Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

dani

mooi filmpje maar die knipperende verlichting in de rijtuigen is wel ergerlijk.   Is dat  een optische fout bij het fimen of knipperen ze echt zo op dat bepaald stuk baan ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Waterman

Citaat van: OlivierV op 06 november 2016, 14:30:14 PM
Citaat van: Waterman op 06 november 2016, 12:57:56 PM
Citaat van: modeltreinbart op 06 november 2016, 11:23:25 AM
Over het algemeen werden op elektrische lijnen ze ingezet met een reeks 21 , reeks 12 soms ook wel een reeks 27.

Inderdaad, en zo heb ik ze ook altijd zien rijden op lijn 89 tussen Zottegem en Kortrijk, dus er komt een reeks 12,21 of 27 voor  ;)
Een 11 zou ook nog kunnen daar de reeks 11 vroeger in Merelbeke onderhouden werd en ze na herstelling/onderhoud regelmatig een paar treinen reden met Rode M4 rijtuigen. ;)

Een loc met stelplaats Merelbeke zou helemaal perfect zijn. Maar ik doe het voorlopig ook met een Roco reeks 62 met stelplaats Hasselt, en ik vermoed dat er zo niet veel gereden hebben op lijn 122 tussen Melle en Geraardsbergen  ;D
(Hoewel ik er daar wel genoeg heb zien passeren met stelplaatsen in Wallonië)

OlivierV

Citaat van: dani op 07 november 2016, 08:41:13 AM
mooi filmpje maar die knipperende verlichting in de rijtuigen is wel ergerlijk.   Is dat  een optische fout bij het fimen of knipperen ze echt zo op dat bepaald stuk baan ?
Er zijn er gewoon 2 bij die gewoon knipperen, die andere 2 zijn perfect. Heb al eens gekeken, bij dat ene zijn de wielen gewoon heel er vuil ... Eens poetsen is de boodschap.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#3603
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Michael

Citaat van: OlivierV op 07 november 2016, 14:04:48 PM
Citaat van: dani op 07 november 2016, 08:41:13 AM
mooi filmpje maar die knipperende verlichting in de rijtuigen is wel ergerlijk.   Is dat  een optische fout bij het fimen of knipperen ze echt zo op dat bepaald stuk baan ?
Er zijn er gewoon 2 bij die gewoon knipperen, die andere 2 zijn perfect. Heb al eens gekeken, bij dat ene zijn de wielen gewoon heel er vuil ... Eens poetsen is de boodschap.

Of een elco per rijtuig toevoegen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

celtjan

De blauw/gele 6215 (Roco) was een tijdje van de stelplaats Kortrijk.
En voor de "Elfjes" in dienst kwamen op de Beneluxdiensten, reden ze in afwachting van de oplevering van de Nederlandse ICR Benelux-rijtuigen, IC diensten Antwerpen-Centraal - Gent St. Pieters - Kortijk - Moeskroen met M4 rijtuigstammen.

Gr,
Jan

OlivierV

Citaat van: Michael op 07 november 2016, 18:47:15 PM
Citaat van: OlivierV op 07 november 2016, 14:04:48 PM
Citaat van: dani op 07 november 2016, 08:41:13 AM
mooi filmpje maar die knipperende verlichting in de rijtuigen is wel ergerlijk.   Is dat  een optische fout bij het fimen of knipperen ze echt zo op dat bepaald stuk baan ?
Er zijn er gewoon 2 bij die gewoon knipperen, die andere 2 zijn perfect. Heb al eens gekeken, bij dat ene zijn de wielen gewoon heel er vuil ... Eens poetsen is de boodschap.

Of een elco per rijtuig toevoegen.

Gewoon blijven dansen zoals Chris al aangeeft.  ;D
Kan al een beetje in de stemming komen voor morgen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B loc

Voor de M4 kan ook een reeks 15 of oude 18, reed zo IC Oostende Eupen.
Een reeks 16 reed de laatste bordeau's als P Brussel Welkenraedt.

M
 

Waterman

Citaat van: celtjan op 07 november 2016, 18:58:57 PM
De blauw/gele 6215 (Roco) was een tijdje van de stelplaats Kortrijk.
En voor de "Elfjes" in dienst kwamen op de Beneluxdiensten, reden ze in afwachting van de oplevering van de Nederlandse ICR Benelux-rijtuigen, IC diensten Antwerpen-Centraal - Gent St. Pieters - Kortijk - Moeskroen met M4 rijtuigstammen.

Hm, die heb ik helaas nooit gezien in Gent St. Pieters.

Citaat van: B loc op 07 november 2016, 19:14:11 PM
Voor de M4 kan ook een reeks 15 of oude 18, reed zo IC Oostende Eupen.

Dan kan voorlopig mijn reeks 15 er even voor  ;)

Thommy

Citaat van: Waterman op 07 november 2016, 19:32:49 PM
Citaat van: celtjan op 07 november 2016, 18:58:57 PM
De blauw/gele 6215 (Roco) was een tijdje van de stelplaats Kortrijk.
En voor de "Elfjes" in dienst kwamen op de Beneluxdiensten, reden ze in afwachting van de oplevering van de Nederlandse ICR Benelux-rijtuigen, IC diensten Antwerpen-Centraal - Gent St. Pieters - Kortijk - Moeskroen met M4 rijtuigstammen.

Hm, die heb ik helaas nooit gezien in Gent St. Pieters.

Citaat van: B loc op 07 november 2016, 19:14:11 PM
Voor de M4 kan ook een reeks 15 of oude 18, reed zo IC Oostende Eupen.

Dan kan voorlopig mijn reeks 15 er even voor  ;)

Die 11jes hebben nog met goederen gereden naar de haven van Zeebrugge ook... Heb ik ergens een foto van gehad. Stond in een boek dat ze in de bib hadden hier in Brugge (vele dingen gescand als klein manneke)
Greetz

Thommy

TBCédric

Citaat van: Thommy op 07 november 2016, 20:18:59 PM
Die 11jes hebben nog met goederen gereden naar de haven van Zeebrugge ook... Heb ik ergens een foto van gehad. Stond in een boek dat ze in de bib hadden hier in Brugge (vele dingen gescand als klein manneke)

Zou je die misschien eens kunnen doorsturen?
En als je wat meer hebt dat tussen Antwerpen en Gent (of Zee-brugge)  heeft gereden? ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bellejt

had erover gekeken dat deze kleurstelling bestond maar gelukkig nog gevonden bij onze nederlandse vrienden.Zondag besteld als laatste stuk en vandaag reeds hier in huis :


the_gold

Mooie loc, ik wacht op de blauwe variant

ThierryDS

[][/img]
Dankzij forumlid Marc heb ik deze kunnen aanschaffen DCC sound Nmbs reeks 5166. Ik vind deze in het echt, en ook in model een machtige machine. Hier zie je hem op mijn baan binnenrijden in het station Ronet.

bellejt

vreugde hier vandaag want nummer 12 is binnen