Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Wow Karl , knappe loc , waar vind jij die dingen toch altijd , ik ben hier ook al lang naar op zoek. ;)

SuSke

mooie loc Karl, zou zeggen laat haar rustig rondjes bollen, maar ...  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

#5192
Merci mannen,

Het is inderdaad een schoontje, mooie details, en rijdt heel erg zachtjes en stil.
Vooral de verlichting is erg geslaagd met realistische kleur.

De details zijn net niet op hetzelfde niveau als de ACME, dat zie je vooral aan bijvoorbeeld de ruitenwissers, maar wel een stuk beter dan alle anderen.
Maar rijden doet hij beter en stiller.

En inderdaad Frans, het is juist een rondje op de testbaan. De rest is work in progress ;)
Mvg Karl

modèlisme

Ik heb nu ook het type 94 in livrei : " Nord Belge "

 

PeterVG

Prachtig Paul, veel nieuwe spulletjes in uw winkeltje.

doomslu

Mooi Paul. Ziet er echt super uit. Allemaal messing?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modèlisme

Ketel met doms en schouw 3D.

Groetjes,
Paul.
 

Floris

hoop leuke aanwinsten hier laatste tijd, al dat stoomspul en aparte diesels!

modèlisme

Ondertussen ben ik een beetje verder geraakt met het prototype van het type 12.
We moeten er nog de aspotten op solderen en het zadel waar de ketel op rust. Maar deze onderdelen zijn ook klaar maar moeten nog aangebracht worden.
Dan verder nog de drijfstangen binnen het chassis aanbrengen, maar die zijn ook reeds geëtst in NI Zilver. Dus nog een beetje werk eraan. Maar na zoveel jaren dat ik die aangekondigd heb op mijn site geraakt die stilaan klaar.
Groetjes,
Paul Bellon.

 

Peter

Paul dat model ziet er al fantastisch uit.
Dat wordt echt een SUPERMODEL!!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Hallo Paul,
Hoe zit het met de aandrijving bij zulke grote loc's?
Kan deze vergeleken worden met die van Jocadis/DJH of plaats jij er een reductie tussen?

;)

modèlisme

Peter,
Bedankt voor de lovende bijdrage. Dat schenkt mij veel plezier er verder aan te werken.
Zoals je kan zien zijn het verenpakket op de locomotief en de tender ook nog niet aangebracht, maar de onderdelen zijn wel klaar.
Ik heb deze locomotief ook in schaal O, maar daar heb ik alleen nog maar al de onderdelen voor en we zijn nog niet begonnen met de montage.

Dat komt later.
 

modèlisme

Hello Rangeerduivel,

De motorisering heb ik al, maar als die niet goed blijkt, laat ik die speciaal aanmaken bij de firma die al mijn motorisering voor de Brössels 551 en mijn schaal N modellen heeft gemaakt. Dan ben ik zeker dat de rijeigenschappen optimaal zullen zijn. Natuurlijk moet ik wel de prijs in het oog houden.
Maar een motorisering ( Jocadis ) is zeker niet voorzien.

Groetjes,
Paul.
 

Rangeerduivel

Citaat van: modèlisme op 10 mei 2020, 18:28:42 PM
Hello Rangeerduivel,

De motorisering heb ik al, maar als die niet goed blijkt, laat ik die speciaal aanmaken bij de firma die al mijn motorisering voor de Brössels 551 en mijn schaal N modellen heeft gemaakt. Dan ben ik zeker dat de rijeigenschappen optimaal zullen zijn. Natuurlijk moet ik wel de prijs in het oog houden.
Maar een motorisering ( Jocadis ) is zeker niet voorzien.

Bedankt voor de info Paul
Ik zei niet een Jocadis aandrijving maar een aandrijving zoals die van Jocadis!

We wachten het definitieve model af, zoals je misschien gelezen hebt ben ik voor't ogenblik nog aan een Jocadis 29 bezig, maar ééns die van tafel is staat een
stoomloc type 58
Ordernummer: 90048.0 op de too-doo list!

;)


modèlisme

Rudy,

Momenteel is het type 58 uitverkocht.
Maar binnen enkele weken ga ik het etswerk bestellen, de Bachmann basisloc heb ik wel nog in stock.

Groetjes,
Paul.