Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

mnieuwlaet

Heb dat gevonden staat ook bij BR 55 en NMBS 81 dus zal dat eens proberen voor een stomer typ 90

mnieuwlaet

Iemand die de roco 43288 das de NMBS stomer 9089 in zijn bezit heeft?
ik wil deze openen om te digitaliseren, eventueel met sound. Ik weet allen niet precies hoe ik dze moet openen!

stoomlokje

Roco HLV 9089 moet zijn 43228 , ik heb deze ook ,maar ook nog niet geopend om te digitaliseren

OlivierV

Type 90 is dezelfde als de br57 ...

Hier een link om deze om te bouwen, eveneens een ouder exemplaar. Zit er trouwens geen handleiding bij om de loc te openen? Meestal zal de kap van de tender er af klikken zoals een kap van een loc en de ketel hangt dacht ik met een vijsje vast.

http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br57_roco/br57_roco.html
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

ok bedankt ik heb ondertussen al een mail naar roco ook gestuurd je weet nooit dat er antwoord komt.
Zal het eens bestuderen aan de tender (daar zit ook de motor)

stoomlokje

Ik heb voor jou de mijne eventjes losgeschroefd, volgens de onderhoudspapieren die bij de loc zijn.
Voor het voorste met ketel gedeelte: 1 schroef op de onderzijde aan de  2° as  van de kop gezien , losschroeven en de kap oplichten. ::) ;D

Voor de tender : op de onderzijde vindt je 1 schroef aan beide einden .
Deze losschroeven en dan kan de tenderopbouw afgenomen worden.
Ik hoop dat je hiermee verder kan. ;) ;) ;) ;)

groetjes,
Saskia

Die_bahn

Dag,

Mijn twee nieeuwigheid :) :)





De verwarming kabel is in rood door mij gezet. En de Magelan Logo ook,  ;D maar in geel.





En hier, ook de Verwarming Kabel en de nieeuwe Stroomabnemers sommerfeldt.




Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

mnieuwlaet

Citaat van: stoomlokje op 09 maart 2016, 16:24:42 PM
Ik heb voor jou de mijne eventjes losgeschroefd, volgens de onderhoudspapieren die bij de loc zijn.
Voor het voorste met ketel gedeelte: 1 schroef op de onderzijde aan de  2° as  van de kop gezien , losschroeven en de kap oplichten. ::) ;D

Voor de tender : op de onderzijde vindt je 1 schroef aan beide einden .
Deze losschroeven en dan kan de tenderopbouw afgenomen worden.
Ik hoop dat je hiermee verder kan. ;) ;) ;) ;)

groetjes,
Saskia


bedankt,
aan mijn loc zijn een aantal klein details en leidingen toegevoegd in messing door vorige eigenaar wat het iets moeilijker maakt de loc te openen. De tender zal geen probleem geven. Ik had na 2 uur al antwoord van roco met een plan erbij.
Allemaal bedankt voor de moeite.
Hopelijk rijdt ze even goed digitaal als analoog nu.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

Er kwam een locje de gelederen versterken, rarara ...


Line-up @ Opstelsporen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

eric gaat volgende week eentje ophalen (91)en dan vragen of er een ac versie in te krijgen is zonder decoder
een dc is zo wel te verkrijgen maar doordat de loc zo klein is zit ik dan met een probleem met het printje dat er in zit
en dan moet ik alsnog een sleper er onder weg kunnen zetten
het is dat er zelfs een speciale sleper voor gebouwd is geworden want een gewone scheind de loc op de wissels op te lichten
heeft iemand een idee hoe veel plaats er binnen in dat ding is
18 x 14 x 7,5 mm  dit zou ik er in moeten gaan krijgen


het zou zonde zijn als ik er een moest kopen met decoder die ik er dan toch uit moet slopen
iemand een foto van zo een locje dat open is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bekie

#3298
Beste Raf,
Zo een FRU is misschien wel kleiner in omtrek dan een esu decoder, maar driemaal zo dik. De decoder voor vbv 91 is standaard multiprotocol bij ac. Dit betekent dat je ook analoog wisselstroom kan rijden. Waarom zou je dan een FRU moeten installeren.
Je kan natuurlijk ook een dc analoog kopen, er dan een FRU in passen, stroomdraden omleggen, sleper onder monteren, ... Of i.p.v. FRU een Multiprotocol decoder inpassen (Esu, Uhlenbrock, ...) maar ik denk dat je dan veel duurder zal uitkomen en met veel kans op,onnodige beschadigingen aan dit kleine model, dan gewoon de ac-digitale versie te kopen!
 

OlivierV

Antoon,

Raf rijdt 3-rail gelijkstroom. Niet zo'n alledaagse zaak dus.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan