Je hebt een heel mooie stijl Tom. De weide is zeer geslaagd.
enkele tips van een collega amateur :
Acrylverf droogt inderdaad zeer snel. Nat in nat kleurschakeringen aanbrengen is daardoor moeilijk.
Daarom meng ik mijn acrylverf met "slow drying medium" wanneer ik grote oppervlaktes schilder. De verwerktijd is daardoor flink langer.
Al merk ik wel dat er een moment komt wanneer de verf op je paneel flink begint te blinken waardoor je niet meer de juiste kleurschakeringen kan herkennen. De verf lijkt dan wel te zweten op het paneel. Dan moet ik het werk aan dit stuk staken en een paar dagen wachten tot de verf helemaal uitgedroogd is. Het resultaat blijkt dan plots toch ok.
Wanneer je wil starten met olieverf. Je kan "liquin" gebruiken om olieverf transparanter te maken. Het is een kleurloze paste waarin je je verf mengt. Heel handig om kleurschakeringen in het bladerdek van bomen uit te werken. White Spirit bij olieverf mengen geeft een verf die veel sneller droogt. Handig om bijvoorbeeld boomstammen op het paneel te schilderen.
Eerlijk, je kan prachtige dingen doen met olieverf. Maar als de laag wat dik is kan de droogtijd heel lang worden. Dat is nu net iets dat ik wil vermijden bij de bouw van een vaste baan. Wanneer de achtergrond weken moet drogen kan ik intussen niet verder met werkzaamheden aan de scenery in de buurt. Wat mij betreft liever acrylverf voor de achtergrondklus.
Hier ben ik aan het experimenteren geweest met olieverf op een basis van acryl.

Zoals beschreven boomstammen uit olieverf met white spirit rookarm gemengd.
Kleurschakeringen van liquin met olieverf.
Uiteindelijk vond ik de boom te transparant en ben nogmaals met acryl over de boomtoppen gegaan.
Wat ik nogmaals ga doen om wat meer leven in het groen te brengen.
Aan zulk een werk ben je al gauw weken bezig als je de droogtijd van olieverf in rekening neemt.