Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 december 2015, 13:53:01 PM
hugo 7301 ?  :) ;)
Heb ik er weer naast geklopt ja! Dat zal door die kalkoen zijn die op mijn maag ligt. :D

philippe_007

Tja, de kalkoen? Of de goddelijke drank dat erbij hoort  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Davy

Vandaag een uitstapje gedaan in Rotterdam, en wist dat er in't centrum een modelspoorwinkel was dus, ik binnen en recht voor mijne neus stond deze
toch wel splinternieuw in de vitrine zeker. Pak maar in zei ik meteen tegen diene verkoper :)

Mehano HLD 5172 by davy vanmolle, on Flickr

Mehano HLD 5172 - AC digitaal sound

loebaske

Dat is puur geluk hebben, denk dat er nog veel onder ons op zoek zijn naar een reeks 51
Ooit zal die wel eens ergens in produktie komen en dan zijn we gelukkig...

mark7758

Of beter zoeken.
Ik heb ondertussen geleerd dat je soms beter iets buiten het land kan gaan zoeken.
Dus voor een NL model ga ik opzoek naar een winkel in Belgie of Luxemburg.
En voor een NMBS/CFL model naar Nederland of Noord Duitsland.
Daar kopen ze soms die modellen voor een mogelijke klant en die winkel blijft er mee zitten. (Tot dat jij langs komt. :) )
Heeft me al wat aardige modellen opgeleverd.

Zo gaan we we altijd in Nurnberg kijken bij een winkel of we nog iets nodig hebben voor een vaste klant van ons. (oke we verdienen er niets mee, maar de klant is wel tevreden.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ThierryDS

[][/img]

Roco reeks 2018 in het groen. Met leds, correcte stroomafnemers, mooie kleur groen... Model 2015. De reeks 20 is een van mijn favorieten bij de Nmbs. Perfect voor periode IV, begin V

OlivierV

Enkel tijdperk IV hoor, alle groene locs waren tegen '89 in het blauw, enkel de gele 2024 en 2025 kregen pas in '91 hun blauw jasje (begin van tijdperk V dus).

Wat ik raar vind aan deze groene 20, is dat hij een antenne  heeft die er normaal pas in de jaren '90 is bijgekomen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Citaat van: OlivierV op 30 december 2015, 20:46:25 PM
Enkel tijdperk IV hoor, alle groene locs waren tegen '89 in het blauw, enkel de gele 2024 en 2025 kregen pas in '91 hun blauw jasje (begin van tijdperk V dus).

Wat ik raar vind aan deze groene 20, is dat hij een antenne  heeft die er normaal pas in de jaren '90 is bijgekomen.

steekt het echt zo nauw of is het gewoon om wat plezier aan te beleven... Als je op alles die opmerkingen geeft Olivier zal er geen tijd meer over zijn voor je studies want in onze wereld is niets correct, niet?

Huugooke

een academicus hé Dirk: juist moet juist zijn  ;D!

OlivierV

Citaat van: Dirky op 30 december 2015, 20:58:54 PM
Citaat van: OlivierV op 30 december 2015, 20:46:25 PM
Enkel tijdperk IV hoor, alle groene locs waren tegen '89 in het blauw, enkel de gele 2024 en 2025 kregen pas in '91 hun blauw jasje (begin van tijdperk V dus).

Wat ik raar vind aan deze groene 20, is dat hij een antenne  heeft die er normaal pas in de jaren '90 is bijgekomen.

steekt het echt zo nauw of is het gewoon om wat plezier aan te beleven... Als je op alles die opmerkingen geeft Olivier zal er geen tijd meer over zijn voor je studies want in onze wereld is niets correct, niet?
Ik vind het vreemd dat ze dit doen, daar ze bij hun model van de 2002 (ook ne groenen) van enkele jaren geleden die antenne er niet opgeplaatst hebben.

Citaat van: Huugooke op 30 december 2015, 21:00:54 PM
een academicus hé Dirk: juist moet juist zijn  ;D!
Ik volg al een tijdje geen academische opleiding meer, wel een professionele, dat zal dan iets zijn dat ik aan mijn academische opleiding heb overgehouden.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

Ja, maar voor mij is het toch vooral de seventies en de eighties hoor. Begin nineties mag nog net. Die antenne stoort me niet. Ik vind vooral de verlichting beter en de kleur lijkt me ook te zijn verbeterd. :) :)

OlivierV

#3176
Citaat van: ThierryDS op 30 december 2015, 21:54:11 PM
Ja, maar voor mij is het toch vooral de seventies en de eighties hoor. Begin nineties mag nog net. Die antenne stoort me niet. Ik vind vooral de verlichting beter en de kleur lijkt me ook te zijn verbeterd. :) :)
De verbeterde verlichting doet er veel aan, alsook de nieuwe pantografen. Hebben ze sinds de 2006 en 2016 met slabbetje van een jaar of 2 terug.

Mijn 2002, 2024 en 2025 heb ik nog zelf mogen verbouwen wat verlichting betreft (gele SMD's vervangen door warmwitte), misschien moet ik in de toekomst maar eens kijken voor andere pantografen ook, tevens er nog eens voor zorgen dat de sluitlichten apart schakelbaar zijn.

2002 - 2016 - 2024 - 2025
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#3177
kijk daar ben ik nu jaloers  van gasten met zoveel verschillende loc's van DEzelfde reeks ??? ;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Nieuwe aanwinst, overgekocht van een forum lid.
Persoonlijk vind ik dat wel iets hebben zo'n werktrein.

Het enigste wat ik zowel met deze Liliput heb als mijn onlangs nieuw aangekochte Liliput 96 stomer is dat ze niet mooi rijden. Bij het opendraaien van de 'gas' zoemt de motor om dan na een tijdje ineens vooruit te schieten en met horten en stoten te rijden. Bij de stomer dacht ik dat het kwam omdat deze nieuw is en nog niet ingereden en afgesteld is, of de onderstopper al veel gereden heeft moet ik eens navragen.
Maar aangezien nu 2 Liliputs dat hebben vraag ik me af of het ook iets anders kan zijn. In mijn stomer zit een ESU decoder, welke er in de onderstopper zit weet ik eigenlijk niet. Vind ik niets van terug in de bijgeleverde documentatie.

Onlangs 2 Roco's van een ESU decoder voorzien en deze rijden, zonder afgesteld of ingereden te zijn al, heel goed.