Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

VBS

Sicco , heel mooie aanwinsten ,
toch even een vraagje wat vind jij van de opschriften op de stel balk van de 25.5 ,want ik kan de lok niet plaatsen in een tijd perk .
Heb er nog niemand over zien schrijven ,maar de opschriften kloppen niet helemaal volgens mij ,
de lok heeft geen uic stekker onder de rechter frontruit [vanuit de cabine gezien ] dus zit de lok voor 1987 ,maar toen zaten er nog geen opschriften op ; beperking overschrijden rangeer heuvel ,
en als die er wel op zouden zitten , zitten ze verkeerd moeten ze tussen de buffer en de cabine deur zitten en niet tussen de cabine deuren [aan de rooster kant naast de deur hebben ze nooit gezeten].....
En dan is gelijk de vraag staat de stelplaats opschrift op de juiste plek [zou dan op de zijkant op de stelbalk onder het loknummer moeten zitten].
Weet het,  het is voor de klinknagel teller ,maar er wordt voldoende betaald voor zo'n model en er zijn bij de fabrikant /opdracht gever toch ook foto's van het echte model ,al hoewel ik daar af en toe over twijfel .
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Sicco

#3196
Hallo,

De stelplaatsopschriften staan er exact op conform werkelijkheid (en foto's). Ze zijn inderdaad later weer verplaatst naar rechts van de linker cabinedeur.
Voor wat betreft dat andere tekentje (dacht zelf eigenlijk dat dat om de boogstraal ging  ;)) daarover heerst bij mij al enige tijd wat twijfel. Het is erg slecht te zien op foto's omdat dat tekentje ook vaak niet zichtbaar is als het er zeker wel hoort te zitten, weggesleten of onzichtbaar door vuil etc. En een fabrikant weet ook niet alles en heeft niet overal detailfoto's van - zeker niet van versies van toen. Je moet namelijk van het gewenste nummer foto's hebben van die uitvoering waarop ook de opschriften leesbaar zijn en het is erg moeilijk om dat van alles te hebben. Geloof me, het zal soms een enorm gepuzzel zijn om de precies de juiste kleine opschriften en tekentjes goed te hebben. Daarom is het zo belangrijk dat er ook vanuit de kenners in de markt opmerkingen blijven komen en we niet apathisch gaan doen daarover. Ergens zal er ene grens liggen in hoe zeer er klinknagels geteld mogen worden en daar mag uiteindelijk ook best een verschil van inzicht blijven tussen fabrikant en kenner, maar dat wil niet zeggen dat input welkom is. Als het fout is, is het fout en dat kan dan meegenomen worden voor latere modellen. Voor wat ik hoor heerst er bij fabrikanten juist een verbazing over hoe weinig feedback er in België is over de modellen, in plaats van andersom.

groet Sicco

mark7758

Sicco even foto plaatsen en de uitleg komt vanzelf. :)
Ik zou bijna bovenleiding aanleggen om er ook 1 aan te schaffen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Sicco, nen Belg die kent dat niet een "feed back" geven op een nieuw uitgebracht model enkel zagen, zeveren en zeiken dat het nog meestal te duur is , das alles.
Den Eric.

Thommy

Citaat van: bollen neus op 03 januari 2016, 09:59:30 AM
Sicco, nen Belg die kent dat niet een "feed back" geven op een nieuw uitgebracht model enkel zagen, zeveren en zeiken dat het nog meestal te duur is , das alles.
Den Eric.

zeker dat het heel België is? Moet eens op het waalse zusterforum zien.
Hier zijn er weet ik hoeveel pagina's over het uit te komen model van MSM, daar kun je ze op 2 handen tellen.

Sicco, mooie aankopen. echt mooie dingen bij. zwaar jaloers...

Hier een kap van bij shapeways reeks 84 en wat details voor op/in gebouwen die ik aan het maken ben.
en dan nog paar zaken overgekocht van medeforum leden.
Greetz

Thommy

bollen neus

Inderdaad "veel schrijven" erover hier op dit forum, daar heb je gelijk in maar zoals Sicco ook al geschreven heeft gaat er amper een 25% van de omzet die gemaakt wordt naar dit landeke. Als ge dat maar weet maar daar zullen ze hier dan weeral eens "over"gelezen hebben.(?)
Den Eric.

loebaske

Als kado ontvangen, een mooi naslagwerk...




OlivierV

Ook nog ne keer iets gekocht, een HLE 1206 van LS Models
Overgenomen van gledina.

NMBS SNCB HLE 1206
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

printjes binnen zodat ik aan het verzorging depot verder kan


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Citaat van: OlivierV op 14 januari 2016, 14:13:40 PM
Ook nog ne keer iets gekocht, een HLE 1206 van LS Models
Overgenomen van gledina.

NMBS SNCB HLE 1206

Prachtige machines toch!

Stieven76

1ste klasse rijtuig, 3 2de klasse rijtuigen en 1 2de klasse rijtuig met fietsenstalling.



yannickvw

Haha, die zijn ooit nog van mij geweest  :)

vyncky

Citaat van: loebaske op 10 januari 2016, 17:20:03 PM
Als kado ontvangen, een mooi naslagwerk...


Die heb ik onlangs ook mogen ontvangen. Het zijn inderdaad mooie boeken :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ERVIN

Al enkele dagen in mijn bezit , maar nog geen deftige decoder voorhanden , sinds gisteren is daar dus verandering in gekomen.

Untitled by Erwin Janssens, on Flickr

En ook de nieuwste telg van B-Models , de 5508 , deze heeft nu op al zijn wielen stroomcontacten gekregen , met als gevolg subliem rijgedrag.

. by Erwin Janssens, on Flickr

Davy

Mooie foto's zeg ;)
vooral die 55 op een mooie baan.