in Genk ben ik durven gaan vragen waar zij de gegevens hadden gehaald voor de uitgifte van de HLE 23.80.

Samen met andere (waalse) forum leden werden wij vanuit de hoogte bekeken met een "air" van;

wie zijn jullie om te durven vragen te stellen over het tentoongestelde model.

De vraag was heel simpel en duidelijk:
Waar hebben jullie de gegevens verkregen voor de uitgifte van dit model?
Hebben jullie foto's of documenten die dat staven?

Als M?rklin de zogezegde nummer ??n plaats wenst te behouden (wat ik betwijfel met anderen), dan zullen ze moeten oppassen dat zij niet van hun zeer hoge ladder vallen, want dat kan hard aankomen.

Verder nog dit. Reeds JAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRREEEENNNN hebben mensen van FEBELRAIL voorgesteld alle beschikbare informatie over een model gratis ter beschikking te stellen. Dit volkomen belangeloos.

Vaststelling is steeds, dat er steeds bij dezelfde bron wordt te rade gegaan, en wij weten wat daar van komt.

Zoals de waalse forum leden nu reeds bezig zijn met het organiseren van een boycot. Wel bij deze!

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?

Ps; ik dacht dat wij de klanten waren.
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Rochevalien

#9
Ik wel even het volgende kwijt over dit onderwerp:
ik kan de schreeuwelijke schrijfstijl van onze fremo-vriend niet goedkeuren en eigenlijk ook niet apprecieren maar als het klopt wat hij schrijft over deze lok is dit wel degelijk een blunder van formaat ook al komt dit van Marklin/Trix(ik ben zelf ook in Genk geweest,heb ook deze lok gezien maar heb dit niet opgemerkt)
Na de 260 van Roco met zijn Duitse buffers en lichten,de 59ers,de 62ers met omgekeerde frontlichten  en de 52er met de plastiek-gele kap is dit echt iets wat niet meer door de beugel kan .
Het is niet omdat we Belgische modelspoorders zijn dat we eender wat in onze maag moeten laten splitsen.Een protestactie tegen de (nieuwe)Roco en Marklin heeft dan ook mijn volle steun.

Zeg dat Van Roy het gezegd heeft!!!!!!!!!!!!

Gerrit Van Roy

Ps:ik bezit een (gekochte)foto van 2376

55erke

#10
citaat:


Zoals de waalse forum leden nu reeds bezig zijn met het organiseren van een boycot. Wel bij deze!



Das echt wel overdreven hoor , wat gaat dat nu uithalen?

Ik heb hier een foto van de echte 2380 (boekje elektrische locomotieven van marklin)
en een foto van het model 2380 , ook heb ik het model in Genk gezien.
Ik kan hier wel maar 1 zijde van de loc zien[;)] dus dat van die nummers weet ek niet. Maar voor de rest is het tog wel degelijk dezelfde loc als op de foto. Hij is tog mooi nagemaakt naar het voorbeeld.
Ale ja , das mij mening natuurlijk maar h?[;)][:D]
groeten
johan
www.loccollector.be

tonycabus

#11
Ik zocht naar de reactie van Moustique, de Waalse bouwer van de mooie spoor 0-modellen, en vind hier dit....

Herman, mag ik je verzoeken iets minder met kleuren en karaktergroottes tekeer te gaan,
Het wordt ?cht wel gelezen, hoor, en ook al begrijpen we je ontzetting, het mag ?cht wat kalmer.

Ik heb die Zebra's ooit wel gezien, maar mijn visueel geheugen is geen digitale kamera, dus ik onthoud me van kommentaar.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

#12
Ik heb de 2380 in die kleurenstelling nooit in het echt gezien. Ik vraag mij echter af waarom men niet de moeite neemt ,en met men bedoel ik alle grote merken, om zulk een fouten te vermijden. Voor een kleinigheid geen nieuwe mal niet maken om de kosten te drukken dat kan ik nog begrijpen maar een fout in de schildering kan er bij mij niet in. En verder vraag ik mij af of marklin ondertussen al alle kleurenstellingen die veelvuldig en lang hebben rondgetoerd reeds hebben uitgebracht. Waarom maken ze dan iets dat niemand kent en slecht enkele iets van wisten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#13
ik was ook op de beurs in genk en het enige wat me aan die lok was opgevallen was dat bij de nummer 2380 de23 in het vet stond en de 80 niet
(of ongekeerd)
verder is het een zeer mooie lok die mooi gespoten is
en vind ik de reactei van fremo ferm overdreven
als je kritiek hebt kan je die ook op een andere manier laten merken en
je mag content zijn dat marklin (en roco ) nog belgische modellen uitbrengen
vergeet niet dat dit een beperkte markt is en de ontwikkenling van een lok zeer veel geld kost

mvg

wisselstromer
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Break302

#14
Hallo

Hier enkele foto's van de ondertussen beroemde zebra 2380 !
Kijk en vergelijk !



We mogen hier niet vergeten dat het hier om een volledig geel gespoten lok ging waar de groene lijnen en nummers op geplekt waren !
duidelijk is ook te zien dat de vorm en dikte van de cijfers in de loop der tijd veranderde !

Break302 Jos