Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

@Raf , onder de boogies zitten een paar vijsjes , die moet je verwijderen , en dan kan je hem openen. ;)

dani

#3106
@Raf : als je een sleper wil monteren, kan je ook overwegen om er een "extra wagonneke" voor te hangen.
Daar kan je dan je sleper onder monteren en met een draadje de stroom naar je DAPOL brengen.   Minder ingrijpend voor de stofzuigerwagen, ik ben ook van plan zo iets te doen.  Of stroom nemen van je lokomotief via een stroomvoerende koppeling !!

Een goede raad : meteen een decodertje in bouwen , zo kan je de snelheid van de motor regelen.

Ik ben zelf van plan om een "vaste" reinigings trein te maken, en denk hiervoor aan het volgende :

1.  op kop een  wagon met railgum er onder  (bvb rococlean of Märklin cleaner)
2.  daar achter de stofzuiger wagon (Dapol)
3.  als "duwer" voor het geheel een 4-assige V212  lokomotief  of een BR216  of V200  (zo heb ik er toch enkele en die zijn redelijk sterk)

Ofwel als  "getrokken"  trein :
1. de loko
2. de railgum
3. de stofzuiger

Bij de laatste combinatie heb je wel het risico dat je trein op een "vuil" stuk spoor  blijft staan, terwijl bij de duwende loko, je in principe steeds op  "propere" sporen  rijdt, en dus een betere stroomafname hebt.  Daarom ook dat ik  de stroom voor de Dapol van de lok zou laten komen.
Best wel zorgen dat je lok en stofzuiger een ander digitaal adres hebben, zodat je de zuigkracht kan regelen onafhankelijk van de snelheid van de trein.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

Dani,

als je nu eens achteraan de trein een wagen hangt met stroomafnemers op de assen
en je voert die spanning naar de lok...
OK, wel vaste combi voor de rest van je dagen, maar wel de lok op kop !

Bij sommige Marklinmodellen kan je die truuk het beste sowieso toepassen, vaste combi met een stroomafnemende wagen. Geen kat die't ziet, maar ze zal de lok ook niet zien stilvallen op een of ander wissel...  :D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

zo das reeds opgelost maar nu weer een probleem
er zit een decoder in dat ding
is er een manier dat hij ook gewoon analoog werkt of moet die decoder er blijven in zitten want eigenlijk is die niet nodig
testen kan  nog niet want er is lijm die 24 uur moet uitharden zodat de sleper muur vast komt te zitten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Voor minder dan een appel en een ei.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

En hoe rijden ze bij u?
Hier al waggelen! :(

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2015, 22:07:40 PM
En hoe rijden ze bij u?
Hier al waggelen! :(

;)
Den ene keer waggelen ze al wat meer dan de andere keer.  ::)
Maar ik weet goed genoeg hoe ik het moet verhelpen, zelfde methoden toepassen als bij mijn i10 rijtuigen van Heris, hopelijk vind ik hier volgende week een gaatje voor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Hallo Olivier,

hoe verhelp je dit probleem?
Alvast bedankt voor een woordje uitleg  :P

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

bruureke


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Cozzy op 19 november 2015, 11:00:45 AM
Hallo Olivier,

hoe verhelp je dit probleem?
Alvast bedankt voor een woordje uitleg  :P

Groeten,
Tom
Ik heb dat hier ooit eens beschreven hoe ik dat bij mijn Heris i10 rijtuigen gedaan heb. Zoeken met Heris i10 deed mij mijn posts terugvinden.

Dit is een deel 1, dat was het verzwaren, maar ik heb ook bij de draaistellen nog iets aangepast zodat ze niet enkel vastzitten met de pinnetjes waar de draaistellen in zitten.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,70.msg226357.html#msg226357

En hier ook een hele draad over deze rijtuigen met alle aanpassingen op foto. Hetzelfde zal ik met de i4's doen, al denk ik dat het verzwaren niet echt nodig is bij de i4 rijtuigen.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18423.0.html

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Deze morgen mogen ontvangen: Liliput NMBS 91
Liliput NMBS 91 (2) by Stieven, on Flickr

Zeer mooi locje! Rijdt analoog heel goed. Nu nog de decoder er in gemonteerd krijgen. Je moet hiervoor 4 vijsjes onderaan het machinistenhuis losmaken en dan zou je dat er moeten kunnen afnemen. Alleen krijg ik er geen beweging in en durf er niet te hard aan wringen..  :-\
Iemand die weet of ik nog iets anders moet losmaken? Volgens de handleiding niet..

OlivierV

Probeer eens met wat tandenstokers het machinistenhuisje omhoog te krikken?

Knap locje, dat wel!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#3118
Buiten de 4 vijsjes onderaan en de stoomfluit(anders breekt die af) moet je niets losmaken.
Ook bij mij was de kabine er "aangelijmd",ik denk gemonteerd toen de verf nog niet droog was,
Je zal er de moed moeten voor opbrengen en met een scherp mes tussen bodem(rode bies) en kabine snijden en wrikken.
Bij mij is de kabine dan met een krak losgekomen,net of ze in 2 stukken brak!
Bij mijn 'Badische XB'dat is identiek dezelfde loc,enkel ander kleurtje, kwam ze vanzelf los,maar daar komt geen groene verf aan te pas...

;)
@ Olivier,
Je krijgt er geen tandenstoker tussen man,eens je zoveel ruimte hebt is de kabine reeds los.

loebaske