Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: Waterman op 22 januari 2017, 10:16:01 AM
Dan kan je vandaag aan dat artikel over leds inbouwen en digitaliseren werken, want daar zit ik pas echt op te wachten  ;)
Is in de maak en wordt deze week afgerond. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bekie


Links = de bestuurder zit aan de buitenzijde van het spoor. Te vergelijken met een normale Belgische auto rijden in Groot-Brittannië. Hij/Zij kan zo alle seinen zien.
 

Waterman

Citaat van: OlivierV op 22 januari 2017, 11:30:55 AM
Citaat van: Waterman op 22 januari 2017, 10:16:01 AM
Dan kan je vandaag aan dat artikel over leds inbouwen en digitaliseren werken, want daar zit ik pas echt op te wachten  ;)
Is in de maak en wordt deze week afgerond. :)

Da's pas goed nieuws! Een van mijn volgende nieuwe aanwinsten wordt dan een Modelspoormagazine (en de nodige apparatuur om digitaal te starten)  :D

Davy

Na lang wachten eindelijk afgehaald


type 205.017
by davy vanmolle, on Flickr

Alleen enorm spijtig van dat derde licht, dat zwier ik er vroeg of laat toch vanaf zenne :)

Metpetergaathetbeter

waarom niet gewacht totdat VBV zo'n tweeogige kornuit uitbrengt? Of komt die er niet ? :-\

Sicco

Nope, de mal zou moeten aangepast om het middensein weg te laten en dat betaalt zich gezien de interesse in dit tijdperk niet terug helaas. Nu hadden de 205's gelukkig al heel vroeg een middensein...

Metpetergaathetbeter

#3726
Citaat van: Sicco op 22 januari 2017, 20:42:23 PM
Nope, de mal zou moeten aangepast om het middensein weg te laten en dat betaalt zich gezien de interesse in dit tijdperk niet terug helaas. Nu hadden de 205's gelukkig al heel vroeg een middensein...
Stel mij alleen de vraag bij die 2302 (enkeling) werd die matrijs ook aangepast, waarom zou dat met die 55 ook niet gaan ?Of is deze aanpassing veel ingrijpender, dat geloof ik toch niet  :-\ Niet dat mij veel uitmaakt aangezien ik de periode 1985-2015 prefereer, maar je moet anderen ook wat gunnen hé?

Sicco

Ja en die was dan blijkbaar wel rendabel.
Matrijzen worden wel vaker aangepast, maar elke keer wordt gekeken of dit rendabel is. Dat is een afweging die de fabrikant maakt, wat we er ook van willen en vinden.
Het zal per model/producent ook wel verschillen.

Metpetergaathetbeter

maar ik ben wel heel blij met mijn geslaagde 2302 ;D ;)

Sicco

Ik ook  ;D
Durf wel te zeggen één van de mooiste modellen in mijn collectie

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 22 januari 2017, 21:12:49 PM
Ik ook  ;D
Durf wel te zeggen één van de mooiste modellen in mijn collectie
bovendien heb ik dat raadseltje van Luc gewonnen met meteen een juiste gok van de (toen)volgende speciale loc (van laatste actie), want bij MSM komen ze toch altijd met een speciallleke uit ;)

Davy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 januari 2017, 20:36:14 PM
waarom niet gewacht totdat VBV zo'n tweeogige kornuit uitbrengt? Of komt die er niet ? :-\

Deze komt er niet vrees ik want anders was hem allang aangekondigd ipv de 205.017
Matrijzen zijn zodanig ontworpen dat je maar een paar onderdelen opnieuw moet maken voor een ander model te hebben. in dit geval de twee kopkanten.
Maar, ook dat kan een kostelijke zaak zijn.

OlivierV

#3732
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 januari 2017, 21:10:46 PM
maar ik ben wel heel blij met mijn geslaagde 2302 ;D ;)
Ik heb zelfs spijt dat ik hem niet besteld heb, maar gelukkig is de hobby veel meer dan modelletjes kopen en in de kast wegsteken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Davy op 22 januari 2017, 21:45:39 PM
Maar, ook dat kan een kostelijke zaak zijn.
Nu misschien nadat de 3oogige er was, mocht er één aangekondigd geweest zijn (met 2 lichten) dan haddden mogelijks die met 3 lichten niet verkocht geraakt  :-\

Thommy

Citaat van: Sicco op 22 januari 2017, 21:08:07 PM
Ja en die was dan blijkbaar wel rendabel.
Matrijzen worden wel vaker aangepast, maar elke keer wordt gekeken of dit rendabel is. Dat is een afweging die de fabrikant maakt, wat we er ook van willen en vinden.
Het zal per model/producent ook wel verschillen.

Zit je ook met een bepaalde zekerheid qua afzet hé. De 2302 werd/staat ook duidelijk op de Biervliet site als exclusief model aangeduid. Ik gok dat er van dien 2302 zeker 500 stuks in een korte tijd verkocht zijn (geen idee hoeveel die minstens moest zijn voor model in productie ging). En ik betwijfel als gewoon model of er wel volk interesse zou hebben om dat model zo 'vlot' verkocht te krijgen.

Een 205/55 met enkele koplampen is erg beperkt inzetbaar. Zelfs de 6delige nummering is al minder populair aan het worden. Wss doordat we nu echt wel verwend worden en 'kunnen' wachten op een meer tijdsgebonden model of nummering.

Nu, erg mooi model. Maat van me heeft ze ook gekocht. Maar kga m'n Trix variant er niet voor weg doen (al is ze mooier enz. Sentiment heeft ook iets)

Greetz

Thommy