Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

doomslu

In zijn test beschrijft Guy Holbrecht dat "één en ander moet verwijderd worden om de loc open te maken". Misschien kan hij hier wat uitleg geven?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

De meeste min of meer recente stoomloks van Liliput zijn niet van de gemakkelijkste om te openen.
Mijn baureihe 84 en mijn meest recente baureihe 75 (Badische VIb) waren ook niet eenvoudig alhoewel dat volgens de gebruiksaanwijzing wel zou zijn.
Waarom moet dat zo moeilijk zijn?

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 21 november 2015, 09:47:11 AM
In zijn test beschrijft Guy Holbrecht dat "één en ander moet verwijderd worden om de loc open te maken". Misschien kan hij hier wat uitleg geven?

Volstaat mijn uitleg dan niet?
maw,men gelooft mij niet... ::) ::) ::)

:(

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 20 november 2015, 23:59:49 PM
Buiten de 4 vijsjes onderaan en de stoomfluit(anders breekt die af) moet je niets losmaken.
Ook bij mij was de kabine er "aangelijmd",ik denk gemonteerd toen de verf nog niet droog was,
Je zal er de moed moeten voor opbrengen en met een scherp mes tussen bodem(rode bies) en kabine snijden en wrikken.
Bij mij is de kabine dan met een krak losgekomen,net of ze in 2 stukken brak!
Bij mijn 'Badische XB'dat is identiek dezelfde loc,enkel ander kleurtje, kwam ze vanzelf los,maar daar komt geen groene verf aan te pas...

;)
@ Olivier,
Je krijgt er geen tandenstoker tussen man,eens je zoveel ruimte hebt is de kabine reeds los.

Zo is het gelukt. Met scalpel met eventjes gewrongen en de kap kwam los. Dacht gisteren al dat het van de verf was maar durfde niet te wringen vooraleer eens hier te informeren. Thx.
Decoder zit er in, straks eens testen  ;D

guy holbrecht

Als je de loc demonteert, verwijder dan eerst de stoomfluit op het dak en vergeet ook niet de verbindingsbuis tussen de lage en de hoge watertank langs de rechterzijkant van de machine weg te nemen.

Groeten,
Guy

niko

Even wat bij gelezen stond weer enkele pagina's achter  ::) mooie nieuwe aanwinsten allemaal  8)

mvg NiKo
mvg Niko

Cozzy

Citaat van: OlivierV op 19 november 2015, 21:02:36 PM
Ik heb dat hier ooit eens beschreven hoe ik dat bij mijn Heris i10 rijtuigen gedaan heb. Zoeken met Heris i10 deed mij mijn posts terugvinden.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,70.msg226357.html#msg226357

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18423.0.html

Dankjewel voor de links Olivier!
Heb onlangs ook zulke rijtuigen aangeschaft en sommige ervan wiegen erg.
Misschien kan ik aan de hand van jouw tuto eea in orde brengen.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

ceuleer

Gisteren een exclusief setje gaan ophalen bij Van Biervliet.  :)

VB - 81901 SOLVAY.


Ik heb er ook de VB-5001 rangeerloc 9101 met Loksound op de rails bezig gezien, de loc is voorzien van een powerpack en hij blijft zelfs nog een tijdje rijden wanneer je de loc al van de rails heb afgenomen. Het locje kan echt over de rails kruipen, heel mooi. En er zijn 20 functies te bedienen, vele geluiden en schakelen van sluitlichten en cabineverlichting.
Ook was er een nieuwe versie te zien, de  VB-5002 van de CFI Group. Dit zou een tijdperk V loc zijn, ook zeer mooi.


OlivierV

#3128
Die rode dingen van Lima achter mijn groene  20, die zijn nog zo lelijk niet en ze zijn op schaal, anders zou ik dat natuurlijk niet kopen :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#3129
Citaat van: OlivierV op 01 december 2015, 13:58:48 PM
dingen van Lima

Hoe zijn die nu gekoppeld?

;)

Chrisrail

#3130
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#3132
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2015, 14:35:12 PM
Citaat van: OlivierV op 01 december 2015, 13:58:48 PM
dingen van Lima

Hoe zijn die nu gekoppeld?

;)
Niet :D

Mijn spullen van etsemmen zaten vandaag wel in de brievenbus en de roco nemschachten zullen er onder passen mits kleine aanpassing aan het draaistel. :D
Nu ben ik bij Lenie dus kan nu niet knutselen.


Citaat van: Chrisrail op 01 december 2015, 14:36:44 PM
Aan elkaar misschien??  :-\ :-\ :-\ ??? :-X
:D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

vandaag de 2de BR96 Mallet van Marklin afgehaald.Deze keer de zwarte versie.Deze mag op MM2 blijven rijden.