Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Watertrein ?

Gestart door Johnnytrein, 25 september 2005, 07:56:03 AM

Johnnytrein

Gisteren kwam een vriend van me op bezoek. En die had tussen Berchem station en Lier een speciale? trein gezien namelijk een locomotief met 4 omgebouwde rijtuigen en daarachter 4 ketelwagens met het opschrift "Water". Heeft iemand een idee wat voor een trein dit kan geweest zijn? En vooral waarom ketelwagons met WATER ware het nu nog BIER geweest. :I Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

De onkruidverdelgingstrein?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Dus als ik je goed begrijp wordt onkruid verdelgd door water? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

't Is maar een idee, van dat onkruidverdelgen. Zou het niet kunnen dat uw vriend andere dingen niet gezien heeft, of dat in ??n van de wagens een tank zat met geconcentreerde verdelger - en het water als oplosmiddel dient?
Even terzijde: dit was mijn 700ste - al dan niet zinvolle - reactie op dit forum [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Geef je een feestje als je aan 1000 zit, Gerolf ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Ik denk van niet, maar je weet maar nooit. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Ik denk maxim het hier volledig bij het rechte eind heeft. op de gesloten wagons zitten de chemicalieen voor de verdelging en de sproeikoppen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

........4 ketelwagens met het opschrift "Water".....

Het opschrift "water" dient om te voorkomen dat iemand er per ongeluk een schadelijke stof in doet (bier bijvoorbeeld) [8D]

M4m

Recente studies hebben uitgewezen dat er teveel water in het bier zit. (geen grapje)[:o)]

Het is inderdaad zo dat de najaarscampagne bezig is.
De onkruidverdelgingstrein die ik heb gezien reed met twee lokomotieven reeks 62, eentje voor en eentje achter, dit is om niet te moeten omrijden bij frontverandering.
Spoorse groeten, Peter

Johnnytrein

@Klaas, sedert wanneer is bier een schadelijk product? Ze doen er de laatste tijd zelfs te veel water in, om het minder schadelijk te maken [:I].Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

trainfreak

De OVT die ik vandaag zag reed met de 7811 en de 7799. Hij was wel 40min te vroeg in Merelbeke!
Spoorse groeten
Dimitri

Havoc

citaat:
Hij was wel 40min te vroeg in Merelbeke!


Staat die gewoon in de dienstregeling? Trouwens, 20min te laat zal beter zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Hij was wel 40min te vroeg in Merelbeke!


Staat die gewoon in de dienstregeling? Trouwens, 20min te laat zal beter zijn.



Die moest normaal om 16u25 in FKR (Merelbeke) zijn, maar hij passeerde er rond 15u45!
Spoorse groeten
Dimitri

Johnnytrein

Intussen heb ik terug contact gehad met mijn vriend en de foto's getoond en inderdaad het is een verdelgingstrein die gezien had.Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

christophev

waarom hangen die 4 rijtuigen er nog bij??