Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Waterman



Nog een groene M2 met gele beschrifting, voor achter mijn groene Roco reeks 62. Nog twee te gaan en ik heb een volledige trein  :)

OlivierV

Citaat van: Waterman op 16 november 2016, 18:09:55 PM


Nog een groene M2 met gele beschrifting, voor achter mijn groene Roco reeks 62. Nog twee te gaan en ik heb een volledige trein  :)
Heb je weet van de marklin variant van de M2 rijtuigen, welke een pak correcter zijn?
De M4 rijtuigen van Lima zijn wel op schaal. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Waterman

Citaat van: OlivierV op 17 november 2016, 17:40:22 PM
Heb je weet van de marklin variant van de M2 rijtuigen, welke een pak correcter zijn?

Ik heb er weet van, al een paar keer goed bekeken zelfs, maar voorlopig ben ik blij met de Lima versies.
Het zou misschien wel nuttig zijn om ze eens naast elkaar te zien.

Wel een vraagje erover: zijn die van Märklin nog nieuw leverbaar, of enkel nog tweedehands te vinden?

Sicco

De beide zijn geen vergelijk natuurlijk

Hier en daar nog verkrijgbaar, met name de overgeproduceerde trekduwsets. Van de veel meer voorkomende normale looprijtuigen zijn er naar goede Märklin traditie veel minder van gemaakt. De gewone groene met UIC nummer waar er 600 van door heel het land reden (zoals die Lima van je) is er zelfs nog altijd niet.

Waterman

Citaat van: Sicco op 17 november 2016, 18:10:35 PM
Hier en daar nog verkrijgbaar, met name de overgeproduceerde trekduwsets. Van de veel meer voorkomende normale looprijtuigen zijn er naar goede Märklin traditie veel minder van gemaakt.

En laat ik nu net die normale rijtuigen nodig hebben, de trekduwsets heb ik nooit zien rijden en interesseren mij bijgevolg maar weinig  ;)

Sicco

Er waren ook maar een paar van die sets die op een handvol lijnen reden. Het is voor velen wachten op de gewone rijtuigen in het groen met computernummer. Garantie is er niet, Märklin heeft wel vaker 'geweigerd' de meest normale versie van een model uit te brengen.

bellejt

de gewone sets zijn nog regelmatig verkrijgbaar op de verkoopsites en webwinkels.Zeker de bordeau versie

Sicco

De gewone sets zijn er in bordeaux en groen tijdperk III (drie sets daarvan)

55erke


hoy
5507 van b-models:

nmbs 5507 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan

Stieven76

Gisteren besteld en vandaag al geleverd :)

Roco 8051 van de actie bij Marnan. Relingen en andere stukjes moeten nog wel gemonteerd worden.

the_gold

Is dat nu met die automatische koppelingen? Wil je daar eens een foto van posten aub?

loebaske


Nu nog licht inbouwen en verweren  Stieven  ;)

itchy

Citaat van: the_gold op 23 november 2016, 17:55:59 PM
Is dat nu met die automatische koppelingen? Wil je daar eens een foto van posten aub?
da's er eentje met gewone beugelkoppelingen denk ik.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Stieven76

Citaat van: itchy op 23 november 2016, 19:12:41 PM
Citaat van: the_gold op 23 november 2016, 17:55:59 PM
Is dat nu met die automatische koppelingen? Wil je daar eens een foto van posten aub?
da's er eentje met gewone beugelkoppelingen denk ik.

Dit is de gewone dc versie met normale koppelingen. De relingen zijn ondertussen gemonteerd, enkel de locdecoder moet ik er nu nog insteken.
En dan idd nog licht er in en verweren.  ;)

gardevil

#3629
Hoe doe je dat ding open. Bij mij ontbrak het papier met de exploded vieuw en stuklijst.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?